Page 1 of 1

lambdan sijoitus

Posted: Tue Aug 21, 2007 14:21
by j.p
onko väliä, että lambda on sijoitettu turbon ja hukkaportin putken väliin.
ts. osa pakokaasuista hukkaportin ollessa auki ohittaa lambdan.
vai pitääkö lambda laittaa vasta hukkaportinputken jälkeen

Posted: Wed Aug 22, 2007 0:23
by PQatPIT
Tuskin on väliä, samaa kaasua se haistaa, imho. Aika monessa mottorissa on ollut ennen portin sisäänmenoa ja vähintään yhtä monessa portin lähtö päätyy kokonaan muualle kuin takaisin varsinaiseen putkeen, ja on toiminut ok.

Ennen turboa ei pitäisi laittaa jotta lämpö ei tuhoaisi anturia.

Posted: Mon Aug 27, 2007 21:17
by j-k
Lambdan lämpötilan pitää olla satoja asteita jotta edes toimii kunnolla. Toimintalämpötila 300...850 astetta. Sietää jopa 950 asteen lämmöt.

http://www.fastcarskotka.com/tekniikka/bosch/seos.htm

Paljonko on turbosarjan kollektorissa ennen ahdinta? Jos menee tonnin paremmalle puolelle niin alkaa punoittaa... :lol: Ja paljonko downpipessä ahtimen jälkeen?

Katinkin pitää olla kuuma jotta pelittää, kolmisensataa astetta taitaa siellä olla.