Megasquirt ohjaamaan puukaasuauton seosläppää?
Posted: Tue Feb 13, 2007 21:51
Voisiko megalla olla periaatteessakaan mahdollista kääntää ve kartan mukaan seosläppää jollain servomoottorilla?
Perinteisestihän puukaasu motti toimii häkämoodissa jokseenkin sillälailla, että kolmeksi haarautuvasta t-haarasta yksi menee kaasupolkimella käytettävän läpän kautta moottoriin; toiseen tulee kaasukehittimeltä häkäkaasu ja viimeiseen tulee raitisilma moottorille, jossa myöskin sijaitsee vaijjerilla säädettävä läppä. Seos läppä on konkreettisesti samanlainen lappa kuin kaasuläppä. Seosläppä kuristaa raitista ilmaa, jotta moottori imisi häkää kunnolla kituimiinsa.
Normaalisti seosläppä säädetään korvakuulolla kohdillee ja päästetään menemään. kylmänä ehkä säädetään hiukka rikkaalle ja lämmettyä taas laihalle ja annetaan olla paikallaan; oli kuormitus tilanne sitten mikä tahansa.
Ajatus olisi että toinen megasquirt ohjaisi bensasuuttimia ja mahdollisesti toinen tuota seosläppää.
Perinteisestihän puukaasu motti toimii häkämoodissa jokseenkin sillälailla, että kolmeksi haarautuvasta t-haarasta yksi menee kaasupolkimella käytettävän läpän kautta moottoriin; toiseen tulee kaasukehittimeltä häkäkaasu ja viimeiseen tulee raitisilma moottorille, jossa myöskin sijaitsee vaijjerilla säädettävä läppä. Seos läppä on konkreettisesti samanlainen lappa kuin kaasuläppä. Seosläppä kuristaa raitista ilmaa, jotta moottori imisi häkää kunnolla kituimiinsa.
Normaalisti seosläppä säädetään korvakuulolla kohdillee ja päästetään menemään. kylmänä ehkä säädetään hiukka rikkaalle ja lämmettyä taas laihalle ja annetaan olla paikallaan; oli kuormitus tilanne sitten mikä tahansa.
Ajatus olisi että toinen megasquirt ohjaisi bensasuuttimia ja mahdollisesti toinen tuota seosläppää.