Page 1 of 1
sytytysennakko heiluu
Posted: Thu Jun 14, 2007 13:31
by tupihepi
Audin 5-pyttyinen motti kyseessä ja moottorinohjauksena Vems, jota käpälöidään Megatunella.
Kone oli kannen irtikäytön jälkeen erittäin nakutusherkkä ja nyt vikaa 2 viikkoa haettu. Ilmennyt seuraavaa: Kun laittaa sytytysennakon kiinteäksi ja painaa nätisti kaasua, alkaa ennakkoa tulla lisää ja 4-tonnissa on jo 20-30 lisää ennakkoa. Ei ihme jos nakuttaa.
Mikä tuon voisi aiheuttaa?
Posted: Fri Jun 15, 2007 11:14
by jani
kokeiles asentaa ohjelmat uusiksi . magaruutasssa voi tapahtua tuota sekoamista ainakin silloin kun akkujännite menee tosi alas nimimerkillä kokemusta on
Posted: Fri Jun 15, 2007 14:42
by tupihepi
Taitaa olla nyt niin, että puolissa vika. Vaihdettu 1.8T puolat ja niiden ohjauksessa taitaa olla jotain asetuksissa tai "syvempänä".
Posted: Sun Jun 17, 2007 4:45
by tupihepi
Kokeiltu nyt vakiopuolilla ja eri purkilla ja samat oireet jatkuu.
Ennakko siis nousee kierrosten mukaan.
Posted: Fri Jun 22, 2007 1:07
by Vauhtivaunu
Puhut "puolista" monikossa? onko sulla 5-pyttysessä COP? Ja boksissa tuki tälle sydeemille? Minkälaisella kiekolla annetaan kampiakselin asento boksille ja minkälainen on kokonaisuudessaan sytkä? Vahvistimet tulpilla varmaan? Sen tarkemmin tietämättä mutta luulis ei-tasajakosen sytyn olevan herkempi triggerin suhteen?
MTunessahan on asetus "fixed angle" joka hyydyttää ennakon siihen ruutuun asetettuun arvoon so. kartta tai starttausennakot ei oo käytössä. Onko ongelma sama (ennakot lisääntyy) kun "fixed" on käytössä?
Posted: Sat Jun 23, 2007 9:47
by KariM
Tämä pulma lienee ratkennut:
http://www.vems.fi/bb/viewtopic.php?p=235#235
Niille ketkä eivät halua rekisteröityä, niin referoituna kyse oli siitä että VR-anturin signaaliin tuli häiriöitä ja laitois alkoi triggautua niihin. Ratkaisuna puolien maadoituksen parantaminen, ja VR-signaalin ylös- ja alasvetojen modifiointi.