Page 1 of 1

edis 6:sta..

Posted: Tue Aug 14, 2007 17:47
by kuukkeli
tuli sen verran epävarma olo niin pitää kysellä...

mikä on sellasen foordin syttyjärjestys jossa tuota edis 6:sta käytetään?
oon laittanu tuollasen moottoriin jonka syytyjärjestys on 153624 ja ajattelin että sylinterit jokka saa saamaan aikaan kipinän on 1-6, 2-5, 3-4.
puolaan on merkitty numeroilla pareiksi 1-5, 2-6, 3-4.
tuo jälkimmäinen tuntuu aiva hullulta mutta kumminki kone käy, tosin ei kaikilla johtuen huonoista tulpanjohdoista.
ja jos laittaa tuon mun oman päätelmän mukaan niin kone käy silläki mutta potkii vastaan.
onkohan täs jotaki mystisempää takana vai enkö vain hoksaa?
kuinka ootta noita kytkeny?

Posted: Tue Aug 14, 2007 20:02
by olski
Kyyl mun mielestä toi sun sytytysjärjestys on oikein.
Mulla järjestys 142536 ja puolassa 1-5 4-3 ja 2-6 samoissa.
Onko puola kytketty oikein?

Posted: Tue Aug 14, 2007 20:17
by kuukkeli
kyllä puola on kytketty kaavion mukaan ja kumminki 3 johtoa vain...
mutta pitääpä tarkistaa kumminki.

Posted: Thu Aug 16, 2007 19:11
by TT132
6 cylinder (EDIS6):
On a 6 cylinder engine, the coils in a 6 terminal pack fire ACB (with ABC left to right with the connector on the bottom). Coil A fires first and should be connected to cylinder #1 and its complimentary cylinder. The coil C should be connected to the cylinder that fires after #1, and its complimentary cylinder. The remaining two cylinders should be connected to coil B.
For example, with a 6 cylinder having a firing order of 123456 (GM 60° V6), you would connect coil A to 1&4, coil C to 2&5, coil B to 3&6.
On EDIS6, coil A is connected to pin 10 of the EDIS module, coil B is connected to pin 11 of the EDIS module, and coil C is connected to pin 12 of the EDIS module. If these are connected the other way around, the coils will fire in a different order, and the spark plug wires will need to be rearranged.

Image


Mullakin aiheutti vähän ihmettelyä tämä koska en omista Ediksen puola pakettia. Eli muistaakseni se meni niin että:
1 nasta ediksestä 1/6 puolaan
2 nasta ediksestä 5/2 puolaan
3 nasta ediksestä 3/4 puolaan

ja kumminki 3 johtoa vain...

Eikö siinä pitäis olla siis 4 johtoa?



Korjatkaa jos olen väärässä.

Posted: Fri Aug 17, 2007 9:07
by kuukkeli
joo on 4 johtoa mutta oletan kumminki että virta johto on oikees paikas koska moottori käy ja kipinää tulee ilman että savua nousee sähkölaitteista :D
nuo 3 pulssi johtoa voi olla sekasi keskenänsä ja onki mulla koska ajotuslampulla kattelles 2&6 pariin (puolas keskimmäiseen) tulee kipinä
kun moottorin 1&6 on ykk:s:
oon ny kumminki saanu puolan johdot selville ja kone käy kaikilla ku antaa vähä jengaa mutta tyhjä käyntiä ei käy kaikilla.
täytyy hommata ensimmäiseksi puolaan kunnolla sopivat tulpanjohdot ja koittaa sitte

E: mikähän siinä muuten mahtaa olla että ajotuslamppu ei näytä kipinää muuta vain ylimmäisistä tulpanjohdoita koitettuna? eli yhdestä puolasta vain toisesta johdosta saa kipinän otettua. kumminki kaikki tulpat lyö kipinää oon koittanu.

Posted: Fri Aug 17, 2007 12:27
by olski
Kokeile kääntää se ajotuslampun anturi väärinpäin niissä johdoissa missä ei välähdä, mulla ainakin toimii näin. Joillain lampuilla ei tosin saa millään välkkyyn toisesta johdosta,ihan normaalia.
Kannattaa kattoo myös tulpat, jos on kovin nokiset ei jaksa käydä kunnnolla pienillä kierroksilla.

Posted: Fri Aug 17, 2007 14:13
by kuukkeli
joo alkas käymään kaikilla ja kunnolla ku mulkkasin puolaa sen verran että johdot yhdistää kunnolla.
eli nuo pulssijohdot oli ristis, siitä tämä hämmennys :oops:

kiitokset kaikille asiaa miettineille :D