Page 1 of 1

vag puolat/cop sytytys/ kipinä hukassa

Posted: Sat Feb 17, 2007 21:12
by PaPu
eli laitoin autoon 2x2 hukkispuolan tilalle 1.8t golffin cop puolat (vag) ja kytkeny ne niin että toimii hukkakipinä tyylillä.. tilasin samalla valmiin piuhasarjan joten kytkennät pitäisi olla ok samoten kuin asetustenkin tai ainaki näillä toimi ennen.. latausajat muutin tosin ohjearvoihin näille puolille.. mutta jostain syystä ei toimi.. hörähtää käyntii nätisti mutta kun starttauksen lopettaa niin sammuu.. ja sitten jos yhdestä puolasta ottaa liittimen irti ja yhdistää virran maahan toimii hieman paremmin???? :evil: :evil: :evil:

Posted: Sun Feb 18, 2007 14:53
by PaPu
:shock: :shock: :shock: :shock: :?: :?: :?: :?:

a

Posted: Sun Feb 18, 2007 18:42
by tmikkola
mistä otat suoran virran noille puolille?
ootko tarkistanut et silloin kun on virrat päällä tulee puolille koko ajan virtaa?
Ettei tule vaan silloin kun starttaa.
Onko uudet?

Posted: Sun Feb 18, 2007 20:55
by PaPu
on uudet.. virta on bensapumpun releeltä.. nyt tosin ei tuu kipinää ollenkaa... eikä edes vanhoilla sytty osilla et boksilta luulatavasti kärähtäny jotai.. piuhotukset oon tarkistanu ja ne on kunnossa.. eli mitäs tuolla boksilla on sellasia mitkä vaikuttaa tohon.. kierrosluku tieto tulee ja kaikki muu toimii.. koodin oon ajanu uusiks.. :?

s

Posted: Sun Feb 18, 2007 22:33
by tmikkola
oletko testannut ulostulot ledillä? et vilkahteleeko silloin kun pitäisi tulla kipuna. yleismittarikin käy.

sit luin jotain aikaisemmin täältä että jotkut puolat vaatii sellaise tulpat joissa ei ole vastusta. tai jotain siihen suuntan, et sattunut kokeilemaan niitä cop puolia sellaisilla tulpilla missä ne on alkuperäis asennuksena? et kokeilisit saada kipuna niillä tulpilla mitkä tuossa 1.8t golfissa on alunperin.

Posted: Sun Feb 18, 2007 23:23
by PaPu
yli sata kertaa jo luettu.. eikö apuva tosiaa löyry tähä onkelmaan... :shock: :shock: :shock: :? :? :?

Re: vag puolat/cop sytytys/ kipinä hukassa

Posted: Mon Feb 19, 2007 9:13
by teg
PaPu wrote: jos yhdestä puolasta ottaa liittimen irti ja yhdistää virran maahan toimii hieman paremmin????
Jos tosiaan olet yhdistänyt megalta tulevan johdon maihin, niin olet luultavasti rikkonut megasta jotain. Miksi ihmeessä näin menit tekemään?

Posted: Mon Feb 19, 2007 9:38
by kalsket
Turhaan minulle yrität tässä asiassa soittaa, en osaa auttaa. Kaiken mitä tiedän olen jo sinulle kertonut.

Posted: Mon Feb 19, 2007 17:34
by risu
En tiedä miten asianlaita on mutta aloituksen perusteella voisi kuvitella että olet vain kytkenyt orggiksen johtosarjan ja sitten jotain suoria kytkentöjä maihin sen enempää asioita miettimättä?

En oikein tolkkua ottanut mitä on todella tehty ja mitä kytketty. Erityisesti valmiiden johtosarjojen kanssa tulisi tarkistaa kytkennät, jos itse tekee niin tietää jo tekovaiheessa mitä on kytkemässä ja miten. Valmiit on aina vähän arpoja. Aloittaisin siitä että mittaisin/tarkistaisin johtosarjan liittimet ja kytkennät niin että tietäisi puolille menevän kaiken niinkuin pitää. Jos et tiedä miten ne pitää mennä niin sitten tutkimaan asiaa.

Mitä tulppiin tulee niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä tarttet tulpat joissa korkea vastusarvo. Kannattaa myös käyttää hakua foorumilla aiheen tiimoilta.

Posted: Mon Feb 19, 2007 19:53
by PaPu
eli nyt toimii.. boxilta vaihdoin sen kilosen vastuksen 100 ohmiseen millä ohitetaan se led kun otetaan se sytkäulostulo lediltä ja samalla vaihdoin pari transistoria mitkä sytkää ohjaa.. tosin jostain syystä poltti nyt boxilta suutin fettien driver piirin.. ja ties sitten mitä muuta.. jossai mättää ja pahasti.. prkl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Posted: Tue Feb 20, 2007 8:40
by Turtana
Jos fet-ohjain palaa on piirilevyn +12v syöttöön täytynyt päästä yli 24v transsienssi piikki. Toivottavasti sulla nyt ei mega ota sähköjään samasta linjasta kuin puolat.

Posted: Tue Feb 20, 2007 8:48
by j-m kujala
Turtana wrote:Jos fet-ohjain palaa on piirilevyn +12v syöttöön täytynyt päästä yli 24v transsienssi piikki. Toivottavasti sulla nyt ei mega ota sähköjään samasta linjasta kuin puolat.
voikos tuota sisään menoa suojata jollain patentilla lisää ?

Posted: Tue Feb 20, 2007 11:51
by PaPu
niille tulee virta eri releiltä.. puolille tulee bensapumpun releeltä ja 15 ampeerin sulakkeen kautta ja boxille ksitte siitä toisesta releestä luonnollisesti..

Posted: Tue Feb 27, 2007 15:08
by volvoman
Noni, kierrokset alas, tässä vähän apuja toivonmukaan.

Itellä siis Volvon punalohko 2,5L 16v pannu, jossa VW 1,6FSI puolat sekventiaalina, eli aito COP.

Triggerinä 20-1 ratas nokalla ja honeywellin anturi.

Tulppina NGK BPR6ES, eli vastustulpat, TÄMÄ ON TÄRKEÄÄ, EI TOIMI vastuksettomien kanssa!

Ainakin 1,6FSI puolat haluavat 2x maadoituksen sisään, kato tuolta mun topicista, ja sitten +12v joka on bensapumpun releen kautta.

Sitten triggeröinnin haluavat niin, että virta päällä kokoajan, paitsi kun virta katkaistaan, ni tulee kipinä. Dwellit laitoin muistaakseni 1,8ms ja 3,6ms.

Kytkentä megan levylle niin MUISTKAANSENI, että noiden ledien trankulta tulee ylösveto +5v 330ohm vastuksen kautta, ja sytytysasetus NON inverted. Sulakkeeksi puolille YKSI 15A. Jos laitat enemmän saattaa puolat kärähtää, jos vähemmän, ni kärähtää starttauksessa. :) 10A ei rittänyt.

Kerros pinnijärjestys puolista, ja mitä olet mihinkin kytkenyt.

Noi 1,6FSI puolat ovat 2cm liian lyhyet volvon punakoneeseen, eli olen 1,8T puolia katsellut, ymmärtääkseni niissäkin sisäärakennettu IGBT, eli toimivat samalla kytkennällä kun 1,6FSI puolat, mutta pinnijärjestys eri.

Itelläkin 1,8T piuhasarja, josta vaihdoin johtojen paikat omiin tarpeisiin sopiviksi.

Vieläkös kalsketilla on saatavilla näitä puolia ja piuhasatseja? Häneltä viime kesänä omani tilasin :)

Posted: Wed Feb 28, 2007 13:13
by kalsket
Vielä löytyy, sekä johtosetti että 1.8T:n puolat suoraan hyllystä. Jos noi FSI:n puolat jää ylimääräsiks niin voin lunastaa ne pois.

teppo.kalske(at)iki.fi

Posted: Sat Mar 31, 2007 8:33
by Volkkarijermu
volvoman wrote: Sitten triggeröinnin haluavat niin, että virta päällä kokoajan, paitsi kun virta katkaistaan, ni tulee kipinä. Sytytysasetus NON inverted.
Hetkonen... jos puolat haluavat ohjausvirran "koko ajan" ja se pätkäsemällä tehdään kipinä, niin eikös sytkäasetus pidä olla inverted? Jos käytetään ledilähtöjä 17/19 jne, niin non invertedillähän prossu antaa trankulle ohjausta koko ajan (kun ei tehdä kipinää), jolloin myöskään puolalle ei tuu ohjausta. Invertedillä prossu ei anna trankulle ohjausta ja sytkän ylösveto on ylhäällä ja puola saa ohjauksen?