Page 1 of 1

Vian etsintää. TPS anturi arvo sama vaikka piuha olisi irt..

Posted: Wed Aug 29, 2007 1:22
by mista
Eli TPS anturin arvo on kokoajan sama vaikka piuhakin olisi koneen päästä irti. Näyttää jotain outoa 170 arvoa oli kaasu missä asennossa tahansa ja tosiaan jopa piuha irti anturista.

Toinen ongelma, että ei tule kierrositietoa hall - anturilta.. höm höm. :D

Posted: Wed Aug 29, 2007 20:27
by teg
tarkista johdotus yleismittarilla - 3 kertaa.

Posted: Wed Aug 29, 2007 20:43
by mista
teg wrote:tarkista johdotus yleismittarilla - 3 kertaa.
Vaikea tps johtojakaan tarkistella kun arvo on sama vaikkei johtoja olisi edes kiinni.. Tai map, joka on levyssä kiinni, mutta ei ole edes letkua..

Posted: Thu Aug 30, 2007 19:15
by teg
Jos mapissa ei ole letkua, niin se näyttää ilmakehän painetta eli 100 kPa.

Tarkista koodi ja sen jälkeen tarkastat tps:n johdotukset ettei ole +5 volttia oikosulussa johonkin. Onko piirilevysi sinun itsesi kasaama? Tarkista sieltä kaikki juotokset ja testaa se vaikka kasausohjeiden mukaisesti.

Posted: Thu Aug 30, 2007 19:21
by mista
teg wrote:Jos mapissa ei ole letkua, niin se näyttää ilmakehän painetta eli 100 kPa.

Tarkista koodi ja sen jälkeen tarkastat tps:n johdotukset ettei ole +5 volttia oikosulussa johonkin. Onko piirilevysi sinun itsesi kasaama? Tarkista sieltä kaikki juotokset ja testaa se vaikka kasausohjeiden mukaisesti.
Ei ole mun kasaama levy, joten en oikein osaa megan boksiin koskeakkaan. Täytynee nuo muut tarkistella kun palaan ulkomailta.

Posted: Thu Sep 13, 2007 21:53
by mista
mista wrote:
teg wrote:Jos mapissa ei ole letkua, niin se näyttää ilmakehän painetta eli 100 kPa.

Tarkista koodi ja sen jälkeen tarkastat tps:n johdotukset ettei ole +5 volttia oikosulussa johonkin. Onko piirilevysi sinun itsesi kasaama? Tarkista sieltä kaikki juotokset ja testaa se vaikka kasausohjeiden mukaisesti.
Ei ole mun kasaama levy, joten en oikein osaa megan boksiin koskeakkaan. Täytynee nuo muut tarkistella kun palaan ulkomailta.
johtosarjaa katseltu ja map anturiin puhalleltu. ei muutu mikään. TPS 187 kokoajan ja 180 on map kokoajan.. :?

Posted: Sat Sep 15, 2007 23:16
by teg
Koitappas tehdä koodipäivitys.

Posted: Sun Sep 16, 2007 14:25
by mista
teg wrote:Koitappas tehdä koodipäivitys.
Tein eilen niin, että asensin boksiin softan uudestaan ja sitten alkoivat anturit pelaamaan. Sitten koitin pyöräyttää konetta ja kierroslukukin näytti oikein. Sitten kun startin jälkeen vetäsin avaimet nollille niin rele napsahti ja kun löin taas virrat päälle niin eipä taaskaan ollut enää mitään missään. Eli mega resetoi ittensä aina.

APUVA...

Posted: Sun Sep 16, 2007 14:50
by _P_
Ilmeisesti jokin jännitepiikki korruptoi megan koodin?
Mitä releitä on megan kautta ohjattuna?
Onko niiden ohjauksissa diodit releen käämin rinnalla?

Koeta ottaa releiden ohjaus ilman megaa ja katso toimiiko sitten, tosin jos nuo diodit puuttuu niin niiden lisäys auttaa asiaan jos tuosta on kyse.

viewtopic.php?t=1970&highlight=
Tuolla vastaavanlaista.

Posted: Sun Sep 16, 2007 16:34
by teg
Jääkö b-pumppu naksuttaan? Veikkaan että virhekonffaus..

Posted: Sun Sep 16, 2007 19:52
by mista
Megan kautta ohjataan yhteensä 5 - relettä. Yksi on bensapumppujen päärele, joka ohjaa kolmea muuta relettä. Autossa siis kolme pumppua. Yksi on sitten joku megan päärele tjms. En ole edes aivan varma, kun kaveri teki johdotukset.

Pumppu ei jää naksahtelemaan, koska pumppunen päärele oli tuolla hetkellä irti, eli ei voi olla mikään bensarele..

Posted: Mon Sep 17, 2007 7:54
by teg
Laita se rele kiinni että tiedät naksuttaako se. Se rele nimittäin jää naksutteleen jos on vikatilanne päällä koodin output asetuksissa.

Posted: Mon Sep 17, 2007 16:13
by mista
teg wrote:Laita se rele kiinni että tiedät naksuttaako se. Se rele nimittäin jää naksutteleen jos on vikatilanne päällä koodin output asetuksissa.
Kävin ostamassa diodin, mutta ennen kun sen asensin niin vaihdoin maapiuhan jytympään ja lyhyempään. Tällä ongelma poistui. Ainakin toistaiseksi ei diodia edes tarvita.