Page 1 of 1
ford sierra m20b25 tic evo 2.0
Posted: Fri Jul 27, 2007 5:34
by voicecoil
eli tämmöinen keksintö on tullut kasailtua talven aikaan,ford sierra vm 88 jossa bmw m20b20 kone ja vaihdelaatikko.4wd cossun turbo ja välijäähdytin.mega ohjaaa bensat ja sytkät.suuttimet bmw m5,olikohan 3bar-290cc/min?sytytys toteutettu omalla jumiin hitsatulla jakajalla sekä 124 loppuisella moduulilla.trigger pyörä on tehty mopon takarattaasta. autolla ajeltu noin 600-700 km tällä tekniikalla ahdettuna siirtokilvillä ja noin 0.5 bar paineella vetoa on jonkin verran enemmän kuin vakiona tuossa tekniikassa oli viimekesänä vaparina.
www.freewebs.com/petrikoo
Posted: Mon Jul 30, 2007 22:43
by voicecoil
pieniä mutkia matkassa.. ei penkitetty, eikä autoa ole vara vielä katsastaa..
Posted: Tue Jul 31, 2007 17:19
by voicecoil
jee,pankkikorttihuijjauksen rikosilmoitus piti käydä jättämässä.. no huomenna sit penkkiin ja vähän katteleen mitä se pukkaa ihan pienillä paineilla hepoja.kuitenkin maksimi on lakien puitteissa 180hp..
Posted: Wed Aug 01, 2007 11:38
by voicecoil
penkissä käyty,kaikki jäi ehjäksi.katsastusta varten saatiin hyvä lappu.ja sit 0.5 bar pukkas jo 196 hepoa ja 296 nm vääntöä. itse erittäin tyytyväinen koska autoa ei joutunut kummasti säätämään penkissä,vain alakierroksilla hieman rikkaammalle. perstuntumalla tehdyt säädöt "säätö- guru"mika harlinin seurassa siis tuotti ihan hyvää tulosta.
Posted: Thu Aug 09, 2007 15:22
by voicecoil
auto on nyt ollut pari päivää leimattuna.pientä säätöä vielä tehty matka-ajo kierroksien tuntumaan,lähinnä taloudellisempaan suuntaan.
Posted: Mon Nov 05, 2007 23:24
by e2882
Ittellä on tollanen vanha 520 k-jetronic -82 ja tarkoitus olis laittaa siihen MS ja ehkä sitten myöhemmin vielä turbottaa, niin kiinnostais tietää, että kuinka moni hampainen se sun triggeripyörä on ja miten se on kiinnitetty kammen hihnapyörään. Entäs se VR-anturi? Käykö siihen tuon alkuperäinen?
Entäs tartteeko tuos pakosta map-anturia ja jos sulla se on, niin mistä sellaisen sais edullisesti/mikä on hyvä?
Ja ku mulla on tuo k-jetronic ja ajattelin ostaa l-jetronicin/motronicin imusarjan, niin onkos siinä kaasuläpän potikka valmiina?
Ja ajattelin käyttää tuota vakiojakajaa, niin saako MS:ssä olla "ylimääräisiä" lähtöjä niille hukkakipinäpuolilla/suorasytkälle? Kun joku vaan kauppaa noita MS:ä täälä foorumilla ja jos myöhemmin niille olis tarvetta??
Ja miten oot toteuttanut tyhjäkäynnin tuossa!
Sori ku tuloo nuota kysymyksiä, mutta ku on niin helvetin vaikeaa lukea kymmeniä sivuja englanninkielistä manuaalia, auttaas paljon kun sais nuo perustiedot eka varmistettua, KIITOS jo etukäteen.
Posted: Tue Nov 13, 2007 9:32
by voicecoil
e2882 wrote:Ittellä on tollanen vanha 520 k-jetronic -82 ja tarkoitus olis laittaa siihen MS ja ehkä sitten myöhemmin vielä turbottaa, niin kiinnostais tietää, että kuinka moni hampainen se sun triggeripyörä on ja miten se on kiinnitetty kammen hihnapyörään. Entäs se VR-anturi? Käykö siihen tuon alkuperäinen?
Entäs tartteeko tuos pakosta map-anturia ja jos sulla se on, niin mistä sellaisen sais edullisesti/mikä on hyvä?
Ja ku mulla on tuo k-jetronic ja ajattelin ostaa l-jetronicin/motronicin imusarjan, niin onkos siinä kaasuläpän potikka valmiina?
Ja ajattelin käyttää tuota vakiojakajaa, niin saako MS:ssä olla "ylimääräisiä" lähtöjä niille hukkakipinäpuolilla/suorasytkälle? Kun joku vaan kauppaa noita MS:ä täälä foorumilla ja jos myöhemmin niille olis tarvetta??
Ja miten oot toteuttanut tyhjäkäynnin tuossa!
Sori ku tuloo nuota kysymyksiä, mutta ku on niin helvetin vaikeaa lukea kymmeniä sivuja englanninkielistä manuaalia, auttaas paljon kun sais nuo perustiedot eka varmistettua, KIITOS jo etukäteen.
trikkeripyörä on 36 hampainen tunturi tiger aguan takaratas,se on hitsattu kiinni hihnapyörään. ja sit on sorvattu piikkejä vähän lyhyemmäksi.käytän omaa jakajaa.muutokset boksiin myöhemmin suorasytty käyttöä varten ovat kai osaajalle ihan helppo juttu jälkikäteen lisätä.tyhjäkäynti säädetään läpästä,mulla ei ole ollenkaan tyhjis venttiiliä. ja tuo vr anturi tuli petteriltä joka teki mulle boksin.map anturia et tarvitse erikseen ostaa,sellanen on siinä boksissa valmiina.imusarjoissa ei ole ihmeempiä eroja,samalla tavalla on kummassakin ne kaasuläpät.vähän taitaa olla erilaiset ne tyhjis venan lähdöt tai jts.. kysy petteri uusitalolta boksia,siinä on kaveri joka osaa neuvoa ja tehdä boksin. tarvittaessa jeesaa kokoprojektin läpiviennissä puhelimen välityksellä.kuten minuakin ja paria mun kaveria on jo jeesannut.ja kaiken kaikkiaan,kannattaa lukea näitä projekti kertomuksia,kannattaa kopioida muitten tekeleitä.. turha kaikkien on ruutia uudelleen keksiä! ainakin helpompaa sitten auttaa jos on ongelmia kun tietää millanen setti on tarkalleen.
Posted: Wed Feb 06, 2008 20:06
by voicecoil
nyt auto on talviteloilla.autoon osteltu osia pitkin kesää ja syksyä.holset hx40w.2.5 litrainen lohko ja m50b25 kampiakseli ja veivit,sekä jonkinsortin takomännät.saas nyt nähdä että miten kovien ongelmien kanssa saa painiskella tänä keväänä..ainakin suorasytkä pitäs vielä hankkia että pääsee sytkäongelmista eroon.
Posted: Sun May 04, 2008 12:11
by voicecoil
auto otettu liikenteeseen talviteloilta.sytkä ongelmat eivät tuntuisi vaivaavan enää niin paljoa kuin viimekesänä,muuten toimii tosi napakasti,vaikka tuli laiteltua isompi puhallin ja cooleri.
Posted: Wed Sep 24, 2008 13:14
by voicecoil
nyt aloitettu tekemään uuttakonetta todenteolla,hankittuna on siis 2.5 litrainen lohko.uudemman bemmin kampirauta,m50b25 kanget,m50b25 vanos männät.teräksiset liekkirenkaat.hx40w puhallin.kansi aloitettu avartaa,öljyruiskujen poraamista varten täytyy tehdä jiki jotta tulevat kaikki samaan linjaan.kuvia tulee lähipäivinä.
Posted: Fri Sep 26, 2008 16:51
by TuningUkkeli
Kerros mitä saavuttaa noilla uudemman sisuksilla?? Itellä taitaa mennä enskesänä tekniikka uusiksi jos rahautuu.. m30 3.5ltr. tai jos tekis tuohon 2.3 lohkoon uusia sisuksia??
Posted: Tue Feb 24, 2009 19:53
by jimex
mitäs tälle projektille kuuluu tänäpäivänä?
Posted: Sun May 03, 2009 22:45
by voicecoil
ei erikoisempia,lomautuksen takia rakentelu lähes nollassa.ajattelin kuiteskin maalata auton kesäksi uudella värillä ja jotain pientä jos keksis.
Posted: Thu Jun 18, 2009 12:53
by voicecoil
autoon asennettu ulkoinen hukkis,ja ajettu säätöä.hienosti pelaa-kytkin luistaa..
Posted: Thu Jun 18, 2009 22:05
by piraxx
Eikö leimalla ruveneet vänkäämään koneen painosta alkuperäiseen verrattuna mitään??
Posted: Sat Jul 25, 2009 20:25
by voicecoil
meinaatko että bemunkone olis painavampi kuin vanha valurauta kansilla oleva v6 fordinpata? bemminkone on kevyempi, eli ei mitään ongelmaa.ja sitäpaitsi auto on 4 paikkainen joten tekniikka saisi jopa painaakkin enemmän tarvittaessa.