Page 1 of 1

vielä kerran triggeristä.

Posted: Wed May 16, 2007 20:38
by zhakal
olen niin sekaisin kohta kun olen sählännyt kaikki mahdolliset tiedot läpi että päästä sattuu. :D

olenko ymmärtänyt oikein.

triggeri pyörä (36-1) on nyt tulossa kampiakselin päähän.

http://img214.imageshack.us/my.php?image=1292941fb3.jpg

kone on nyt yläkuolokohdassa. onko mitään merkitystä mihin asentoon nyt rattaan kiinnitän kunhan vr-anturin ja puuttuvan hampaan väli on 90 astetta eli n:9 hammasta?

Posted: Wed May 16, 2007 21:34
by Turbiini
Ei oikeastaan kunhan sen katsoo että anturin saa sopimaan.

Posted: Sun May 27, 2007 19:23
by Kessi
Helpoin tapa on asentaa ensimmäisenä anturi sopivaan paikkaan, jonka jälkeen käännät koneen yläkuolokohtaan ja sijoitat puuttuvan hampaan 90º vr-anturin edelle :wink: ... Ts. koneen ollessa 90º ennen yläkuolokohtaa, on puuttuva hammas vr-anturin kohdalla...

Posted: Mon May 28, 2007 16:21
by Olli
En nyt viitsi tehdä kokonaan uutta keskustelua triggereistä niin kysyn täällä.

Autoon on tulossa tuo perus Honeywellin hall-anturi ja alunperin oli tarkoitus laittaa sille 6-1 triggeripyörä, mutta mietin että sopisiko yhtä lailla 8-1-pyörä tuolle anturille? Meneekö tappien väli liian tiheäksi? Tappien päät ovat n. 130mm halkaisijan kehällä.

Posted: Tue May 29, 2007 5:31
by JaniM
Ei mene liian tiheäksi. Siihen menee vaikka 12-1 pyrörä myös.

Posted: Tue May 29, 2007 7:20
by harrastaja
Suurinpiirtein 11mm alkaa olla minimiväli.

Posted: Tue May 29, 2007 16:51
by Olli
Mahtavaa. Mulla on nyt kehässä kaksi tappia jotka ovat vastakkaisissa kohdissa ja tuo 6-1:n 60 asteen jako ei vaan olisi sopinut. Nyt kun on mahdollisuus 8-1-tyyppiseen, niin 45 asteen jaolla molemmat osuu kohdilleen.

Onko suositusta tapin korkuudesta?

Re: vielä kerran triggeristä.

Posted: Wed Jun 20, 2007 19:36
by zhakal
no niin nyt rupeaa olemaan starttaukset lähellä ja haluaisin varmistaa että kuinka suuri väli tarvii/saa olla vr-anturin ja hammasrattaan välissä?

Posted: Thu Jun 21, 2007 6:19
by JaniM
0.75-1.0 mm olis hyvä rako

Posted: Tue Jun 26, 2007 15:55
by BAM
mulla on tuollainen 6-1 triggeri kanssa, päteekö siihen sama että puuttuvan hampaan ja hall-anturin väli 90 astetta?

Posted: Wed Jul 11, 2007 20:22
by Olli
Kerrataanpa vielä onko sillä jotain merkitystä millaisen triggerin 4-sylinteriselle moottorille tekee, kunhan hammasluku on parillinen ja tappien välit sopivat?

Suunnitelmissä oli siis tuo 8-1, mutta onko sillä väliä onko se 4-1, 6-1, 8-1 tai vaikka 10-1? Jotain tekstiä tuosta luin, mutta en täysin ymmärtänyt.

Posted: Sat Jul 14, 2007 14:29
by Vauhtivaunu
Eihän sillä muuta väliä ole, kun hammasasetukset ja triggerangle ovat oikein. Niin ja 4-1 pyörä on minimi neloskoneen suorasytkään.