Kaikki toimii hyvin siihen asti kun kierrokset on noin 3600-3700 rpm.
kampiakselin päässä 3 pulttinen triggeripyörä jota tunnistaa se honeywellin 101dc joku perinteinen anturi. Sytytysmodulina boschin 7-napainen 139 loppuinen ja bmw oma jakaja.
Auto on 6-syl bmw 3.5 l tbo.
Anturin johto on häiriösuojattu.
Sytytystä ohjataan LED17 kautta.
Anturi on tukevasti kiinni.
Kytkentä Schematic 1. 1kohm ylösvedolla.
Partcon 2.2 sarja. Kasattu ohjeen mukaan paitsi lisätty led 17 kytkentä, jolle myös tehty ylösveto 1kohm.
Lähtee hyvin käymään ja käy tasaisesti tyhjäkäyntiä, mutta kun kierroksia nostetaan noin 3600 asti niin sytytys sekoaa totaalisesti, ei kuitenkaan sammu. Tuntuisi kuin jokin rajoitin olisi päällä, mutta ei ole(?). Ennakko kasvaa tasaisesti kartan mukaan niin kuin pitääkin tuonne asti.
Trigger Angle on 60. ( Eli noin 60 astetta eka hammas anturista kun on ykk kohdillaan??? )
Time Based.
Mapin mukaan ennakko, ennakossa ei ole ainakaan kartan mukaan suuria heittoja sekoamiskierroksilla?
Hold ignition 0, voitteko selventää tätä?
Cranking advance angle on 0, tälle myös?
Spark Inverted = No.
Koodia ei ole vielä kokeiltu vaihtaa, tässä taitaa olla joku 29y ?
Puola ja moduli on kokeiltu vaihtaa, ei auttanut.
Mistähän seuraavaksi voisi ruveta tutkimaan?
ps. tämä on ensimmäinen megasquirt projekti joten voi olla pienet ja "turhatkin" neuvot tarpeen.
Sytkä sekoaa ~3700 rpm, miksi?
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Jos on 139-loppuinen syttykivi niin se ei tarvitse ylösvetovastuksia. En ole kokeillut voiko se häiritä sytytystä, mutta kun tein rallisprint Sunbeamiin hukkakipinäsytytystä kahdella 139-kivellä, otin ylösvedot pois.
Ja spark out inverted on "yes" 139-modulille.
Cranking advance angle on sytytysennakko, joka annetaan startatessa. Joku 3-10 astetta lienee hyvä, riippuu puristuksista.
Hold ignition on sitä varten, että jos megan ei haluta antavan kipinää heti, kun startti pyörähtää esim. hitaan startin vuoksi, öljynpaineen noston takia tms. niin ruutuun laitettu luku on kampiakselikierrosten määrä, jonka jälkeen mega alkaa antaa kipinää.
Ja spark out inverted on "yes" 139-modulille.
Cranking advance angle on sytytysennakko, joka annetaan startatessa. Joku 3-10 astetta lienee hyvä, riippuu puristuksista.
Hold ignition on sitä varten, että jos megan ei haluta antavan kipinää heti, kun startti pyörähtää esim. hitaan startin vuoksi, öljynpaineen noston takia tms. niin ruutuun laitettu luku on kampiakselikierrosten määrä, jonka jälkeen mega alkaa antaa kipinää.
Eli siis paheni pelkällä Inverted Yes toiminnolla, en kokeillut vielä poistaa 1kohm ylösvetoa.
Nyt tuli bonuksena sellainen juttu, että laitoin vanhemman koodin prossulle. Starttailtiin, hörähti, yhteys katkesi. Nyt kun yritti megatunea avata niin tuli teksti että: expected versio joku, received ? What boot.
Mitä ihmettä?
Nyt tuli bonuksena sellainen juttu, että laitoin vanhemman koodin prossulle. Starttailtiin, hörähti, yhteys katkesi. Nyt kun yritti megatunea avata niin tuli teksti että: expected versio joku, received ? What boot.
Mitä ihmettä?
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Toi boot> viittaa siihen, että prosulta ois hävinny koodi. Kokeile laittaa uudelleen.
Siinä sumpissa, joka siis käy ja kulkee, on honeywellin hall ja 36-1 pyörä.
Kytkentä on tehty siten, että siihen COIL-sisäänmenoon (optoerottimen "pluspuoli") on laitettu +12v ja XG1-pisteestä on johdettu yhteys hall-anturin keskimmäiseen piuhaan. En nyt muista minkä skeman mukainen tuo on, mutta idea on, että hall-anturi maadoittaa optoerotinta.
Kipinät syntyy motocraftin puolalla ja kahdella 139-kivellä. kuutospinnit on viety ledeille 17 ja 19 trankkujen puoleisille jaloille ja ylösvedot otin pois. Alunperin kokeiltiin 200-modulilla, mutta sain poltettua sen juuri tuon inverted yes/no sekoilun kanssa. Olis pitäny olla "no"
Siinä sumpissa, joka siis käy ja kulkee, on honeywellin hall ja 36-1 pyörä.
Kytkentä on tehty siten, että siihen COIL-sisäänmenoon (optoerottimen "pluspuoli") on laitettu +12v ja XG1-pisteestä on johdettu yhteys hall-anturin keskimmäiseen piuhaan. En nyt muista minkä skeman mukainen tuo on, mutta idea on, että hall-anturi maadoittaa optoerotinta.
Kipinät syntyy motocraftin puolalla ja kahdella 139-kivellä. kuutospinnit on viety ledeille 17 ja 19 trankkujen puoleisille jaloille ja ylösvedot otin pois. Alunperin kokeiltiin 200-modulilla, mutta sain poltettua sen juuri tuon inverted yes/no sekoilun kanssa. Olis pitäny olla "no"

Omien mittausteni ja MSnS dokumentaation mukaan ei. Eli 139:lle oikea asetus on no.Ja spark out inverted on "yes" 139-modulille.
The module trigger when pin 6 is grounded (1) ja MSS pin 30 (FIDle) is either grounded when it is time for spark, or with inverted output option the ground is released. (2)
Lähteet:
(1) http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
(2) http://autos.groups.yahoo.com/group/meg ... %28139%29/
Tämä silloin kun kytkentä on kuvan http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... ematic.jpg mukainen.
Jokatapauksessa oikea asetus on helppo kokeilla. MT:sta fixed angle nollaan, ja oikealla invertin asetuksella strobolla katsottuna syttyhetki pysyy nollassa, väärällä asennolla lähtee vaeltamaan kierrosten mukaan. Invert no/yes -vaihdon yhteydessä ainakin msns-moodissa triggeranglen joutuu asettelemaan uudestaan.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Toiminta on helppo todeta kun käyttää ledejä 17 ja 19 sytkälähtöinä. Kun ledi palaa trankku maadottaa->139-moduli antaa kipinän. Kun spark out inverted on "no" ledi palaa megan käynnistyessä, eli maatto on päällä-> sytytyshetkellä maa irroitetaan->139-moduli ei toimi.
Edittiä: taitaa ero tulla siitä onko sytkälähtönä ledit tai fidle. Kokeilin eri koodeillakin tuon toiminnan ja hi-res sekä 029v toimivat kuten edellä selitin.
Edittiä: taitaa ero tulla siitä onko sytkälähtönä ledit tai fidle. Kokeilin eri koodeillakin tuon toiminnan ja hi-res sekä 029v toimivat kuten edellä selitin.