Page 1 of 1

Tyhjäkäynti hukassa!

Posted: Mon Aug 06, 2007 17:52
by pasic
auto 2.0 ohc turbo sierra vakio roinat koneessa

lähtee käyntiin kun painaa kaasua ja käy kohtuu hyvin mutta kun laskee jalan kaasulta niin ruiskiksessa alkaa kierrokset heitellä lukemia esim 800-6000 mittari pomppii ylhäältä alas ja sitten sammuu. liittyykö tämä tohon tyhjäkäynti säätimeen voiko se olla paskana? ja löytyykö joltain jotain kytkentä ohjetta kun joku sanoi että pitäis tehdä jonkunlainen rele kytkentä siihen tyhjäkäynti säätimelle? käy kyllä kierroksilla 1400 mutta alle ei.

Posted: Fri Aug 10, 2007 7:22
by Krisse
No nyt ekaksi herää kysymys että onko tää uusi asennus jossa on toi ongelma vai vanha, toimivaksi havaittu systeemi joka on ruvennut sikailemaan? Jos jälkimmäinen, niin ihan mahollista että tyhjäkäyntisäädin on ruvennu lakkoilemaan. Jos uusi asennus niin säädöt siellä vaan on pielessä, siinä tapauksessa suosittelisin aluksi jättämään pois koko säätimen ja palaamaan asiaan sitten kun kaikki muu jo pelaa ja jos sittenkin vielä koet säätimen tarpeelliseksi.

Koita nyt kuitenkin alkajaisiksi niin että otat piuhan irti tyhjäkäyntisäätimestä ja koitat sitten saatko sen käymään nättiä 800-900 'kaasupolkimella tyhjäkäyttäen'.

Itellä oli ja noita tyhjäkäyntisäädinongelmia aikanaan, siinä vaiheessa (=alkutaival) jätin koko vehkeen pois ja tein perinteisen tyhjäkäyntiruuvin kaasuläpälle ja se pelasi ainakin ihan hienosti.

Posted: Sat Aug 11, 2007 11:16
by pasic
No niin eli auto on rakennettu vanhasta 2.0l kaasutin sierrasta ja laitettu ruiskulaitteisto kiinni. sitten toi megasquirt on asennettu siihen tavallisen boxin tilalle ja tehty kaikki johdotukset uusiksi. yksi ammattikaveri oli kattomassa ja säätämässä tota megaa ja ihmetteli itsekkin että mistä moinen ongelma johtuu että tyhjäkäynti ei toimi ja alkaa näin heittelemään näytöllä kierroksia alhaalta ylös ja sitten kun painaa kaasua niin sitten se toimii ohan moitteettomasti. muuta kokeilen seuraavan kerran kun saan sen asentajan kiinni niin irroittaa sen johdon siitä tyhjäkänty venttiilistä.

Posted: Sat Aug 11, 2007 19:56
by teg
Mistä otat kierroslukutiedon? Siellä se vika piilee. Tarkista maadoitukset ja/tai jos VR-muunnin niin sen herkkyyttä säädät jne.

Posted: Sun Aug 12, 2007 11:58
by pasic
kierrosluku tieto tulee puolan navasta suoraan... pitää tarkistella liitoksia. menee luultavasti ensiviikkoon ennen kuin ehtii paneutumaan hommaan..