Page 1 of 1
ei kierrä 5500max rpm
Posted: Fri Sep 07, 2007 8:25
by puuhapete
Megasqruit v2.2 hires koodi ja edis 6
550cc 14ohm suuttimet ja
turbo
Vikana kun en saa konetta kiertämään yli 5500. Selvää katkontaa ihan kuin rajoittaja olisi päällä. Vaikka näin ei pitäisi olla. Kaasun saa pitää siis pohjassa ihan huoletta.
Ihan sama kierrättääkö tyhjänä vai kuorman kanssa.
Posted: Fri Sep 07, 2007 8:50
by teg
Logi, koodiversio ja msq tiedosto auttaisi asiaa.
Posted: Fri Sep 07, 2007 22:15
by puuhapete
hires 08f koodina
logia ja msg tiedostoa en osaa tähän laittaa.

Posted: Sat Sep 08, 2007 11:58
by teg
Laita msq ja logi sitten jonnekkin minne osaat, esim tuonne sivuillesi ja linkki sitten tänne.
Posted: Sat Sep 08, 2007 13:58
by puuhapete
no niin nyt ei onnistu kotisivun päivitys,
mutta kuvan sain
tonne, ei varmaan paljoa auta.

eli ei kierrä kun ton 5151rpm.
Posted: Sun Sep 09, 2007 16:15
by teg
Tuosta ei paljoa vielä päättele.. laita vielä msq ja koko loki jonnekkin.
Ehkä sulla on rajottaja konffattu tuohon kohtaan?

Posted: Sun Sep 09, 2007 18:22
by PetriK
Aika vaihteleva tuo duty cycle jo pintakaasullakin. Jos luen oikein (kun ei tiedä lähtöarvoja ja anturityyppiä) niin AFR muuttuu MAP:n kanssa synkronoidusti (duty cycle = map pressure).
Oletko kokeillut vaihtaa MAP pohjaisesta TPS pohjaiseen systeemiin tai edes osittaisesti TPS pohjaiseen (vai onko kyseessä turbo) ? ... ja varmistunut siitä että kone on Open loop moodissa kun kaasu on pohjassa ?
Posted: Wed Sep 12, 2007 19:10
by Junez
Oiskohan sama vika ku mulla oli.
Eli sytkälähtö oli invertoitu vaikka piti olla invertoimaton. ~4000rpm kierti ja alko pätkyttää niinku rajottimeen ois ottanu.
Posted: Thu Sep 27, 2007 5:12
by puuhapete
Eikös tuo spark output invertointi pidä ollakin päällä ediksen kanssa?
Posted: Thu Sep 27, 2007 9:37
by teg
Edis muistaakseni menee "limp modeen" jos sen ohjauksen jättää irti. Koitappa ottaa se ohjaus tosiaan irti megasta, jos se kiertäisi silloin enemmän?
Veikkan kyllä että se ei auta asiaan vaan vika on johdotuksissa, anturin sijoituksessa tai trigger-pyörässä.
Millainen trigger-pyörä? onko se sellainen mihin VR-anturi on suunniteltu eli speksien mukainen?
Posted: Thu Sep 27, 2007 9:55
by puuhapete
johdotukset purettu ja kasattu/rakennettu uudestaan johto kerrallaan.
Auton oma anturi ja trikkeripyörä (ford) omissa niille tarkoitetuissa paikoissa. Kokeilin kuitenkin ja asetin invertin ei asentoon, mutta ei auttanut. Mutta jossain nyt joku mättää.
Posted: Thu Sep 27, 2007 12:18
by teg
Eli sytytsjärjestelmä on auton oma?
Kokeilitko käyttää sytkää ilman EDIS ohjausta, eli kokeillut ilman SAW-pinniä?
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... dware.html
Pätkiikö sytkä vai fuel?
Posted: Thu Sep 27, 2007 12:42
by puuhapete
enpä ole kokeillut käyttää ilman sawia. ilmesesti bensa puolta pätkii, koska ei ammu putkeen.
Posted: Thu Sep 27, 2007 13:36
by teg
Koitappa saada se msq jonnekkin..
vaikka tonne:
http://www1.uploadhut.com/upload.php
Posted: Thu Sep 27, 2007 16:47
by puuhapete
Posted: Wed Oct 03, 2007 17:16
by puuhapete
Posted: Wed Oct 03, 2007 18:46
by puuhapete
Kokeilin nyt ilman sawia. Ei kyllä huomaa eroa.
Posted: Wed Oct 03, 2007 20:52
by Höylä
mikä lambda sulla on käytössä, kapea vai laajakaista? kun msq:ssa oli ainakin joku asetus narrowband (kapeakaista) ja megalogviewerissä näytti olevan wideband (laajakaista)
AFR target karttaakaan et vissiin ole tehnyt kuin 100 kpa asti (vai onko se ihan oletus kartta käytössä)
ettei kone vain menis niin rikkaalle, että "tukehtuu" sen takia
osa asetuksista taas oli sellaisia joista en tajunnut mitään (ei käytössä itsellä, joten niiden vaikutusta en osaa arvioida...)
oma kone ainakin juorus heti AFR tai lambda arvona, jos tuli sytytyskatkoksia (meni muka pirun laihalle) mutta todellisuudessa seosta ei ollut edes yritetty sytyttää kipinällä (tulpat paskana) liian rikkaan seoksen vaikutusta koneeseen en ole vielä testannut, että näkis sen varmasti heti logista, kuinka se näkyy

Posted: Thu Oct 04, 2007 7:44
by puuhapete
kapea kaistahan siinä, ai oli vielä sellainenkin jäänyt sinne jonnekkin asetuksiin.. taitaa olla liikaa muutettavia kohtia meikän kielitaidolla. Sit lisäksi,kun ei vielä ymmärrä puoliakaan mitä tapahtuu mistäkin.
Edit:
mikähän msg sinne tuli taas ladattua.Kyllähän mulla on afr kartta tehty 250kpa asti. Täytynee ladata uudestaan ne molemmat. Lambda asetuskissa valittu narrowband päälle.
Posted: Thu Oct 04, 2007 9:51
by puuhapete
kyllä mun megalogviewer näyttää adv table1 ja vebins1 250 saakka.
hmmn.. outoa.
wideband 02-afr.ssa oli tosiaan jäänyt tuo innovate 0-5 päälle.

Posted: Thu Oct 04, 2007 10:03
by Höylä
puuhapete wrote:kyllä mun megalogviewer näyttää adv table1 ja vebins1 250 saakka.
hmmn.. outoa.
tarkoitin siis ARF target karttaa, en sytkä tai VE karttaa...vaikka tuskin se pätkiminen siitä johtuu
jotenkin musta tuntuu siltä, että se sun konees on säädetty nyt niin rikkaalle, että pätkii sen takia

päättelin siis siitä, kun lamdassa ei näy mitään laihenemisen merkkejä ja PW sun muut polttoaineeseen liittyvät eivät romahda...
Posted: Thu Oct 04, 2007 12:31
by puuhapete
öh,mistäs tuo ARF target kartta löytyy..

Posted: Thu Oct 04, 2007 13:00
by Höylä
puuhapete wrote:öh,mistäs tuo ARF target kartta löytyy..

http://jysal.pp.fi/extran%20ohjeet/More ... alikko.htm
Posted: Thu Oct 04, 2007 13:04
by puuhapete
juu, ei valittavissa nuo kohdat jostain syystä megatunessa, mutta megaLogvieweristä löytyvässä Example-extra 29q.msg.tä nuo saa valittua. Onkohan joku käpy käynyt?