Page 1 of 1

reg.fuel

Posted: Wed Sep 26, 2007 18:38
by jimex
paljon ton reg.fuelin pitäs olla 303cc suuttimilla?

Re: reg.fuel

Posted: Wed Sep 26, 2007 19:03
by Höylä
jimex wrote:paljon ton reg.fuelin pitäs olla 303cc suuttimilla?
se riippuu tietysti moottorin koosta, sylinterien lukumäärästä, ruiskutusten määrästä ja muutamasta muusta asiasta :roll: ei siihen mitään yleispätevää arvoa ole tietylle suutin koolle...

reg.fuel arvo tosin kannattaa tähdätä alueelle 8-12 muistaakseni, niin saa helposti säätöihin, mulla itsellä tosin on 5.2 ja pelaa hyvin, mutta käytänkin hi-res extra koodia, joka antaa hieman anteeksi tuossa asiassa...

lainaus megamanuaalista ->
"Injection per Engine Cycle (Ruiskutuksia per täysi tahti(=2 kampiakselikierrosta))
on kuinka monta ruiskutusta haluat yhden täyden tahdin aikana. Haluat tämän olevan
laitettuna niin että tyhjäkäynnillä suuttimien aukioloaika ei ole vähemmän kuin 2.0 ms
ja Req_Fuel on pienempi kuin 12-15 ms, mutta enemmän kuin 8 ms. Nämä arvot
mahdollistavat oikeaoppisen säädön tyhjäkäyntiseokselle ja mahdollistavat
lisärikastukset (kiihdytys, lämmitys) täydellä kaasulla."

kannattaa lukea tuo megamanuaali aika moneen kertaan läpi ja sitten aloittaa kysely niistä asioista, jotka jäi epäselväksi...

http://www.finsquirt.net/manuaali/MegaS ... hje_v1.pdf

Re: reg.fuel

Posted: Wed Sep 26, 2007 22:15
by Olli
jimex wrote:paljon ton reg.fuelin pitäs olla 303cc suuttimilla?
Eräässä Volvossamme taisi olla seuraavat speksit:

- 2300cc
- 337cc suuttimet
- 14.7 afr

Req. fuel 10 pintaan.

Posted: Sat Oct 06, 2007 15:23
by Ruuttana
Mulla req fuel 18 ja silti tyhjäkäynnin ve-arvo vain 35 (vakiosuuttimet 300cc). Max ve arvo 1 bar paineilla 120. Jos laitan req fuelin 10-12 niin ve-arvojen säätövara loppuu yläpäässä (255)...vähä kummallista mun mielestä. Hyvin se tällä hetkellä toimii ei siinä mitään