Page 1 of 1

BMW M20B25 koneeseen sytkä, ei 60-2 pyörällä varustettu

Posted: Fri Aug 03, 2007 16:47
by 9kT16
En tältä foorumilta löytänyt tietoa, että kukaan olisi käyttänyt Motronic 1.0:n yhteydessä olevaa "triggeripyörää", eli damperissa joka on umpirautaa on yksi reikä josta vr-anturi?? saa jotain tietoa. Tässä mallissa on lisäksi 2 anturia vauhtipyörästä haistelemassa pyörintätietoa. Nämä eivät kuitenkaan käytössä enää...

Saako tuollaisen yhdellä reijällä varustetun kiekon toimimaan ilman suuria muutoksia vai suosiolla jokin muu systeemi?

Posted: Fri Aug 03, 2007 20:24
by Jasen2624
En usko et yks riittää.. Se on varmaanki alunperin sen diaknoosipistokkeen kieroslukutietoa varten.. Jos siihe poraa oikeisiin kulmiin lisää reikiä niin sittehä se pitäs toimia.. Kertokoo enemmän ne joilla on tuosta hommasta enemmän tietoa..

Posted: Tue Aug 07, 2007 8:27
by Neppo
Minullakin juuri samainen prokkis meneillään. Motti pyörii nyt vakio Motronicilla, mutta Mega ja johtosarja valmiiksi kasattuna ja sytty osat, kuten Hall, jo valmiiksi hankittuina.

Mietin juurikin, että saisko homman toimimaan poraamalla hihnapyörään kaksi lisäreikää ja käyttämällä "vanhaa" VR-anturia. Se tosiaankin on olemassa vain diagnostiikkaa varten.

Muutenhan tuon Hall:n laitto olisi helpompaa, mutta tuohon hihnapyörään ei voi laittaa pultteja, koska niiden kannat repisivät aikapaljon osia mukanaan. Siksi kolot ja vakio anturi olisi OK. Olisi kaikki telineetkin valmiina.

Voiko tuon Vr-anturin vaatiman kytkennän väsätä Megan kopan ulkopuolelle, vai onko se helpoin tehä kopan sisälle..? Soveltuuko kaikki VR-anturit Mega käyttöön, vai pitääkö sitä testata jotenkin?