Page 1 of 1
Kovasti olisin kiinostunut megasquirtista
Posted: Wed Mar 28, 2007 18:09
by tonijuopperi
eli olen lukenut täällä näitä juttuja jonkin verran ja olen ymmärtänytkin jotain.
Minkälainen homma tollainen olisi asentaa mercedes 190E jossa on ke-jetronic joka ei toimi kunnolla (omasta mielestäni)?
Mistä aloitan projektin?
Mitä kaikkea pitäisi ostaa ja huomioida?
Saako valmiita piirilevyjä vai täytyykö kaikki tehdä itse?
kaikille tiedoksi olen aloittelija kaikki neuvot tulevat tarpeeseen.
Posted: Wed Mar 28, 2007 19:21
by Heikki H.
Terve, itselläni on m102(2.3) moottorissa megasquirt ohjaamassa bensansyöttöä.
Projektin aloitus kannattaa tehdä mielestäni siten että megasquirt ohjaa pelkästään sytytystä. Pensalaitteiden lisäys sen jälkeen kun sytytys toimii hyvin vanhan bensansyötön kanssa.
Lisäksi kannattaa vielä varmistua siitä että nimen omaan pensalaitteissa on vika(mainitsit ettei toimi kunnolla).
Imusarjasta joutui ainakin k-jetilllisesti suurentamaan suuttimen reikiä. Suutin tukit pitää valmistaa - parhaat saat tekemällä kayttöön tarkoitetusta alumiini profiilista, joka maksaa n. euron sentti. Johdotustarvikkeida ja johtoa kannattaa varata riittävä määrä. Luonnollisesti täytyy myös hankkia kaasuläpän asentoanturi, lämpöanturit, lampada ja suuttimet. Tonneittain muuta roinaa...
Posted: Wed Mar 28, 2007 20:04
by tonijuopperi
Eli hommaan aluksi jos sytkä laitetaan kuntoon niin mitä joudun hommaamaan ja rakentamaa?
pystynkö käyttämään auton omia antureita lambda on bosch. kaasuläpällä on kolminapainen potikka.
mitä kaikkea teit omalle 102 kun itselläni on kans sellainen siinä on joskus ollut ruisku, mutta edellinen tai sitä edellinen omistaja laittanut kaasarin tilalle?
Posted: Wed Sep 29, 2010 3:00
by Sergey
pikkusen on vanha topic mutta nyt kun nettiä on selailtu, niin Törmäsin tälläseen projektiin jossa 8 ja 16v tekniikoihin on istutettu uus ruiskujärjestelmä.
http://www.cardomain.com/ride/502369
sen paremmin en tiedä mutta piruuttani laitoin puol tuntia sitten sähköpostia ko. kaverille, ja nyt jo sain vastauksen että hän tosiaan tekee myyntiin lähes bolt-on kittiä kaikkiin m102 ruiskuihin, myös 16V cosworth. Tehnyt jo ainaki 6 vuotta.
mukana moottorin ja sytkän ohjaus valmiissa boksis (MSnE tai MSnS "stock basemap"

näist mä en toistaseks paljoa tiedä mutta ohjelma on katuvalmis), suuttimet, bensatukki, ja muuta tilpehööriä, kattokaa kuvista, siis bolt-on setti periaattees. 1899usd + rahti.
olen kyllä ällikällä lyöty vastausnopeudesta ja auttavaisuudesta.
btw kaveri vastailee salamana sähköpostiin silvercosworth(ät)yahoo.com
mitä ootte mieltä? kallis vai halpa?
Posted: Wed Sep 29, 2010 7:02
by Höylä
mun mielestä kallis

itse olen laskeskellut, että jos sais hinnan puristettua johonkin 500-700 euroon, niin vois löytää ostajia muutamalle "bolt on" sarjalle

Posted: Wed Sep 29, 2010 11:37
by Sergey
kyllä bolt-on kamalle on kysyntää, esim minun tyyppinen heppu jolla ei ole työstömahiksia kauheesti muutaku käsiporal, rälläkällä ja hitsaamalla. Oli yöllä lisää sähköpostia tullu (1h aloitusviestin jälkeen), suuttimiahan siinä ei siis olekaan ja osa osista on käytettyä kalifornian kamaa
Hi Jan,
The kit consists of the followings:
1) pre programmed ecu with basemap
2) air temp sensor
3) water temp sensor
4) Vr sensor with mounting bracket
5) Ignition module (used)
6) 36-1 pattern crank trigger wheel
7) crank spacer

customed fuel rail for m102
9) comm cable
10) ignition coil pack (used)
11) wiring loom
Kit installation is by bolt on method
Regards,
Ivan
Posted: Sun Oct 03, 2010 17:03
by sv22
Itelläkin olis tuollaseen 2.3 m102 vehkeeseen, yllättäen ke-jet ongelmien vuoksi, tarkoitus asennella MS.
Tuommonen valmis paketti olis tietysti ihan kiva, mutta tuntuu tällä hetkellä noi suuttimet olevan se suurin ongelma, varsinkin kun pitää mahdollisimman matalalla budjetilla tehdä. Enkä imusarjan porailua ensisijaisena vaihtoehtona tämän projektin kanssa pidä, ts. pystyy käyttämään ke-jettiä jos MS:n kanssa menee joku pieleen.
Joltain brittifoorumilta osui silmiin semmonen tieto et boschin ev6 suuttimet olis helpoin vaihtoehto ke-jetin kanssa, mutta onko kellään mitään käsitystä missä merkeissä/malleissa sellaisia käytettäisiin vakiona? Ja tarvitseeko jotain jatkopaloja niiden yhteyteen?
Posted: Sun Oct 03, 2010 23:17
by Kädetön
sv22 wrote:
Joltain brittifoorumilta osui silmiin semmonen tieto et boschin ev6 suuttimet olis helpoin vaihtoehto ke-jetin kanssa, mutta onko kellään mitään käsitystä missä merkeissä/malleissa sellaisia käytettäisiin vakiona? Ja tarvitseeko jotain jatkopaloja niiden yhteyteen?
Eikös tuo EV6 meinaa vaan sitä, että millä liittimellä tuo suutin on...?
Vai olenko ihan väärässä...?

Posted: Mon Oct 04, 2010 8:57
by sv22
Sen verran uus näiden sähköisten polttoaine järjestelmien kanssa, että vastaus tuohon kiinnostaisi. Tuolla ulkomaan foorumeilla viitattiin vaan tuolla EV:llä sopiviin suuttimiin.
Posted: Mon Oct 04, 2010 11:28
by Jasu

Tuollanen löyty heti kun tälläs googleen hakusanaks "bosch ev6"
Posted: Mon Oct 04, 2010 15:27
by Benkku
Kädetön wrote:Eikös tuo EV6 meinaa vaan sitä, että millä liittimellä tuo suutin on...?
EV6 on Boschin suutintyyppi, jota on saatavana mm. 'perinteisellä' junior timer liittimellä, mutta myös mainitulla Denson (Sumitomo) kehittämällä ja 'USCAR' organisaation standardiksi hyväksymällä liittimellä. Liitintyyppi siis ilmeisesti 'markkinan' mukaan.
http://www.google.com/search?q=AMP+inje ... +EV6+USCAR&
http://www.google.com/search?hl=fi&q=AM ... nior+timer
http://www.modularfords.com/forums/show ... -amp-Sizes
Uudemmissa EV14 tyypin suuttimissa myöskin junior timer, 'USCAR', sekä spesifistä mototrsport liitintä.
http://www.fiveomotorsport.com/domestic ... temid=1210
http://www.bosch-motorsport.de/pdf/comp ... /EV_14.pdf
Posted: Mon Oct 04, 2010 17:06
by Kädetön
OK.
Olen sitten elänyt väärässä uskossa...

Posted: Mon Oct 04, 2010 18:31
by sv22
Mitenhän joku näiden tyylinen tuon ke-jetin suuttimen tilalle istuisi?
http://www.amwdynoservice.com/page25.ph ... ategory=10#
http://www.mksautobusiness.fi/page_injectors_fin.html , 0280158040
Olettaisin että samantapaisia joistakin koneista löytyis "normaali"kokoisina. Itsellä tämä MS-ajatus lähti siitä et ke-jetin korjaaminen aivan kohtuuttoman kallista, joten voi arvata et semmonen budjettipuuhailu tästä olis tarkotus tulla

Eli käytettyjä osia mahdollisimman pitkälle.