Page 1 of 1

V8 ja COP

Posted: Sat Apr 14, 2007 23:23
by MrFairlane
Saako näillä eväillä toteutettua jakajattoman hukkakipinäsytyksen kasipyttyiseen koneeseen, vai olenko aivan hukassa?

-Renaultin COP-puolat
-neljä sytkäkiveä Megaan
-36-1 kiekko kampiakselille

Puoliin tulee ainoastaan kaksi piuhaa, ovat tyhmiä eli ei mitään latausajan säätöä.
Pitääkö puolille olla jokaiselle omat sytkäkivet vai voiko yhdellä ohjata kahta?

...kun imusarjaa hitsatessa unohtui tuo jakajan vaatima tila täysin ja helpoin tapa korjata asia on tietenkin poistaa jakaja käytöstä kokonaan.

Posted: Sun Apr 15, 2007 21:32
by Vauhtivaunu
Eikös tuon pitäs onnistua. Jonkun verranhan tuossa on säätämistä ja miettimistä; mitkä pytyt yhteen, dwell-ajat, hammas-asetukset.

Posted: Mon Apr 16, 2007 8:04
by ArttuH
Jos käytät sytkäkivinä VB921:siä tai muita vastaavia virtarajoitettuja, niin tarvitset luultavasti erilliset kivet joka puolalle. Kahden puolan rinnankytkennässä kunkin puolan virta jää turhan alhaiseksi kunnollista kipinäenergiaa varten. Etenkin kun noissa COP-puolissa on monesti aika pieni induktanssi ja sitä myöten vaativat reilusti virtaa. Mutta kannattaa tarkistaa kyseisten puolien speksit.

Puolien sarjaankytkentä voisi muuten toimiakin kohtuullisen hyvin, jos mäihä käy. Tässä tapauksessa puolapari ei tarvitsisi enempää virtaa kuin yksittäinen puola, mutta dwell-aika tuplaantuu. Riittävän nopeilla puolilla voisi toimia jossain vähän rauhallisemmin kiertävässä koneessa hyvin.

Muutenhan tuon konseptin pitäisi toimia ihan hyvin.

Posted: Tue Apr 17, 2007 10:51
by MrFairlane
Yritetään siis näillä eväillä.
Kiitoksia vastauksista.