Page 1 of 1

onko liipaisu pielssä? korjattu, `loppuraportti`

Posted: Sun Nov 25, 2007 23:36
by kamski
Mikä on kun mega näyttä 10` astetta eykk mutta ajoituslamppu näyttää totuuden 15´ eykk. Sain vaihtaa moottorin kannentiivisten kun otin konesta kaiken irtti ja vähän enemmänkin :shock: onko mulla tosiaan toi liipaisu jotenkin pielessä käytän 4 sakaraista liipaisua joka on jakajan sisällä ja hei 8 modulia. Täytyyko mun siirtä (viilata) vr anturia hiukan myöhäisemälle?

Posted: Wed Nov 28, 2007 19:15
by mazajns
tuohan onnistuu korjata ihan trigger anglea muuttamalla. ei tarvitse alkaa viilaamaan.

Posted: Thu Nov 29, 2007 11:40
by kamski
juu täytyy kokeilla, sillä en viitsis viilaan enään tarttua kun voi kerran näppäimellä korjata tilanteen.

Re: onko liipaisu pielssä?

Posted: Tue Dec 04, 2007 7:49
by reve
Ensimmäinen homma koneen käyntiin saamisen jälkeen on aina ajoituksen tarkistaminen strobolla. Trigger anglea säädetään niin kauan, että megalla ja strobolla nähdään sama ennakko.

Posted: Wed Dec 05, 2007 21:44
by kamski
Totta, näin on silloin homma eteni ilman strobo lamppua,, toisinaan säädin ihan korvakuulolta ja päästiin siihen 10 000 km ilman murheita.
Joku nakutus anturi olis auttanut asiaan mutta minkäs teet kun ajamisen halut on niin kuin..... . Ja opitaan aina kantapään kautta. Auto no nyt talvitlakalla moottoria viritetty entisestä ja tarkistetaan säädöt heti kun päästän tallille. :!:

Posted: Fri Jan 04, 2008 16:45
by kamski
5 asteen heitto siinä nyt sitten oli, kai sekin riittä hajottaman kannentiiviste jo 8000 rpm Mitä toi oikein meinaa kun trigger anglea näyttää 10 astetta eikö sen pitäis olla -10 eykk. eli toi miinus puuttu ? tuntuu että se nakuttais jo tyhjäkäynnillä. Tai sitten on senverran kovat puristukset ja vanha bensa että nakutta? täytyy muuttenkin siirtyä 98E :shock: Onko sitten jossain muualla joku säätöarvo olemassa. :?:

Posted: Sun Mar 09, 2008 14:43
by TD power
Tuo trigger angle arvo on siis se kulma kampiakselilla milloin liipaisu tulee megalle, siinä pitää muistaakseni olla 5-15 eykk tai 60-90 eykk jotta toimii oikein mutta siis riippuu täysin kokoonpanostasi. Se kohta jossa normaalisti on -10 on fixed angle. Tähän kohtaan laitat siis esim 10 kun säädät tuota trigger anglea kohdalleen. Muutat trigger anglea niin kauan että myös ajoituslampulla näet 10 asteen ennakon. Olet nyt löytänyt oikean trigger anglen. Muuta fixed angle takaisin arvoon -10 joka siis tarkoittaa sitä että käytetään sytkäkarttaa normaalisti, eikä kiinteää ennakkoa.

Posted: Sun May 18, 2008 15:38
by kamski
Ei kyllä kaikki näyttäis olevan ok, ilmeisesti se on joku mekaaninen ääni joka tulee esille noin 30 sek. käynnistyksen jälkeen ja lähes häviä kun moottori täysin kuuma. Tiedä sitten häntä.! Onko toi Over Run Fuel Cut 2 bankin suuttimelle tarkoitettu valikko.

Posted: Mon May 19, 2008 15:55
by TD power
kamski wrote:Ei kyllä kaikki näyttäis olevan ok, ilmeisesti se on joku mekaaninen ääni joka tulee esille noin 30 sek. käynnistyksen jälkeen ja lähes häviä kun moottori täysin kuuma. Tiedä sitten häntä.! Onko toi Over Run Fuel Cut 2 bankin suuttimelle tarkoitettu valikko.
Overrun fuel cut tarkottaa syötön katkaisua moottorijarrutuksessa.

Posted: Thu May 22, 2008 11:33
by kamski
Juu kirjoitin väärin eli toi Staged injectio. Se vissiin määrä 4+4 suuttimien ohjauksen, mutta toi fuel cut ei ole edes valittuna eli olen yrittänyt näköään säätä sekin väärästä paikasta tuolta kiidytus rikastuksesta kun siinäkin on polttoainen vähennyt säätö ellkäs acceleration wizard ei ihme kun ei vähentänyt mieleisella tavalla. Nyt kun tarkistin asian niin tosian Suomenuksessa SIVU 48 jossa lukee DECEL FUEL amout% jossa vähennetään polttoainetta....!! ja juuri se säätö ei pelaa ainakaan minun autossa-jolloin kokeilun jälkeen luovutin..
Ihme kyllä että auto pelaa kuitenkin kohtuullisen hyvin muilla kiihdytys rikastus säädöllä.
Nyt on sitte kaksi säätö pulma.
----fuel cut
&
--staged injectio jossa dual table DT 2 ei voi ottaa käyttöön, anakin on niin kirjoitettu manualissa. Olisko tietoa?

Posted: Mon Sep 15, 2008 20:27
by kamski
Jakaja sytytys pelaa moitteettomasti, neljä hammasta ja HEI 8 palikka on näköjään pommin kestävä. Ennakot on just siinä missä pitääkin olla, ei hiihdä eikä heilu uskomaton kokoonpano.!
Rikkinäinen kannentiiviste johtui huohotin öljystä joka keräntyi ajan mittaan imusarjanpohjalle ja kun innostui polkea kaasua pitempään niin "tervaöljyt lähtivät imuvirtauksien mukaan, laihensivat pa.seoksen ja poltti kannentiiviseen. Nyt on huohotin säiliö.!