Page 1 of 1

Sytytys heittelee.. Chevyn hei jakajalla ohjattu

Posted: Sun Apr 29, 2007 16:32
by hiflair
Eli jakajassa ei ole säätimiä eikä välystä,sisällä vakio kaheksan piikkinen ratas ja anturi(kasi kone). Jakajalta suojattu piuha megaan jossa pulssin muunnin/vahvistin,boksilta suojattu piuha tavalliselle "Saabin" seiska pinniselle pulssin vahvistimelle,siitä puolan kautta jakajalla jaetaan kipinä pyttyihin.

Rpm tieto on tasainen,trikkerikulma on kunnossa(saarnaaja kipinän aikana nastan kohdalla). Muutenkin kaikki toimii hyvin ja kone käy jotenkin,mutta kipinä heittää noin kymmenen astetta! Välillä startatessa ei tule kunnolla pensaa,konkat puolalla,maat kunnossa!

Perus asetukset pitäis olla kohillaan ja niitäkin on kokeiltu muuttaa esim. koitettu kiinteää ajoitusta,sama vellominen jatkuu joka tapauksessa,teki mitä teki!

Omat konstit on loppu,et saa heitellä ehdotuksia laidasta laitaan,varsinkin,jos jollain tosta jakajasta olis jotain kokemuksia,olisin erittäin kiitollinen!

Posted: Mon Apr 30, 2007 8:03
by teg
Onko RPM-tieto kunnossa, ei heittele?

Onko sytytyslähdön polariteetti oikein (inverted/non-inverted)?

Re: Sytytys heittelee.. Chevyn hei jakajalla ohjattu

Posted: Mon Apr 30, 2007 9:46
by risu
Mulla vaelsi myös aika reippaasti silloin kun jakajan VR-anturin piuhat oli väärinpäin signaalimuuntimelle kytkettynä.

Posted: Mon Apr 30, 2007 13:47
by hiflair
rpm on tasainen,sekä asetukset ja anturit oikein päin...on kokeiltu myös väärinpäin :) ei vaikutusta! Nyt on kaveri tulos oskiloskoopin kans käymään..saas nähdä mitä seuraa.

Posted: Wed Jul 04, 2007 8:11
by tupihepi
Mitä tapahtui???

Posted: Wed Jul 04, 2007 20:01
by turbosbc
onko tolta pulssianturin kelalta moduulille tulevat kaksi johtoa varmasti oikein päin???? Jos on väärin niin oire on juuri toi ennakon heittely.

Itsellä kävi sama kun ostin tahallaan "väärän" pulssianturin, joka on sama mutta liitin erilainen ja yli puolet halvempi. Meni johdot väärinpäin liitintä vaihtaessa. Kone kävi mutta ennakko heitteli ainakin kymmenen astetta.