Page 1 of 1

LC-1 näyttää väärin moottoripyörässä

Posted: Thu Jul 12, 2007 14:20
by econ
Mikä voisi aiheuttaa semmosen ilmiön moottoripyörässä,
että kun ajaa kaasu pohjassa niin lambdakaapeli väittää seoksen
olevan n. 45:1 AFR. (megatune näyttää kokoajan 20:1).
pyörä kuitenkin käy hyvin ja kulkeekin ihan hyvin. tyhjäkäynnillä ja kevyellä kaasulla näyttää jotain 12:1 ja 17:1 väliltä.
Anturi on kalibroitu irtaallaan ja se on kiinni hiukan kollektorin jälkeen noin 70cm ennen pakoputken päätä.
pyörä on suzuki gsx 750

Posted: Sat Jul 14, 2007 19:59
by Masi_K
Megatuneen laitettu ego switch point oikeaksi ? Vuotaako lambdamutterin hitsuusauma pakoputkessa ? Tai putki yleensä.

Posted: Sun Jul 15, 2007 16:18
by Teeli
Kawan kannessa on tulppien vieressä kaksi koteloa missä on neljä läppää ja sieltä pääsee ihma virtaamaan suoraan pakosarjaan. Kannattaa tarkastaa asia onko suzukissa samanlaiset. Nämä läpät voisivat tehdä kuvailemasi ilmiön jos siellä vain on sellaiset.

Posted: Sun Jul 15, 2007 16:33
by econ
Juu ei vuotoja pakoputkessa ja ego switch point 2.5V. Voiko tuommonen lambda-anturi (Bosch LSU) hajota niin että alkaa näyttää väärin vai meneekö kokonaan pimeäksi? Näyttää siis logworksissa sen n. 45:1 afr kaasu pohjassa. Kapeakaista lambda-anturi antaa samoilla säädöillä ulos
melkein 1 volttia.

Posted: Sun Jul 15, 2007 16:38
by econ
Teeli wrote:Kawan kannessa on tulppien vieressä kaksi koteloa missä on neljä läppää ja sieltä pääsee ihma virtaamaan suoraan pakosarjaan. Kannattaa tarkastaa asia onko suzukissa samanlaiset. Nämä läpät voisivat tehdä kuvailemasi ilmiön jos siellä vain on sellaiset.
Ei ole läppiä ainakaan ulospäin näkyvissä. en ole käyttänyt auki tämmöistä konetta. onko kellään muulla tietoa? moottori on vm 97 Gsx-r 750 srad:ista.

Posted: Tue Jul 17, 2007 9:34
by Masi_K
Laajakaista anturia saa kurmoottaa aika isosti ennekun hajoaa. Tavallisen anturin näyttämä tasainen 1V viittaa kanssa samaan ongelmaan kuin laajakajistan kera. Eli jostainsyystä ilmaa pääsee antruin pakkaan rajusti. Koita siirtää anturin sijaintia. Tai sitten vika on muualla. Näkisin kyllä että antiurit on molemmat toimineet oikein.

Posted: Tue Jul 17, 2007 15:41
by AJ
Jos tuossa on tehtaalta tarkoitettu ilman pääsy pakosarjaan on se ihan tarkoituksenmukaista, kuten myös joissakin nykyautoissa sekä jo 60-luvun jenkkiautoissa (Californiassa) ilmapumpulla "puhdistetaan" pakokaasuja. Silloin myös pakokaasumittaustulos on aina kuin että auto olisi laihalla, vaikka todellinen seos olisi ihan muuta.

Posted: Wed Jul 18, 2007 7:44
by econ
Jaa se selittääkin sen sitten.
miten on toteutettu tuo ilman pääsy pakosarjaan? Ei siinä ainakaan mitään ulkopuolella olevia viritelmiä ole.

Posted: Thu May 14, 2009 10:59
by econ
vanaha tarina mutta laitetaan kuitenkin. LSU oli hajonnut aikaisemmin autossa kiinni ollessaan, samalla kun moottori levisi. ei kestä jäähdytin nestettä ilmeisesti.

Posted: Thu May 14, 2009 18:03
by turbosbc
siten saa myös mielenkiintoisia lukemia kun kalibroi anturin putkessa kiinni ja heti ajon jälkeen. :oops:

Posted: Thu May 14, 2009 21:00
by Jasen2624
Jäähdytin neste on semmonen et sitä ei tarttee olla paljonkaa niin anturi on sökö..

Posted: Thu May 14, 2009 21:04
by econ
turbosbc wrote:siten saa myös mielenkiintoisia lukemia kun kalibroi anturin putkessa kiinni ja heti ajon jälkeen. :oops:
Varmasti :D