Page 1 of 1
tps kytkentä
Posted: Thu Apr 19, 2007 16:16
by zhakal
joku viisampi ketä osaa tulkita kytkentä kuvaa niin vois katsoa ja kertoa mitkä kolme johtoa kytken corollan orkkis asentoanturista?
http://www.vhtracing.com/4age_kytkis.pdf
Posted: Thu Apr 19, 2007 16:50
by jake74
meinaatko käyttää corollan omaa anturia megasquirtissa?
corollassa ei ole pötikkä tyyppinen anturi vaan kärillä toimiva.
Posted: Thu Apr 19, 2007 17:04
by zhakal
jake74 wrote:meinaatko käyttää corollan omaa anturia megasquirtissa?
corollassa ei ole pötikkä tyyppinen anturi vaan kärillä toimiva.
joo ajattelin käyttää koska olen kuullut että sitäkin on käytetty. vai olenko kuullut väärin.

Posted: Thu Apr 19, 2007 17:17
by jake74
tarkista yleismittarilla että kumpi se on?
Posted: Thu Apr 19, 2007 19:06
by PE-LE
katsoin autodatan kuvista tuota anturia,,4A-GE konetta ei löytynyt kuin MR2 mallista vuosina 85--90 ja kuvien mukaan siellä on molemmat, eli kärjet ja vastus, sähkökuvaa ei autodatassakaan ollut joten en tiedä napajärjestystä, mutta mittaamallahan se selviää
Posted: Thu Apr 19, 2007 19:28
by Junez
Kuvista vois päätellä että
L-R "punasininen" on +5v
R "punainen" tai L "vaaleansininen" ois signaali
BR "ruskea" maadotus
Posted: Thu May 17, 2007 21:24
by zhakal
Junez wrote:Kuvista vois päätellä että
L-R "punasininen" on +5v
R "punainen" tai L "vaaleansininen" ois signaali
BR "ruskea" maadotus
ei tunnu silti pelittävän. missäs oli ne ohjeet ton mittaukseen?
olen kokeillut ton mukaan. laitan +5 johdon kiinni. ja maan kiinni. jäljelle jää 2 johtoa pistän autoon virrat päälle ja kannettavaan megatunen päälle ja sieltä tps asento mittarin. vaikka laitan signaali johdon kumman tahansa jäljelle jääneistä johdoista kiinni ja väännän kaaasua niin megassa ei tapahdu mitn. olisko ehdotuksia?
j
Posted: Fri May 18, 2007 13:15
by tmikkola
ohjeet tuon tps:n kytkentään löytyy manuaalista
http://users.tkk.fi/~ophimane/MegaSquirt_ohje_v1.pdf
todennäköisesti toinen noista jäljellejääneistä on tyhjäkänti venttiiliä varten.
Re: j
Posted: Fri May 18, 2007 22:26
by zhakal
joo mutta megatune ei ymmärrä signaalia kummastakaan..

Posted: Sun Jul 22, 2007 14:39
by Kukuoka
Minulla on kanssa ongelmia saada tps:sää toimimaan. Oireet ovat seuraavanlaiset:
Vastus arvot muuttuvat ihan normaalisti 3.0 kohm-0.9kohm kun mitataan tps signaalilähdöstä megan liittimen päistä. Kun kytken liittimen boksiin niin voltti mittaus näytää 5 v mutta arvot eivät muutu enää kun liikutan potikkaa. Samalla jos käynnistää megatunen niin tps anturi ruutu on siellä keltainen. Olen kokeillut vaihtaa maan ja 5v paikkaa ei auttanut. Maat on kytketty kaikki samaan pisteeseen. Käytössä partcon sarja, 029v koodilla sekä siihen sopivalla magatunella.
Kaiken lisäksi kun äsken mittailin missä olisi vika, niin sain käräytettyä jotain koska enää ei tule 5v piirilevyltä. Mitä osia pitää vaihtaa?
Posted: Sun Jul 22, 2007 15:32
by Jasen2624
Rankku tai joku kärynny.. Tuleeko rossulle virta? Ottaako yhteyen tietokoneeseen? Ootko kalibroinu sen tps kukuoka??
Posted: Sun Jul 22, 2007 16:58
by Kukuoka
Yritetty on kalibroida, ennen kuin tuli savut ulos. Sillloin äytti molempina arvoina 0.
Posted: Sun Jul 22, 2007 21:22
by Jasen2624
Kytkentä härö tai sitten se tps on sökö.. Itellä oli huukon tekemä tps ja ei kestäny kovin kauan niin meni sököksi. palo sisältä piuha poikki 5v sisään tulopuolelta. Oli vetäny sisältä oikoseen ku purin sen. Valmistus virhe ku säikeet harotti joka suuntaa.
Posted: Mon Jul 23, 2007 7:22
by Kukuoka
Jos olisi tps sökö niin eihän se enää näyttäisi mitään vastusarvoja kun irroitat sen? Eli ehdotuksia mitä transistoreita vaihdan? Niin ja yhteys tietokoneeseen toimii, megatune näytää ilman ja vedenlämmöt sekä ilmanpaineen... Vaan tps ikkuna on keltainen?
Posted: Mon Jul 23, 2007 12:05
by Kukuoka
Virrat saatu taas päälle, ecu sulake oli palanu. Koitettu toisella tps:llä samat oireet. Huomasin kuitenkin kun irroitan signaalijohdon boksilta niin megatunessa tps muuttuu keltaisesta valkoiseksi.
Posted: Mon Jul 23, 2007 17:19
by Jasen2624
Joo mut jos toinen piuha on palanu niinku mulla ja se näytti arvot oikein mut ei kumminkaa pelaanu ku aina näytti 0% kalibroinnissa näytti saman arvon kumpaanki oli sitte kaasu auki tai kiini.
Minkä mukaan oot kytkeny sen?
Posted: Mon Jul 23, 2007 21:35
by Kukuoka
Ongelma ratkennut
Vika oli siinä, että oli valinnut signaalipiuhaksi vanhan jotosarjan maapiuhan mikä maadoitti itsensä maihin jostain johdon väliltä. Eli kun mittasin johdon resitansseja ilman virtoja niin kaikki oli ok, mutta kun kytkin virrat niin jännite katosi matkalla maihin...
Saatte muuten helpoiten selville onko vika kytkennässä vai boksissa kytkemällä hyppyjohdolla 5v ja signaalinavat yhteen. Jos tps:ssä arvot muuttuvat autotunessa melkein tappiin on vika kytkennässä

Posted: Tue Jul 24, 2007 13:55
by Jasen2624
Hyvä et vika löyty.