Page 1 of 1

MAT-anturi M8 tai M14 kierteellä?

Posted: Sun May 27, 2007 12:30
by Hessu
Tervehdys,

Kääntelin tuossa käsissäni Saabin D-jetronicin imusarjaa ja siihen saisi heittämällä normi M8 tai M14x1,5 lämpöanturin. Tarvittaessa pystyy tekemään M10 kierteenkin mutta hienokierteiden tekoon ei ole välineitä.
Edellisestä projektista on tuollainen FAE 33180 28L anturi jota on väitetty Motonetin artikkeliksi 37-3318 (Peugeot). Siinä on kuitenkin hämärä 11+mm kierre, ilmeisesti joku karkeanousuisempi R-kierre tms.
Niin, anturin pitäisi lisäksi olla turbolle sopiva. Mitä suositellaan?

Posted: Sun May 27, 2007 15:20
by ArttuH
Perinteinen "cossusierran" anturi, Motonet 37-3322, FAE 33220. Tuossa on M14x1,5 kierre ja sopii turbolle.

Posted: Mon May 28, 2007 10:59
by KariM
Itse välttäisin MAT-anturin kiinnittämistä suoraan imusarjaan. Kone kuumana käynnistäessä saattaa ilmetä "heat soak" -oireita.

Parempi paikka olisi IC:n ja kaasuläpän välinen putkisto, optimissaan juuri kaasuläpän edessä siinä kohtaa josta ilma virtaa läpän ollessa lähes kiinni.

Posted: Mon May 28, 2007 16:36
by Hessu
^Hyvä pointti tuokin. Onhan tuota edellisestä projektista jäänyt putkea jossa on nykyiselle pösön anturille valmis paikka. Seuraavaksi pitää tutkia CLT-anturille vielä sijoituskohde.

EDIT: Sama tuttu M14x1,5 sielläkin. Näyttäisi olevan tuo M12 huomattavasti yleisempi mutta toivottavasti jotain löytyy...

Posted: Wed May 30, 2007 18:01
by Hessu
Motonetin osa 37-3126 eli FAE 33030 oli M14x1,5 jengalla ja Boschin liittimellä eli menee K-jetin lämpöaikakytkimen tilalle. Laitan anturidatan tuonne asianmukaiseen topicciin.