VR signaali ihmettelyä
Posted: Wed Apr 11, 2007 19:49
Jäi hämäämään, että missä kohdassa mega tunnistaa vr signaalin triggerinä. MSn sivuilla horistaan "zero crossing", eli siinä vaiheessa kun nouseva / laskeva kulma menee ylittää 0-rajan? Kyseessä siis V3 vr-piiri.
Lähinnä tarkan ajoituksen takia olis hyvä tietää..
Mulla onkin väärinpäin oleva kuva tosta mun VR anturin signaalista, piirsin siihen magneetolla olevan hampaan. Onko se hammas silloin about tossa kohdassa, että signaali täsmää hampaan asentoon? Eli keltainen patti kuvassa kuvaa magneetossa olevaa pattia
http://njaa.pp.fi/vrsignaali4.jpg
Eli jos hammas menee nyt anturin ohi, samalla hetkellä aiheuttaa volttien nousun anturissa, mutta koska toi signaali on tollanen kaareva ja jos vasta sitten triggaa kun signaali menee negatiiviseks, niin ennakkohan on about 5 astetta poskellaan?
Siirsin anturia noin 5 astetta ja nyt mulla olis vasta ms triggaus hetki oikein suhteessa kampiakselin asentoon / ykk?
Koska Suzukin CDI skulaa taas silleen, että ensimmäinen kulma on korkeille jengoille ja taaempi pienemmille. (5 ja 28ast). Triggaus tapahtuu kun voltit nousee tai laskee.. Eli nyt kun siirsin anturia vähäsen (~ 5 ast), niin nyt vasta mega triggaa samaan aikaan kuin orggis suzuki cdi?
Häiriöiden takia joudun vähäsen kääntämään voltti potikkaa, erittäin vähän..
Vaikea selittää, mutta hienoa jos joku hiffasi !
Lähinnä tarkan ajoituksen takia olis hyvä tietää..
Mulla onkin väärinpäin oleva kuva tosta mun VR anturin signaalista, piirsin siihen magneetolla olevan hampaan. Onko se hammas silloin about tossa kohdassa, että signaali täsmää hampaan asentoon? Eli keltainen patti kuvassa kuvaa magneetossa olevaa pattia

http://njaa.pp.fi/vrsignaali4.jpg
Eli jos hammas menee nyt anturin ohi, samalla hetkellä aiheuttaa volttien nousun anturissa, mutta koska toi signaali on tollanen kaareva ja jos vasta sitten triggaa kun signaali menee negatiiviseks, niin ennakkohan on about 5 astetta poskellaan?
Siirsin anturia noin 5 astetta ja nyt mulla olis vasta ms triggaus hetki oikein suhteessa kampiakselin asentoon / ykk?
Koska Suzukin CDI skulaa taas silleen, että ensimmäinen kulma on korkeille jengoille ja taaempi pienemmille. (5 ja 28ast). Triggaus tapahtuu kun voltit nousee tai laskee.. Eli nyt kun siirsin anturia vähäsen (~ 5 ast), niin nyt vasta mega triggaa samaan aikaan kuin orggis suzuki cdi?
Häiriöiden takia joudun vähäsen kääntämään voltti potikkaa, erittäin vähän..
Vaikea selittää, mutta hienoa jos joku hiffasi !
