Page 1 of 1
Halpa (ja hyvä) laajakaistalambda?
Posted: Tue Aug 07, 2007 21:34
by Andyks
Mikäs olisi tietenkin mahdollisimman halpa, mutta silti toimiva laajakaistalambda? Miten tuo laajakaistalambda toiminnaltaan eroaa kapekaistasta? ts. onko aivan mahdoton tehdä itse kytkentää laajakaistalamdballe..?
Halvin kaupallinen taitanee olla innovaten LC-1? näyttäisi olevan vpv-racingillä 195e. Sporttiauto olisi aivan naapurissa, mitäköhän siellä maksaa todellisuudessa kustantaa.. (netissä 269e.. joka on liikaa..).
Entäs mitenkäs on tuon innovaten toimivuuden kanssa? olisiko PLX sittenkin parempi? mitä PLX:n halvin malli maksaa? kuka myy? Onko yhtä hyvät ominaisuudet? eli täysin säädettävät analogiulostulot.
On tarkotus tehdä jonkinlainen 10-15ledin fmi tyylinen seosmittari itse, joten tuo täysin säädettävissä oleva ulostulo olisi enemmän kuin hyväominaisuus.
Muita ei taida edes olla markkinoilla kuin innovate ja plx? WBO2:n diy, mittarit vaikuttavat kalliilta ? ei tunnu järkevältä moisia tilata ulkomailta.
Sen verran edittiä, että on ehkä suunnitelmissa tässä joskus kun tulee isompaa ahdinta ymym. niin alkaa pakolämpöjäkin tarkkailemaan.. Onko jotain järkevää kontrolleria jossa olisi itsessään edullisesti molemmat toiminnot?
Posted: Tue Aug 07, 2007 22:18
by _P_
Laajakaistalla saadaan seos mitattua huomattavan paljon tarkemmin mitä laajakaistalla. Kytkennän itse tekeminen vaatii paaaljon tietotaitoa elektroniikasta. Katso vaikka jos kiinnostaa
http://www.megamanual.com/PWC/ vähän teoreettisempaa tietoa sen toiminnasta ja vaadittavista ominaisuuksista elektroniikan puolelta.
Hintaluokassaan halvimmat taitaa olla juuri LC-1, PLX SM-AFR (myy hevosvoima.com ja jälleenmyyjät) ja techedge 2J1 (speedimports suomessa), sekä VEMS porukoiden mittari. Hintaluokka noissa kaikissa on sama Suomessa. VEMSin mittarissa on myös EGT mittaus, käytöstä ei ole kokemuksia minkälainen purkkapatentti sen käyttöliittymä on (tai ei ole).
Ominaisuuksista voit lukea tarkemmin niiden sivuilta. PLX taitaa olla köyhin. Kannattanee myös lukea täältä ja muilta foorumeilta (myös valmistajien omilta) käyttäjien kokemuksia ja mahdollisia ongelmia, kyllä noissa se halpa hinta näkyy monessa, mitä nyt itsellä LC-1 ja SM-AFR on.
Jos nyt itse meinaat ledivilkun tehdä niin aivan hyvin sen voit tehdä niin että ne ledit vilkkuu 0-5V skaalalla. Tosin mun mielestä on melko turhaa hukata laajakaistan tarkkuus vilkkuviin ledeihin. Suoraan numeronäytöllinen mittari kiinni vaan ja katsoa siitä seos ihan lukuna. Noista mittareista pyydetään kohtuu kovia hintoja joten jos vähän on elektroniikka hallussa niin tekee itse (ihan siis numeronäytöllisen).
Posted: Tue Aug 07, 2007 22:37
by Junez
Vemssin round wbo2 setissähän tulee numeronäytöllinen mittari mukana. Siitä näkee ainakin AFR, lambda, rpm ja egt:n. Hintaa ~260euroo
Posted: Tue Aug 07, 2007 22:59
by Andyks
Eli Vemsin setillä saisi periaatteessa eniten ominaisuuksia, mut vähän tuntuu siltä että jos tommoseen tulee jotain vikaa niin takuuasiat voi olla hankalia..?
Eli taidan päätyä innovateen tai plx:ään. Jos ei ajatella ominaisuuksia eikä hintaa niin kumpi mahtaa olla toimivampi? Mitä kokemuksia foorumeilta lukee niin tuntuu että molempien kanssa on ollut ongelmia, innovaten kanssa ehkä enemmän, mutta johtunee siitä että sitä on myyty reilusti enemmän..?
Muutenkaan foorumeilta yms. ei tahdo koskaan saada irti hyviä kokemuksia, kun ei niistä kukaan kirjottele. Sitten vasta kirjotellaan kun on ongelmia..
Ja tuon ledivilkkusysteemin meinasin tehdä lähinnä niin että mittariston nurkassa jokin esim. 10ledin pystypalkki.. mitoiltaan luokaa 1x3-4cm. Eli pienenpieni palkki, jossa hämärästi näkyy normaalit arvot, ja sitten jos mennään rikkaalle tai vaarallisen laihalle niin vasta palkinpäässä olevat ledit palavat kirkkaammin ja herättävät kuljettajan.
Tuollainen 2" mittaripaikkaan tuleva on ehkä vähän liian raju, kun yritetään kuitenkin pitää auto sisältä suht orkkiksena/siistinä ja väkisinkin noita lisämittareita tulee jo tarpeeksi (ahtopaine ja öljynpaine nyt ainakin täytyy olla kokoajan esillä). Ja en kuitenkaan säätöjen jälkeen meinaa tuota lambda-arvoa aktiivisesti tuijottaa. Säädöt toki tehdään tarkalla mittarilla eikä millään ledipalkistolla.
Posted: Wed Aug 08, 2007 8:53
by kalsket
Kyllä nuo vemsin takuuasiat on tähän asti kauttani ongelmitta hoituneet.
Posted: Tue Aug 14, 2007 15:40
by Tsompi
Olenkos nyt käsittänyt oikein että tällä kapistuksella saan tuon lambda-politiikan kuntoon?
tämmönen
Posted: Tue Aug 14, 2007 16:01
by AJ
Kyllä, mutta VPV-motorracingilta esim. saat tuon saman paketin edullisemmin, ja vieläpä suomesta..
Posted: Sat Oct 02, 2010 22:21
by Köde
http://www.aircooled.fi/shop/index.php? ... re_id=1461 Entäs sitte tämä? onko kellään edes tietoa tuon valmistajasta?
Posted: Sun Oct 03, 2010 0:16
by -zamppa-
Kyselin sähköpostilla samasta setistä joku aika sitten. Tuo on merkiltään ProSport. Mittari lie
tällainen, eikä muunlaisia ole hyllyssä.
Joku voisi ostaa tuon ja kertoilla sitten kokemuksiaan. Tai miksei jo sellaisen omistavakin voisi kertoa omat mielipiteensä setistä. Kuulemma nuita on kuitenkin myyty ja asiakkaat on tyytyväisiä olleet, mutta olisihan se kiva tietää muidenkin kuin myyjän mielipide.
Posted: Sun Oct 03, 2010 7:18
by JaniM
Sithän on se JAW Känädässa. Joskus tilasin, niin oli 120e antureineen. DIY-purkki tuokin näytöllä.
Posted: Sun Oct 03, 2010 12:58
by Benkku
Kyseinen tuote, ei ole laajakaista-anturin kanssa käytettävä instrumentti.
Posted: Sun Oct 03, 2010 16:06
by harrastaja
Tässä vähän parempi "ilmoitus" tuosta Prosportista.
On se LSU4.9 anturilla, eli vähän nykyaikaa.
Posted: Sat Oct 09, 2010 14:38
by Obi-Lan
http://14point7.com/index.php
EDIT. Halpa ainakin, hyvästä en tiedä.
Posted: Fri Dec 24, 2010 18:23
by Tekno
Onkohan jo jollain tuosta em. laitteesta kokemuksia?
Ei paha kun 133e toimituksineen irtoaa:
kontrolleri rakennussarjana, bosch lambda, kaapelit, lcd-näyttö ite boksissa
ja tolla voi logata rpm yms... joten orkkis ecun kaveriksi olisi pätevä
Posted: Fri Jan 14, 2011 12:41
by keitsi
Mielipiteitä MTX-L moottoripyöräkäyttöön? Esim. VPV:llä tai:
http://sporttiauto.shop.wosbee.com/Publ ... mcode=3844
Hinta sama kuin LC-1 + DB. Erona, että mittariin integroitu kontrolleri (sama kuin LC-1?).
Samat 2kpl ohjelmoitavia lähtöjä. Vähän parempi näyttö?
Lambdan piuha viedään suoraan mittaristoon, eikä penkin alle tms.
Arvon vielä tässä MTX-L ja LC-1 väliltä.
EDIT: En arvo enää, tilasin sitten LC-1 + DB kitin koska MTX-L kittiä ei ollut varastossa lyhyemmällä johdolla. Ja tulisi ehkä vähän liikaa piuhaa mittaristoon. Ja jos haluaisi jonkin muun vehkeen lambdaa mittailla, pitäisi mittari ruuvata kojelaudasta irti aina.
Re: Halpa (ja hyvä) laajakaistalambda?
Posted: Mon Feb 14, 2011 23:56
by mikkem
Onko kokemuksia AEM Uego 6-1 laajakaistalambda paketista? Miten on pelannut Megan kanssa?
Re: Halpa (ja hyvä) laajakaistalambda?
Posted: Tue Feb 15, 2011 11:45
by Saku
mikkem wrote:Onko kokemuksia AEM Uego 6-1 laajakaistalambda paketista? Miten on pelannut Megan kanssa?
Kokemuksia on analogimallista ja kyllähän se vaan megan kanssa pelasi, itselläni hajosi näyttö mystisesti mutta sen sai vielä takuuseen, uutta näyttöä odotellaan tällä hetkellä.
Analogiversiossa vain yksi wb-output, mitään ei tarvitse konfigruoida. Paitsi toki megan päästä.
Re: Halpa (ja hyvä) laajakaistalambda?
Posted: Thu Jun 02, 2011 19:01
by fidel
siis olenko käsittänyt aivan oikein, megassa on tällä hetkellä kiinni kapeakaista lambda ja tuommoisen hommasin
http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1699 .
ja haluaisin sen juttelevan megan kanssa niin tarvitaan jotakin muutoksia megan boksii?
Re: Halpa (ja hyvä) laajakaistalambda?
Posted: Fri Jun 03, 2011 22:10
by NiceMan
fidel wrote:siis olenko käsittänyt aivan oikein, megassa on tällä hetkellä kiinni kapeakaista lambda ja tuommoisen hommasin
http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1699 .
ja haluaisin sen juttelevan megan kanssa niin tarvitaan jotakin muutoksia megan boksii?
Jos on Mega3 niin vain asetuksia joutuu muuttamaan muuten menee suoraan.
Re: Halpa (ja hyvä) laajakaistalambda?
Posted: Sat Jun 04, 2011 19:49
by fidel
joo elikkäs selvisi että pitää ilmeisesti olla jokin säädin koska megana minulla 2.2.
sitä vaan mietin että onko tuossa paketissa sellainen jo valmiina, lambdan boksista lähtee 3 karvaa moottorin ohjaukselle ja megaan ei mene kuin yksi. ohjeitakaan ei tuolle ulostulo kytkennälle löytynyt.
joten osaisiko kukaan neuvoa aloitteliaa??