Page 1 of 1

suorasytytys kaasari koneseen..

Posted: Sun Sep 02, 2007 19:46
by 4A-GTE
eli jos ostaisin tarvikemotista suorasytytyspuolan joka on tarkoitettu megaruutan kanssa käytettäväksi ni onnstuuko sen laittamin kaasari koneeseen ilman tota muuta ruisku boksia yms, eli tarkoitus olis pitää sen kaasarikoneena, mutta laittaa pelkkä suorasytkä

ni miten ja mitä tähän tarviin, jotain pientä hajua on mutta ei oikee meinaa selvetä tää asia..vai onnistuuko ollenkaa???

moottorihan oli toyota 2T johon tulee dellorton tuplakaasarit ja turbo...

eli tietojeni mukaan siihen tarvitaa ainakin trikkeri pyörä joka tulee kampuran päähän ja sitte siihen tulee joku anturi(t)joka kertonee sytysajankohan puolalle joka taas pistää kipinät matkaamaan kohti sytytystulppia eli toimiikose täälle vai tarviiko tää sen ruiskun siihen rinnalle?
miten nää johot kytketään, eli meneekö niistä antureista(vai mitä sytkäkiviä nyt olikaan???) ni joku johto suoraan puolalle vai mitenkä se menee

huomasin että toss tarvikemotin suorasytkäpuolassa on kolmelle johdolle liitännät( oikeestaan ne on kyl samsaa mutta kolme nastaa sinä näytti olevat)

ps. joo teidän, olen amatöörien amatööri näissä ruisku jutuissa.. anteeks ja kiitos...

Posted: Sun Sep 02, 2007 21:41
by Vauhtivaunu
Onnistuuhan se suorasytytyksen teko kaasutinkoneeseenkin. Tarvitset:
-Megasquirtin
-Triggeripyörän kampiakselille
-Hall- tai VR-anturin (VR-anturin kanssa lisäksi signaalinvahvistimen)
-Sytytysvahvistimen/vahvistimet (joko VB921-kivet tai boschin kaksikanavainen kivi tai kaksi boschin kiveä)
-2x2-puolan (eli hukkakipinäpuola)

Systeemi menee niin, että mega haistelee kampiakselin asentoa ja antaa kipinän oikeaan aikaan oikealle pytylle siihen ohjelmoidun kartan mukaan.

Muok: Selvennetään vielä. eo. systeemissä mega hoitelee vain ja ainoastaan sytytyksen. Eli et tarvitse muita ruiskun osia.

Posted: Mon Sep 03, 2007 15:27
by 4A-GTE
no tämä kyllä selvensi asian aika hyvin... kyselen sitte lisää jos ja kun tulee tarvetta, kiitos!

Posted: Mon Sep 03, 2007 18:33
by VesQ
Toinen vaihtoehto on tietysti Fordin käyttämä EDIS4. Siinä on se itse boksi jolle tulee 2 johtoa megalta joka ohjaa hukkakipinäpuolaa megan käskyjen mukaan. VR anturi lukee 36-1 hampaista triggeripyörää josta menee tieto tuohon edisboksiin eli ei tarvita signaalinmuuntimia.

Väittäisin että yksinkertaisin tehdä ediksella

Tosin ediksen kanssa ei pysty käyttämään ns soft limitteriä eli pehmeää kierrostenrajoitinta joka jättää valinnan mukaan esim 3 kipinää välistä, ediksen kanssa voi vaan myöhäistää ennakkoa