Megasquirt kysymyksiä,
Posted: Fri Aug 10, 2007 19:52
Eli, tässä koulun puolesta pitäisi värkätä opinnäytetyö, ja ajattelin rakennella megaruutan omaan autoon. Olen lukenut manuaalin ja alkanut tutustumaan megaan, mutta muutamia kysymyksiä silti mihin toivoisin vastauksia.
Autona on bmw 325i e30, jonka moottori on m20b25i, motronicilla. Moottori on rivi-6 jossa sytytys on hoidettu virran jakajalla. Tarkoitus olisi ainakin alkuun asennella ruutta, turbotus mielessä myöhemmin. Kenties suorasytytys tuossa samalla.
Onko tuossa suorasytytyksessä kuinka paljon suurempi homma, ja mitä osia tarvitsen itse megaan, että autoon jotta voin sen tehdä?
Vakio motronic ohjaa tietääkseni huoltovaloja, sekä kierrolukumittarin alla olevaa hetkellisen kulutuksen analogista mittaria, saako näitä helposti toimimaan megassa, niin ettei vakio ruiskunohjauksen "extroja" menetetä?
Jotenkin on jo selvinnyt tuon sähköflektin ohjaus megan avulla (tiedän, sen voisi tehdä erikseenkin) mutta tekee mieli toteuttaa se samalla. Heivaan vakion viskotuulettimen pois.
Jos taas laitan laajakaista lambdan, niin muuttuuko megassa joku, vai pysyykö sama "rauta" sekä kapea, että laajakaistalla? Eli ovatko muutokset softapohjaisia?
Jos sähkötuulettimen saa kerran ohjattua niin ei varmaan olisi paha asentaa jotain huomiovaloa, jos lämmöt nousevat punaiselle tai seos menee laihalle tms?
Onko megaan ylipäätään helppo kytkeä seosmittari? Analoginen, ledeillä, tai digitaalinen numeroilla?
Onko megassa nyt niin että piirilevy ainakin pitää ostaa, eikä siihen saa suoraan syövytyskuvaa netistä? Entäs haluamani muutokset, voinko toteuttaa ne tekemättä muutoksia orkkis piirilevyyn?
Ilmamäärä mittari pitää korvata map-illa, ainakin partcolla oli paria eri mappia, mistä tiedän kumpi sopii minulle paremmin?
Myös kaikki oheismateiraali opinnäyte työhön otetaan vastaan, ja kiitän jo valmiiksi jos joku jaksaa neuvoa
T: Riku
Autona on bmw 325i e30, jonka moottori on m20b25i, motronicilla. Moottori on rivi-6 jossa sytytys on hoidettu virran jakajalla. Tarkoitus olisi ainakin alkuun asennella ruutta, turbotus mielessä myöhemmin. Kenties suorasytytys tuossa samalla.
Onko tuossa suorasytytyksessä kuinka paljon suurempi homma, ja mitä osia tarvitsen itse megaan, että autoon jotta voin sen tehdä?
Vakio motronic ohjaa tietääkseni huoltovaloja, sekä kierrolukumittarin alla olevaa hetkellisen kulutuksen analogista mittaria, saako näitä helposti toimimaan megassa, niin ettei vakio ruiskunohjauksen "extroja" menetetä?
Jotenkin on jo selvinnyt tuon sähköflektin ohjaus megan avulla (tiedän, sen voisi tehdä erikseenkin) mutta tekee mieli toteuttaa se samalla. Heivaan vakion viskotuulettimen pois.
Jos taas laitan laajakaista lambdan, niin muuttuuko megassa joku, vai pysyykö sama "rauta" sekä kapea, että laajakaistalla? Eli ovatko muutokset softapohjaisia?
Jos sähkötuulettimen saa kerran ohjattua niin ei varmaan olisi paha asentaa jotain huomiovaloa, jos lämmöt nousevat punaiselle tai seos menee laihalle tms?
Onko megaan ylipäätään helppo kytkeä seosmittari? Analoginen, ledeillä, tai digitaalinen numeroilla?
Onko megassa nyt niin että piirilevy ainakin pitää ostaa, eikä siihen saa suoraan syövytyskuvaa netistä? Entäs haluamani muutokset, voinko toteuttaa ne tekemättä muutoksia orkkis piirilevyyn?
Ilmamäärä mittari pitää korvata map-illa, ainakin partcolla oli paria eri mappia, mistä tiedän kumpi sopii minulle paremmin?
Myös kaikki oheismateiraali opinnäyte työhön otetaan vastaan, ja kiitän jo valmiiksi jos joku jaksaa neuvoa

T: Riku