Page 1 of 1

Kylmäkäynnistyksessä ei tule kipinää

Posted: Fri Feb 02, 2007 13:50
by vw-racing
Ongelma on otsikossa ja tilanne tämä. Auto toimii lämpimänä ihan normaalisti, jos auton saa ensin kylmästä käymään. Yleensä kone pyrkii käyntiin vain muutamalla sylinterillä, eikä yleensä lähde ollenkaan. Katselin lampulla kipinän paikkaa startatessa ja huomasin,että esim. 10 asteen pakkasella ainakaan 1. ja 2. johdot olivat pimeinä. Kun irroitin tulpanjohdon ja laitoin päähän irrallisen tulpan, niin silloin kipinä tulee normaalisti. Mielestäni varsinkin pakkasessa tilanne pahenee.

Mega ohjaa sytytystä normaalin kärjettömän jakajan kanssa (Hall-anturillinen). Ohjausyksikkönä on -139 yksikkö (Unipoint) ja se käsittääkseni laskee Dwellit itse. Puola on joku Boschin vakio, jota Golfissa on käytetty. Auto on F-ryhmän VW Golf ja ilman tuota kipinän katoamistakin aika "herkkä" peli käynnistellä kylmänä.

Mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen? Kuten sanoin, niin lämpimänä kaikki pelaa hienosti.

Posted: Fri Feb 02, 2007 15:48
by risu
Ei se vika välttämättä johdu lainkaan megasta. Tarkista pyörijä/jakajan kansi. Jos mahdollista niin koita toisilla tulpilla ja sytytysjohtimilla. Irrallaan se tulppa lyö helpommin kipinää joten siitä ei vielä kaikkea voi päätellä.

Posted: Fri Feb 02, 2007 15:57
by vw-racing
Niin no sitä tässä yritän selvittää, että mikä voisi olla syynä, kun systeemi ei jaksa enää paineessa potkaista kipinää. Megaa en epäile ollenkaan, sillä se on varmasti kunnossa. Tulppia on vaihdettu jatkkuvasti (korkeintaan n. 1 h käyttämisen jälkeen), sillä seos oli törkeän rikkaalla ja nokesi tulppia talliin-pihalle -ajossa. Tällä hetkellä paikallaan on uudet tulpat. Tietysti johdot on yksi vaihtoehto. Kansi ja pyörijä ovat uudet.

Mitenköhän sytytyksen ohjausyksikkö tai puola?

Posted: Fri Feb 02, 2007 16:09
by risu
Voi olla mikä tahansa sytkään liittyvä. Sytkäyksikköäki kannattaa koittaa vaihtaa varsinki jos löytyy hyllystä vastaava osa.

Posted: Fri Feb 02, 2007 16:14
by Jaska
Ihan lonkalta heitettynä epäilisin sytkäyksikköä, kun en ole kenenkään kuullu kehuvan tuota Unipointin sytkäyksikköä.

Posted: Mon Feb 05, 2007 20:42
by cockjerry
Faijan autossa vähän samaa probleemaa. Kylmänä saa sahata jonkun aikaa ja kastelee herkästi tulpat.

Olis mukava jos napsahtais nopeemmin käyntiin.

Täytyy vissiin tehdä tohonkin VB921 modi sytkäyksikköön.. prätkässä se poisti kaikki ongelmat! Skulaa todella hienosti! Eli sisuskalut siitä unipointista helvettiin ja VB921 tilalle..

Sitä ennen meni joku 5 unipointtia ja kokoajan jotain probleemaa.. millon hävis sytkä ja millon ei käynnistyny. Käynnistyminen oli saatanan tuskaa jne.

Posted: Wed Feb 07, 2007 19:28
by vw-racing
Minun vika johtui tällä kertaa näppäilijästä. Dwell-asetuksiin oli koodin päivityksen yhteydessä jäänyt väärä arvo. On tuota vikaa ollut joskus aikaisemminkin, joten täytyy seurata tilannetta. Ehkä kisavireinen kone on vaan hemmetin tarkka bensan määrästä. Samaa tautia oli kaasuttimillakin.