Page 1 of 1
Auttakkee ensikertalaista...
Posted: Sun Nov 18, 2007 12:17
by Willep
Näitä versioita rupeaa olemaan jo aika monta MS:ässtä, joten millä lankulla ja ohjelmistoversiolla sitä lähdetään liikkeelle, kun on tarkotuksena squirtata pikkulohkoletukka. Sytkäohjauksella, jos ei heti, niin optio olis hyvä. Eli sytkä on vissiin se hei4 ,tai eri modulilla hei7. Rungoksi tulis GM:n Tupla TBI, eli 4 suutinta, kaks läppärunkoa, joista käytetään tietenkin vain toisen TPS:ää, toisessa läpät keikkuu vaan välitangolla.
Eli mikä lankku ja ohjelma alkuun, ettei heti tehä uutta...
-Kitoos
Posted: Sun Nov 18, 2007 15:30
by MrFairlane
Partco 2.2 on yksinkertaisin ja siihen saa helpoiten apuja.
Tosin joutuu jonkun muutoksen tekemään, mutta noista HEI-kikkareista ei ole minulla tietoa.
Koodiksi uusin perusextra 029y4.
Sitten sitä lukemaan uusin MegaTune 2.25.
Logitulkiksi uusin MegaLogViewer (2.83)
Ja jos antureiden arvoja täytyy muuttaa, niin vielä Easy Therm.
Posted: Tue Feb 26, 2008 23:24
by Mika
Kysäisempä tässä kun en viitsi uutta aihetta tehä.
Elikkäs. Ajattelin laittaa megan ohjaamaan opelin x20xev-konetta.
1. Joudunko ostamaan uusia antureita vai käykö koneen omat?
2. Pystyykö partcon sarjasta koottuun megasquirtiin liittämään alkuperäisen nakutustunnistimen? Tarviiko megaan silloin tehdä rakenteellisia muutoksia?
3. Miten mopon läppärunkojen kanssa saa fiksuiten map-anturin toimimaan oikein?
Posted: Wed Feb 27, 2008 7:29
by ArttuH
1. Luultavasti lähes kaikki saa käymään. Tosin joissain tapauksissa saattaa olla käytännöllisempää vaihtaa joku anturi helpommin sopivaan. Riippuu antureista sekä tekijän kyvyistä ja mieltymyksistä.
2. Pystyy, mutta muutoksia tarvitaan jonkin verran. Anturille tarvitaan "tunnistinkytkentä", joka muuttaa anturin signaalin digitaalisignaaliksi, eli 0V tai 5V sen mukaan nakuttaako vai ei. Yksinkertaisin kytkentä löytyy esim. tuolta:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/knock.html Tuon kanssa toimivuus on sitten vähän tuurista kiinni, kun kytkentä ei suodata koneen mekaanisia ääniä pois. Tulos riippuu koneesta ja anturin sijoituksesta yms.
3. Letkut joka kurkulta yhteen ja ennen Megaa vaimennin. Vaimennin MAP-letkun väliin tuleva pienehkö (n.1dl) purkki, jossa on lisäksi koneen puolella kuristus (1-2mm) letkulle. Tällä tasoitetaan sylintereiden pulsseja pienillä kierroksilla.
Posted: Thu Mar 06, 2008 23:30
by -jusu-
Kysyn tässä samassa kun ei viitti uutta tehä, että minkälaiset kamat tartten, jos ohjaan tulevassa turbo rojektissa, bensaa ja syttyä? Perus haju on kyllä, touhusta. Mutta valaiskaa vielä tyhmää
edittiä: Niin ja autohan alunperin ihan kaasari peli ja kärjellisellä jakajalla.
Posted: Fri Mar 07, 2008 17:26
by MrFairlane
Perus-Mega, suuttimille oikeat etuvastukset/flyback/ei mitään, Boschin 139-päätteinen sytkäyksikkö ja kenties laajakaista-lambada.
Tuo on varmaan se helpoin.
Triggeri sitten kärjiltä, kärjettömältä muunnossarjalta, kampuran HALL-anturilta tai joltain muulta.
Myös Boshin voit korvata Megan sisään kolvattavalla sytkäkivellä tai jollain suorasytkähässäkällä.
Vaihtoehtoja on loputtomasti.