Page 1 of 1

ms passattiin?

Posted: Sat Aug 25, 2007 15:17
by passat3b
aika laiskalta alkaa tuo vakio kone tuntumaan ja pientä tehontavoittelua olis mielessä, joten ajattelin sitten lähteä kattelen sitä ohjausten puolelta.
mitenhän suuri hyöty siitä on vaparikoneessa ja kuinka suurta tehon nousua olis odotettavissa?
ja mikä squirtti tuohon passais parhaiten?
ja mitä ongelmia on odotettavissa?
kone on 1,8 20v adr.
suorasytytys.
ruiskun ohjaus on tieten Motronic M3.2.

Re: ms passattiin?

Posted: Sat Aug 25, 2007 15:28
by Jaska
passat3b wrote:aika laiskalta alkaa tuo vakio kone tuntumaan ja pientä tehontavoittelua olis mielessä, joten ajattelin sitten lähteä kattelen sitä ohjausten puolelta.
mitenhän suuri hyöty siitä on vaparikoneessa ja kuinka suurta tehon nousua olis odotettavissa?
ja mikä squirtti tuohon passais parhaiten?
ja mitä ongelmia on odotettavissa?
kone on 1,8 20v adr.
suorasytytys.
ruiskun ohjaus on tieten Motronic M3.2.
Jos sulla kyseiset vermeet autossasi on, en lähtisi vaihtamaan megaan.
Menee todennäköisesti vaan huonommaksi toiminta ja teho ei siitä nouse.

Mega on hyvä vaihtoehto silloin, kun autossa on alunperin kaasari tai jetronic tyyppinen ruisku, joka ei ohjaa sytytystä.
Tällöinkin yleensä alavääntö paranee, mutta tehoon ei tule suurtakaan muutosta.

Posted: Sat Aug 25, 2007 18:31
by passat3b
niimpä siinä olikin pieni ajatus katkera aivoissa että se ei välttämättä parane mutta hyvä ku tuli varmistettua. no täytyy katsella muita keinoja :D

Posted: Sat Aug 25, 2007 19:52
by Anssi
Kyllä se vaan niin on, että lisätehoa saadakseen on pakko tehdä koneeseen mekaanisia muutoksia. Sitten, kun ne on tehty, niin on aika laittaa ohjausyksikkö ymmärtämään muuttunut tilanne. Siihen MS on yksi vaihtoehto. Helpoin olisi ehkä kuitenkin uudelleenohjelmoida se nykyinen ecu, jos mahdollista.

Posted: Sat Aug 25, 2007 21:24
by Höylä
no, kyllähän näissä uusissa koneissa aina hieman on varaa hakea säädöillä tehoja, ei ne uudelleen ohjelmoidut alkuperäiset "lastutkaan" mitään ilmaisia ole...

vapareissa toki tilanne ei ole ihan niin selvä, kuin uusissa turboautoissa, mutta aina se kone paremmin tehoja antaa, kun sen saa varmasti optimoitua kunnolla (päästöistä ja kulutuksesta viis, tehot pääosaan :wink: )

helpompi tapa hankkia +16 hp/30 nm

Posted: Sun Aug 26, 2007 1:08
by P_KASA
Voipi kyllä olla pare kun menee ja varaa aikaa asiansa osaavasta säätöfirmasta ja rullilla säätää !