Page 1 of 1

Valmiit anturit, voinko käyttää?

Posted: Tue Oct 09, 2007 14:09
by atv
Kartoitan mahdollisuutta asentaa Megan Subarun (legacy -93 2,2i) tekniikalla olevaan laitokseen. (korjatkaa jos seuraavassa on päättömyyksiä)

Moottorina on subarun EJ22
Nelipisteruisku
suorasytytys (hukakipinä->2 puolaa)
Nokkapyörällä on hall-anturi(3-johtoa).
Nakutusanturi
Lisäilmaluisti
ym.

Minkälaisen systeemin tartteisin tähä projektiin ja mitä antureista voin käyttää

Ajattelin mega 2.2 edis4 onnistuuko?

Posted: Tue Oct 09, 2007 17:27
by AJ
Mikäli käytät edistä tarvitaan kammelle 36-1 triggeripyörä sekä vr-anturi. Lisäksi luonnollisesti muutkin edis-vermeet.

Posted: Tue Oct 09, 2007 19:30
by atv
Onkos mulla muitakin vaihtoehtoja ohjata syttyjä?

Posted: Tue Oct 09, 2007 20:08
by teg
Millainen tuo subarun hall-anturointi on? Muistaakseni MS2:lla onnistuisi suoraan sen käyttäminen? Koitappa kurkata www.ms2extra.com

Posted: Wed Oct 10, 2007 11:05
by atv
Olis pari kuvaa, mutta en saa niitä tänne näkyviin

Posted: Wed Oct 10, 2007 11:56
by atv

Posted: Wed Oct 10, 2007 14:45
by Höylä
sanoisin, että mega menee noista sekaisin :roll:

kun en usko, että megaa saa toimimaan niin, että se osaa päätellä oikean asennon siitä, tuleeko 1, 2, vai 3 pulssia lyhyen ajan sisään...

tee kampuran päähän suosiolla uusi triggeripyörä ja käytä tuota subarun omaa hall anturia :wink:

Posted: Wed Oct 10, 2007 14:46
by teg
Taitaa olla siis 2 anturia, kampiakselilla ja nokka-akselilla. Kyse lienee subaru 6/7 triggeröinnistä, jota MS2 tukee suoraan.

Posted: Wed Oct 10, 2007 15:13
by Höylä
no, jos sille on joku oma koodi väännetty MS2:lle ja subarun omille antureille/triggeripyörille, niin kai se sitten toimii :shock:

omassa mitsun koneessa oli hieman vastaava sydeemi, mutta ei silloin ainakaan kukaan tiennyt, kuinka sen olis saanut sellaisenaan toimimaan :roll: jenkit siihen on yrittäneet vääntää koodia jo parivuotta, mutta ei ne ole ainakaan vielä sitä mun käsittääkseni saaneet toimimaan kunnolla...

Posted: Wed Oct 10, 2007 16:18
by atv
Mistäs tuosta MS2 6/7 triggeröinnistä löytyisi tarkempaa tietoa?

Posted: Thu Oct 11, 2007 3:42
by Benkku
atv wrote:Mistäs tuosta MS2 6/7 triggeröinnistä löytyisi tarkempaa tietoa?
Lieneekö EJ20 moottorissa samanlainen triggeröinti (kuin EJ22:ssa) ?

http://www.diyautotune.com/tech_article ... _turbo.htm

Posted: Thu Oct 11, 2007 7:49
by atv
Lieneekö EJ20 moottorissa samanlainen triggeröinti (kuin EJ22:ssa) ?
Luulisi olevan, löytyikö noilta sivulta ej20 koneenkin triggeröintiin tietoja?

Posted: Thu Oct 11, 2007 11:56
by teg
atv wrote:Mistäs tuosta MS2 6/7 triggeröinnistä löytyisi tarkempaa tietoa?
Tuolta mistä jo aiemmin sanoinkin http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=24251

ja

http://www.msextra.com/ms2extra/MS2-Extra_Subaru.htm

Posted: Thu Oct 11, 2007 12:01
by atv
Kiitos kovasti

En saanut eilen sivuja auki, mutta nyt alkaa näyttää hyvältä

Posted: Thu Oct 18, 2007 8:33
by atv
Jos teen sytkän kuiteskin MSnS:llä ja seuraavanlaisella sytytyksellä(kuva) saanko sen pelaamaan esim 12-1 triggeripyörällä ja Honeywellin hall-anturilla, vai olisko joku muu triggeripyörä parempi?
Enhän tarvitse muuta kuin kampiakselin asentotunnistuksen?

Olisin kovin kiitollinen, jos joku laittaisi linkin, josta näkisin tarvittavat modausohjeet, kun ainaskin haulla löytyy aivan mieletömästi roipetta

Image