Page 1 of 1

Nykii kun ahtaa, missä vika?

Posted: Wed May 23, 2007 20:58
by anXiety
Auto nykyy kun ahtaa, loikkii kun jänis :) ja toisinaan taas ei nyvi ollenkaan, missä vika? osaako kukaan kertoa moista. sytytyksissä vika? ja miten sen pystyy säätämään megalla?

Posted: Thu May 24, 2007 19:42
by jannu5
vetää luultavimmin laihalle.pistä laajakaista kii nii pystyt säätää seokset kohilleen..voi johtuu kyllä muustakin

Posted: Sat Jun 02, 2007 14:35
by seth900
Tarkista että Decel fuel amount on 100%, monesti jos ahtopaine ei pysy täysin stabiilina niin mega luulee että olet nostanut kaasun ja vähentää syöttöä jolloin nytkii.

Posted: Tue Jun 05, 2007 20:40
by anXiety
tarkistin Decel fuel amountin ja se on kunnossa. ei käy laihalla pikemminkin hieman rikkaalla.. sytytyksen ennakot kunnossa, en ymmärrä missä vois olla vika

Posted: Wed Jun 06, 2007 10:07
by teg
Loggaa se tilanne ja laita loki tänne näkyville.

Posted: Mon Jul 30, 2007 21:38
by VesQ
Mitenkäs kun sama homma eli about 2500-3500rpm kun lähtee isolla vaihteella kiihdyttämään siten että nostaa paineet lähelle maksimia (0.5-0.6) niin jossain 0.4 jälkeen tekee sellaisia teräviä rykäisyjä/nykimisiä, välillä niin tiheästi että tuntuu enemmän joltain kovalta tärinältä ja joskus taas rytkäsee pari kertaa.

Laajakaistan mukaan seos pysyy kohdallaan, afr 12-12.5, ennakot laskee tuossa about 25-->20 mutta tasaisesti kuitenkin eikä sytkässäkään näy mitään ihme töksäyksiä, tps anturi antaa tasaisesti tiedon ja ilmenee vaikka pitää kaasun paikallaan, kaikkia ylimääräisiä lambdakorjauksia, kiihdytysrikastuksia yms kokeiltu pois mutta aina vaan

Jonkinnäköinen logi löytyisi mutta ei pysty pistämään mihinkään linkillä, jos jollekkin s-postiin voisi tuupata niin voisi laittaa näkyville tänne :roll:

Posted: Tue Jul 31, 2007 6:55
by ArttuH
Kuulostaisi vähän sytytyskatkoksilta. Ehkä kipinä ei einää jaksa loikata tulpan kärkien välistä suuremmassa paineessa. Meneekö seokset muuten missään kohtaa rikkaammalle kuin tuo 12? Nimittäin liian rikas seos saattaa aiheuttaa myös sytytyskatkoksia ja sitten palamaton seos vääristää lambdan näyttämää laihalle päin.

Posted: Tue Jul 31, 2007 15:22
by VesQ
Niin, jossain vaiheessa ennen tuota rykimistä käy jossain 11 puolella ja välittömästi palaa tuohon 12.5 pintaan. Tulpissa oli alkujaan 0.8mm kärkiväli jota kokeilin pienentää 0.6mm ilman sen suurempaa tulosta

Vähän tuntuu tuo pikainen rikkaalla käynti että johtuisi tuosta bensanpaineen säätimestä jossei kerkeä aivan mukaan niin heilauttaa liikaa korkealle ja vetää paksulle, tosin taas jos johtuu tuosta liian rikkaasta niin ei voi tietää kuinka pitkän aikaa pysyy liian rikkaalla jos lambda näyttää hassuja. Näytöllä eikä logissa näy kuin pieni vilaus että käy tuolla 11 puolella. Menee hetken matkaa näköjään aika tasan 12 ja pienen piikin tekee 11 puolelle ja taas nousee ~12-12.5

Posted: Tue Jul 31, 2007 20:55
by VesQ
Jeps, tasailin/ohensin hieman kartasta paria kohtaa ja nyt menee suht kivuttomasti tuosta yli, silloin tällön pätkäsee lyhyesti kerran mutta kuitenkin pysyy seos siinä 12.5 tuntumassa

Paksulla ilmeisesti kävi nopeasti jotta rupesi rykimään

Näyttää myös kiihdytysrikastus lyövän aavistuksen liikaa soppaa eli jos nopeasti painaa pedaalia niin saa kyllä räkimään siinä kohtaa, täytynee niitä tutkailla jossain vaiheessa

Posted: Fri Aug 03, 2007 20:34
by j-m kujala
sillon ku kipinä alkaa hyytymään niin ipienemmällä paineella / laihemmalla seoksella jaksaa paremmin sytyttää ,

esim sulla saattaa 12 seoksella puutua kipinä mutta 13 seoksella toimiikiin

( ihan vertailuna vaan nuo seokset)


sitten myös tietyillä turbo , pakosarja, nokka, kompinbaatioilla saattaa tulla ko oireita, ja silloin osat on ei yhteen sopivia, eli NS puhaltaa läpi koneesta ja polttaa pakosarjan kautta toisia pyttyjä yms, yleesä yhden muuttujan muuttaminen poistaa ongelman , yleesä liian iso overlap / jyrkkä nokka turbon kokoon nähden , tai liian pieni ahdin :D nokkaan nähden

Posted: Sun Aug 05, 2007 16:42
by Jasen2624
Mikäköhä lie ku aina ku veättää ja menee yli 4000 kierokset niin joko paukahtelee ja isosti tai sitten vaan hyytyy kokonaa?? P-peineet pysyy korkeella. Aivan sama onko ahtopaineet alle 0.5 vai yli 2bar.. Ja vaikuttas et ei vaikuta niin hirveesti kaasunkaa asento.. TPS:ää ei oo mut se on jumpattu maihin.. Aijemmin on toiminu hyvin mut nyt on pikku hiljalleen tullu tuo paukkuminen ja nyt tekee sen jokakerta. Rajottimia ei oo muita ku kierosten ja neki on yli 6500.. Lokikin on mut en tiijä miten saa tänne.

Posted: Mon Aug 06, 2007 18:30
by Jasen2624
Todennäkösesti vika löydetty.. Kierokset alko hyppimään korkeella ja sen takia ei syttä sattunu kohilleen.. Laitoin lisaa maattoja boxin luo ja pikku lenkin ajettua ei ainakaa sillon paukkunu..

Posted: Wed Aug 22, 2007 22:08
by VesQ
j-m kujala wrote:sitten myös tietyillä turbo , pakosarja, nokka, kompinbaatioilla saattaa tulla ko oireita, ja silloin osat on ei yhteen sopivia, eli NS puhaltaa läpi koneesta ja polttaa pakosarjan kautta toisia pyttyjä yms, yleesä yhden muuttujan muuttaminen poistaa ongelman , yleesä liian iso overlap / jyrkkä nokka turbon kokoon nähden , tai liian pieni ahdin :D nokkaan nähden
Niin puhallinhan on sitten mallia todella pieni, ainakin pakopesältään, 2.0 9-3 saabin joku vakiotekele
Nokka ja kansi vakio

Näyttääkin pieneltä
http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... eesta6.jpg

Uskalla edes kuvitella paljonko tuolla on pakopaineet
:lol:

Tarkoituksena rakennella vähän taas talven aikana eri palikoista nyt kun on tuosta ylipainetekniikasta kesän verran viisastuttu 8)