Page 1 of 1

Megasquirt ja "iso sinkku"?

Posted: Mon Jul 30, 2007 12:44
by Pallokala
Potilas on Hondan 650cc yksimukinen nelari jonka alkuperäinen alipainekaasutin toimii vaihtelevan huonosti. Bensansyötön uusiminen on siis tulevaisuuden suunnitelmissa. Vaihtoehtoina on joko ostaa joku kiihdytyspumpullinen suoravetokaasari tai päästää sisäinen insinööri irti ja asentaa ruutta.

Tuota menestystarinoiden puolelta löysinkin jotain tietoa Squirttiasennuksista yksimukiseen. Kaipaisinkin asiasta tietäviltä tietoa komponettivalinnoista (suuttimet, läppärungot, pumput) sekä säätämisestä. Ja tietenkin kommentit toimivuudesta kiinnostavat.

Re: Megasquirt ja "iso sinkku"?

Posted: Mon Jul 30, 2007 20:50
by cockjerry
Pallokala wrote:Potilas on Hondan 650cc yksimukinen nelari jonka alkuperäinen alipainekaasutin toimii vaihtelevan huonosti. Bensansyötön uusiminen on siis tulevaisuuden suunnitelmissa. Vaihtoehtoina on joko ostaa joku kiihdytyspumpullinen suoravetokaasari tai päästää sisäinen insinööri irti ja asentaa ruutta.

Tuota menestystarinoiden puolelta löysinkin jotain tietoa Squirttiasennuksista yksimukiseen. Kaipaisinkin asiasta tietäviltä tietoa komponettivalinnoista (suuttimet, läppärungot, pumput) sekä säätämisestä. Ja tietenkin kommentit toimivuudesta kiinnostavat.
Läppärunko kandee varmaan ottaa jostain 1.0-1.6 autosta ja hitsata siihen / "imusarjaan" ~400-500cc suuttimelle mesta. Läpän halkaisija on noissa autoissa tyyliin 45-50mm.

Pumppu jostain ruiskupyörästä, ne ei vissiin vie virtaa paljoa. Sitä kun ei mitenkään mahtavasti ole tyhjäkäynnillä jaossa. Varsinkaan orggis staattorilla.

Säätöihin suoraan Alpha-N, eli TPS / RPM pohjainen säätö. MAPilla ei tee 1-mukisissa mitään alle 3000rpm ja varsinkaan ilman lagfiltteriä(MS2) (Ahdetun 1-mukisen säätäminen on yhtä vittua)

MAP toimii hienosti "real time barometerinä", eli jättää sen vaan ilman letkua sinne boksiin sisälle. Lämpäanturin nyt voi laittaa mihin haluaa.. asteita pystyy kuitenkin säätämään. Vai pystyikö MS1extrassa? Kansi, öljy, sylinteri..

Triggauksen voisi ehkä ottaa jengamitskulle menevästä piuhasta?

Sitten hommaat esim. LC-1 laajakaista lambdan kaveriksi megalle, niin on paljon parempi kuin se suoravetokaasari.

Posted: Tue Jul 31, 2007 7:24
by Pallokala
Kiitoksia kommenteista!

Joo, sen MAPin käytön aioin unohtaa suosiolla. Metsästyksen alle pitää siis ottaa läppärunko, jossa on valmiina TPS.

Mitä joku ruiskupyörän pumppu hörppää tehoa, oma mopo työntää 180W ja senkin jossain kierroksilla 5000 rpm? Valojakin olisi mukava pitää päällä edes joskus... :)

Posted: Tue Jul 31, 2007 16:14
by cockjerry
Pallokala wrote:Kiitoksia kommenteista!

Joo, sen MAPin käytön aioin unohtaa suosiolla. Metsästyksen alle pitää siis ottaa läppärunko, jossa on valmiina TPS.

Mitä joku ruiskupyörän pumppu hörppää tehoa, oma mopo työntää 180W ja senkin jossain kierroksilla 5000 rpm? Valojakin olisi mukava pitää päällä edes joskus... :)
En tiedä, mutta uskoisin pyörivän siinä 4A lähistöllä.

Itse jouduin laittamaan 350W staattorin, nyt pystyy pitämään tyhjäkäynnillä hikisesti valoja päällä @ 1400rpm. Yli 1900rpm ei ole mitään probleemaa latauksen kanssa, vaikka olisi flektit ja kaikki samaan aikaan..

Jännitekompensointi kandee heti alussa laittaa kohdalleen. Paras asetus mulla näyttäisi olevan 0.20v / ms. Eli akku täynnä, tasainen käynti, lataus ok ja sitten tuikkaa valot päälle. Jos AFR muuttuu ja jää sinne eri arvoon, niin sillon se kompensointi on perseellään. Itseasiassa toi on helvetin tärkeä näissä, säädöt menee aika hienosti perseelleen, jos toi on pahasti väärin.

Muutenhan toi menee varmaan aika kivuttomasti, kunhan ei ala sytkänohjausta duunaamaan. Sillon tulee ongelmia ja extra ohjelmaa paljon 8)

Posted: Tue Jul 31, 2007 21:26
by Pallokala
Saattaapa olla, että tuohon virtapuoleen pitää kiinnittää samalla huomiota. Sytytykseksi saa varmaankin jäädä alkuperäinen cdi.

No, ei kun manuaali kouraan ja suunnittelemaan. Ilmeisesti yksimukisenkin siis pystyy ruuttaamaan. Thanks!

Posted: Mon Mar 30, 2009 19:06
by tty