Page 1 of 1

megasquirt opelin cih koneeseen.

Posted: Tue Feb 13, 2007 11:13
by pyyhrist
Terveppä teille kaikki nerot. nyt tarvis apua oikein täys laidallisen verran. olen täysi noviisi kaikessa ruiskujutuissa ja haluaisin asentaa ruutan tuplien tilalle b-mallin asconaan. Olisko jollain haluja antaa vähä apuja ettei tarvi opetella kaikkea kantapään kautta. ostin vuosi sitten partcolta megasquirtin rakennus-sarjan ja nyt olisi projekti ajankohtainen. juotin boxin kyllä heti sillon valmiix mut....

Posted: Thu Feb 15, 2007 21:18
by villek
Onko aikomuksena laittaa tuplien tilalle orkkisruiskuimusarja, eli LE-Jetronic kamat? Pelkkä sytytys ilmeisesti tulee? Edes pienimmät olemassa olevat suunnitelmat helpottaa vinkkien antamisessa. Mutta oletetaan että tulee LE-vimpaimet ja kärjetön jakajasytkä :D Suuttimet on korkeaimpedanssiset ja niitä voit ajella ilman etuvastuksia. Kierroslukusignaalin voit ottaa megalle sytkäpäätteen 7 navasta (jos on se boschin perus 7 pinninen laatta). Megaan ei tarvi sytkäpuolelle muutoksia. Kaasuläppäpotikaksi sopii mm. "se motonetin volvopotikka" eli volvo 850/70. Alle pitää tehdäsovite joka nostaa anturia ja kääntää reiät toiseen kohti. Lambdat ja pumput joudut ratkomaan itse mihin päädyt tai tarvii ainakin lisäinfoo kokoonpanosta :wink: Mitään suuria temppuja ei tarvitse tehdä jos lähtökohtana on alkuperäisruiskuosat ja kärjetön jakaja.

s

Posted: Fri Feb 16, 2007 12:07
by tmikkola
saisiko tuon volvon potikan osanumeroa mahdollisesti?

Posted: Fri Feb 16, 2007 12:27
by JaniM
Sieltähän se löytyy Motonetin sivuilta ja haulla näiltä sivuilta.

Posted: Sat Feb 17, 2007 8:51
by pyyhrist
Tää ascona mihkä mun pitäs mega asentaa on f-ryhmän ralliauto. alkuperäisestä ruutasta ei varmasti jää kun kannenpuolelta pätkä missä suuttimet on kiinni, siitä eteenpäin tehdään suorat imukanavat mihin tulee läppärunko. läppärunkona käytetään jotain omavalmisteista kiljotiinia tai aluksi ehkä 40 lorton runkoja. Tarkotus olisi käyttää aluks ainakin sitä Boschin kärjetöntä, eli kiitos nastavinkistä. Seuraavaksi suunnistan motonettiin hakeen potikkaa. Tosta suutin hommasta kysyisin sen verran tässä alkuvaiheessa, että onko kenelläkään tietoa siitä pystyykö megalla ohjaamaan kahta suutinta per sylinteri? tarkoitan sillä tavalla että pienempi suutin toimisi pienillä kierroksilla ja olisi omalla paikallaan kannen juuressa, sitten isommilla kierroksilla mukaan tulisi tai vaihtuisi kokonaan toiselle isommalle suuttimelle mikä on läppärungon "takapuolella". Tässä olisi ajatuksena se että sataisiin tollanen kireänokkanen auto käymään tasaisesti pienillä kierroksilla ja kuitenkin tehot ulos isoilla sekä seos mahdollisimman tasaiseksi.

Posted: Sat Feb 17, 2007 15:58
by JaniM
Onnistuu, yhteen pankkiin ekat suuttimet ja toiseen pankkiin toiset suuttimet. MS-Extra manuaalista löytyy asetukset.
Ja eikös HiRes-koodilla pysty ohjaamaan isoja suuttimia, ettei tälläistä kikkailua tartte. Tietenkin jos on budjetti kysymys ja suuttimia ennestään niin sitten.

Posted: Sat Feb 17, 2007 23:04
by pyyhrist
Mikä on HiRes? en ole viel oikein mukana täs hommas.

Posted: Mon Feb 19, 2007 6:53
by JaniM
Haulla löyty tää topicci:
viewtopic.php?t=1550&highlight=hires

Eli tietyin rajoituksin saadaan tarkempi säätötarkkuus, eli saadaan isoilla suuttimilla toimimaan tyhjäkäynti myös.

Posted: Thu Feb 22, 2007 8:28
by crawler
http://www.hellfish.org/~juho/mega

tonne kirjoittelin jotain havaintoja kun aikoinaan asensin megasquirtin cihhiläiseen jossa oli alunperin le2-jetronic.