Autokrossi Skoda 120Mi16
Posted: Fri Oct 26, 2007 18:36
Peruskonstruktio: runkona siis Skoda 120 L, johon on istutettu VW vaihteisto, BMW 325 jarrut, navat, vetoakselit ja etutolpat. Edessä uniball putkitukivarret ja BMW tolpat, Volvon ohjaus ja veitsivakaaja. Takana päällekkäiset uniball kolmiotukivarret ja veitsivakaaja. Coil overit joka kulmassa + takana korkeussäätö. Jarruissa pedalbox + levyt joka kulmassa.
Moottori: Peugeot Mi16 160hv. Peltipakosarja, säädettävät nokkapyörät, 50mm läppärungot, Kennedyn kisakytkin yms. Partcon sarjasta kasattu Mega 2.2 Alpha N säädöllä, hukkakipinäsytytys Boschin 200 loppuisella palikalla + Motorcraftin 2X2 puola. 12-1 triggeripyörä +hall, kaasuläppäanturina Volvon V70:sen potikka. Ei map:ia eikä imuilman lämpötila-anturia. Kiekkamittarin ja launch controllin lähdöt lisätty.
Aluksi oli hieman käynnistysvaikeuksia, jotka johtui vääristä triggerikulmista ja huonosta juotoksesta LED17 lähdössä (tuhosi yhden sytkäpalikan ja puolan. Näiden korjausten jäkeen kone jyrähti laakista käyntiin ja kaikki tuntuu toimivan ok. Viikonloppuna on tarkoitus lähteä radalle ajamaan perussäätöjä koneeseen jonka jälkeen penkkiin katsomaan kuinka paljon konetta pitää virittää lisää. Ennen kisailuja on tarkoitus asentaa vielä kunnolliset iskarit ja suorakytkentävaihteisto.

Moottori: Peugeot Mi16 160hv. Peltipakosarja, säädettävät nokkapyörät, 50mm läppärungot, Kennedyn kisakytkin yms. Partcon sarjasta kasattu Mega 2.2 Alpha N säädöllä, hukkakipinäsytytys Boschin 200 loppuisella palikalla + Motorcraftin 2X2 puola. 12-1 triggeripyörä +hall, kaasuläppäanturina Volvon V70:sen potikka. Ei map:ia eikä imuilman lämpötila-anturia. Kiekkamittarin ja launch controllin lähdöt lisätty.
Aluksi oli hieman käynnistysvaikeuksia, jotka johtui vääristä triggerikulmista ja huonosta juotoksesta LED17 lähdössä (tuhosi yhden sytkäpalikan ja puolan. Näiden korjausten jäkeen kone jyrähti laakista käyntiin ja kaikki tuntuu toimivan ok. Viikonloppuna on tarkoitus lähteä radalle ajamaan perussäätöjä koneeseen jonka jälkeen penkkiin katsomaan kuinka paljon konetta pitää virittää lisää. Ennen kisailuja on tarkoitus asentaa vielä kunnolliset iskarit ja suorakytkentävaihteisto.
