Page 1 of 1

Volvo 240 B19ET MS+EDIS

Posted: Wed Jul 04, 2007 18:48
by o-pp
Volvo 240 DL -83, projekti on "valmis" tai ainakin ajokunnossa. Seuraavaksi lukkoperä, isommat suuttimet ym.

Image

Megasquirtin säätämisessä on vielä opettelemista ja muutenkin mennään varovaisesti nyt alussa.

- B19ET vakio alakerta, laakeroitu ja rengastettu
- 160 kansi, portattu ja "race"seetit
- H-nokka
- T03/04
- ProTurbon pakosarja ja 2,5" putkisto
- Megasquirt + EDIS suorasytytys
- 346 cc suuttimet, toistaiseksi

6.7.07 Käytiin penkittämässä muutoskatsastusta varten. 173hp @ 5900 rpm ja 231Nm @ 4500 rpm. Ahtopainetta 0,45 bar. Kiitoksia Pro Dyno Systems!

7.7.07 Mega näyttää korkeita veden lämpöjä, vaikka auton oma lämpömittari on ihan OK lukemissa. Anturi on Opel Omega A:n, Motonetista nro 37-3128.

; Input Data Temp, degC Resistance
; -21 16850
; 22 2156
; 100 195

Nämä arvot on peräisin tältä foorumilta. Pitää ehkä tehdä tarkistusmittaus...

Posted: Sat Jul 07, 2007 10:05
by o-pp
päivitys

Posted: Wed Jul 11, 2007 10:43
by Nagu
Mulla näyttää myös kohtalaisen korkeita lämpötiloja. Yli 100c mennään monesti ja siltikään ei keitä. Totesin, että anturin sijainti vaikuttaa todella paljon.

Auton mittariston lämpötila-anturi on lähempänä jäähdytintä kun taas ruiskun anturi on kiinni kannessa. Tästä ilmeisesti tulee tuo n. 10 asteen heitto lämpötiloissa.

Posted: Sun Aug 19, 2007 21:13
by Andyks
Ootkos tehnyt tarkistusmittauksia? itsellä sama anturi käytössä ja näyttää juurikin n. 10C enemmän kuin auton oma anturi.. ja sijainti on molemmilla kannessa muuten samassa kohtaa, mutta auton oma anturi on pakosarjan puolella :D eli tuskin johtuu sijainnista...

Posted: Mon Sep 17, 2007 15:09
by o-pp
Andyks wrote:Ootkos tehnyt tarkistusmittauksia? itsellä sama anturi käytössä ja näyttää juurikin n. 10C enemmän kuin auton oma anturi.. ja sijainti on molemmilla kannessa muuten samassa kohtaa, mutta auton oma anturi on pakosarjan puolella :D eli tuskin johtuu sijainnista...
En tehnyt tarkistusmittausta. Vaihdoin syylärin uuteen ja Megan näyttämä lukema putosi 5 astetta. Nyt korkeimmillaan 97 astetta. Molemmat anturin kannessa, samalla imusarjan puolella vierekkäin.

Muita uutisia 09/2007: Uudet suuttimet on postissa ja parin viikon sisällä uudestaan penkkiin säätämään & mittaamaan...