Page 1 of 1
27L V12 rolls royce meteor
Posted: Sun Aug 19, 2007 19:32
by Aatu83
Pikku päivitystä monsteriin luvassa. Mega ruuta ja tupla turbot ainakin alkuun..

Tarvis vähän apua kun ei tuo rollssi ole mikään "tavallinen" moottori.
- Montako suutinta yksi boksi tukee?
- Miten ajoitus kun ei saa edes trikkeri sopimaan mihinkään? Ilmeisesti voi ottaa tulpan johdosta??
- Millaiset suuttimet riittävät tähän moottoriin ja 2500hp
Kaikki laskenta kaavat olis ainakin poikaa, näin alkuun..
Posted: Sun Aug 19, 2007 20:41
by MrFairlane
Laskuri väitti ensiksi, että olen tehnyt virheen, kun syötin toivotun hevosvoimaluvun...
Mutta antoi sitten arvon 122.5 lbs/hr
Tämä tietenkin lisätään vielä ilmeisesti 10 prossaa, kun turbokoneesta on kyse.
Suuttimia voi laittaa, niin monta, kuin virtojen puolesta kestää, joten pitäisi tietää ensiksi suuttimien arvot.
Triggerin saa katkojan kärjiltä, jos sellaiset Rolssissa on.
Ja ainakin jotain taulukoita löytyy Megamanuaalista
http://www.megamanual.com/index.html
Posted: Sun Aug 19, 2007 20:52
by turbosbc
Tohon kannattanee hommata esim 1500cc (=142lb/hr) suuttimet. isompiin en ole törmännyt. Noita saa ainakin Ford motorsportilta eikä maksa "ihan älyttömiä"
Posted: Mon Aug 20, 2007 0:38
by TT132
Oliko toi bensa vai metanolikone?
Laittoin megasquirtin yhteen metanoli kasiin niin siihen tuli 16 kappaletta 1600cc suuttimia ja sitten rinnalla on vielä mekaaninen ruisku joka työntää aika raivona soosia kans. Jos toi oli metanolikäyttöinen niin ei riitä millään tuo 12 suutinta...
Posted: Mon Aug 20, 2007 9:32
by plagu
Posted: Sat Sep 08, 2007 17:36
by blenheim
Tässä vähän mietitty että mistähän sitä onnistuisi tuosta sen kierrosluvun saamaan selville. Mitään antureita ei ole olemassa tuossa koneessa ja jostain varmaan pitäisi saada signaali tuolle ruuttaboksille.
Onnistuuko ihan perinteisellä hall anturilla vaikka vauhtipyörältä tms paikasta?
Posted: Sat Sep 08, 2007 20:24
by MrFairlane
Kampiakseli tai vauhtipyörä kelpaa hyvin.
Jos virranjakaja jakaa kipinät sylintereille, niin kuusi nappulaa riittää ja jos ei, niin sitten ainakin 18?.
Jos pelkkää kierroslukua halutaan mitata, niin ilmeisesti yksikin nappula riittää, jos säätää vain Megatunen Constantista kaksi sylinterisen vaihtoehdoksi.
Posted: Sun Sep 09, 2007 12:42
by Vauhtivaunu
Jos moottorin sytytysjärjestelmä on perinteinen jakajasytytys ja megan ei tarvitse ohjata sytytystä niin sen kierroslukutiedon saa megalle puolan miinus-navasta. Tämä on se alkuperäisen MS:n systeemi.
Posted: Sun Sep 09, 2007 14:33
by blenheim
Noh, täytyy tässä pähkäillä että mitenkä tuon nyt hoitaisi. Jahka saa ohjekirjan käsiinsä niin homma helpottuu huomattavasti

.
Posted: Fri Feb 01, 2008 14:38
by VH

Oho!! Mielenkiintoinen Moottori, saakos udella mihin värkkiin se on tulossa kun sillä nyt tuskin enään lennetään?
Posted: Fri Feb 01, 2008 21:28
by nprteam
http://www.antero-olkkola.com/
Kyseessä lienee tämä kikotin, olettaisin. Aikas mielenkiintoinen prokkis, propsit tekijälle.