Page 1 of 1
Mistä EDIS tulpanjohdot?
Posted: Mon May 16, 2005 9:37
by Anssi
Olisiko jengillä hyvää ehdotusta siitä, mistä kannattaisi lähteä hakemaan EDIS-puolille sopivia tulpanjohtoja?
Ongelma on siinä, että tarvitsen sellaiset johdot, joissa tulpan hatussa on 90 asteen mutka. Niitä suoria malleja kyllä löytyy, mutta mutkalla olevia ei. Motonetin hyllyt on jo käyty läpi...
Tietäisikö joku sellaista autoa, jossa voisi olla tuommoiset piuhat tehtaalta? Sekin helpottaisi sopivan löytämistä. Pari nelkkukoneen satsia hoitaisi homman...
Tietysti ne johdot voisi tehdä itsekin jos niitä puolapään liittimiä olisi saatavana..
Re: Mistä EDIS tulpanjohdot?
Posted: Mon May 16, 2005 10:02
by Mika S
Anssi wrote:Olisiko jengillä hyvää ehdotusta siitä, mistä kannattaisi lähteä hakemaan EDIS-puolille sopivia tulpanjohtoja?
Ongelma on siinä, että tarvitsen sellaiset johdot, joissa tulpan hatussa on 90 asteen mutka. Niitä suoria malleja kyllä löytyy, mutta mutkalla olevia ei. Motonetin hyllyt on jo käyty läpi...
Tietäisikö joku sellaista autoa, jossa voisi olla tuommoiset piuhat tehtaalta? Sekin helpottaisi sopivan löytämistä. Pari nelkkukoneen satsia hoitaisi homman...
Tietysti ne johdot voisi tehdä itsekin jos niitä puolapään liittimiä olisi saatavana..
Liittimiä ja jopa valmiita johtoja saa Magnecorilta. 4-syl. koneeseen setti kustom-johtoja maksoi n $60... Liitin EDIS-päähän omassa tapauksessa oli muistaakseni "Ford Zetec 1st gen"
Posted: Fri Jul 08, 2005 15:00
by Yrkesman
Mulla on kanssa vähän sama ongelma, kun pitää saada johdot jotka sopii cossun kanteen ja zetec-e tuplapuolaan. Mistä te ootte noita Magnecorin johtoja 60dollarilla tilannu, boost engineering? Nimimerkillä olis vähän kiirekkin, koska kohta auto seisaa tulpanjohtojen takia

Posted: Fri Jul 08, 2005 20:34
by Anssi
Itse ratkaisin ongelman lopulta irroittamalla EDIS-johtojen puolanpään liittimet ja liittämällä ne vanhoihin käytössäni olleisiin johtoihin. Katsoin aiemmin, että ne EDIS-piuhojen puolien päät eivät olisi olleet irroitettavissa, mutta tarkempi tarkastelu osoitti toisin. Liittimet saa siis irti ja ne saa vielä puristettua kiinnikin ihan asiallisesti.
Posted: Fri Jul 08, 2005 20:40
by Yrkesman
Anssi wrote:Itse ratkaisin ongelman lopulta irroittamalla EDIS-johtojen puolanpään liittimet ja liittämällä ne vanhoihin käytössäni olleisiin johtoihin. Katsoin aiemmin, että ne EDIS-piuhojen puolien päät eivät olisi olleet irroitettavissa, mutta tarkempi tarkastelu osoitti toisin. Liittimet saa siis irti ja ne saa vielä puristettua kiinnikin ihan asiallisesti.
Pitää varmaan käydä hommaamassa sellaset zetecin johdot ja koittaa jos ne saa purettua.
Posted: Mon Jul 11, 2005 8:27
by Mika S
Yrkesman wrote:Mulla on kanssa vähän sama ongelma, kun pitää saada johdot jotka sopii cossun kanteen ja zetec-e tuplapuolaan. Mistä te ootte noita Magnecorin johtoja 60dollarilla tilannu, boost engineering? Nimimerkillä olis vähän kiirekkin, koska kohta auto seisaa tulpanjohtojen takia

Tilasin johdot suoraan Magnecorilta. Linkki:
http://www.magnecor.com/
Posted: Mon Jul 11, 2005 9:21
by Yrkesman
Posted: Fri Jul 04, 2008 21:56
by BlackEscort
Paikallinen autotarvike putka ja siellä oli ihan kuvien kanssa kaikki edis puolaan sopivat piuhat...ite otin escortin piuhasarjan kun tuli sopivan mittaisenakin...
Posted: Sat Jul 05, 2008 20:07
by country sedan
Tein yhden lauantai päivän kaivostöitä, nitkuttelin orkkis Motorcraft piuhoista päät irti ja kasasin ne Accelin 300+ johtoihin. Ne tulpan päät vaihdoin lähinnä sen takia kun tossa 24v Cossussa on tulpat melko syvällä ja noi Accelin orkkis hatut on hankalia kaivaa ylös ilman työkaluja.