Page 1 of 1

Suorasytyn osat (edis4, triggerpyörä..)

Posted: Sun Jan 28, 2007 22:12
by CarinaTA-12
Eli aloittelen vasta ymmärtämään tätä suorasytys juttua.

Jos olen oikein ymmärtänyt. Tarvitsen: EDIS4 sytytys moduulin, 36-1 Triggerpyörän, muokatun megasquirt v.2.2, vr anturin ja suorasyttypuolan.

Käykö trigger pyöräksi vaikka moposportilta mopon 36 piikkinen takaratas josta ottaisin yhden hampaan välistä pois ja hioisin piikkejä vähän matalemmiksi??

Ohi ymmärryksen on mennyt kuinka nyt muuntaa tuota piirilevyä??
Kun jossain neuvotaan ottamaan signaali ledin jalasta ja jossain taas vaihtaa diodin tilalle vastus ja ottaa signaalit prossun jaloista.... :?:

Suorasyttypuolaksi ilmeisesti kelpaa mikä vain neljällä tulpanjohdon lähdollä oleva?

Onko vr anturilla sitten väliä mistä sen ottaa? Käykö esim. bossin anturi?

Posted: Mon Jan 29, 2007 7:30
by JaniM
Ei tota edis poksia tarvi välttämättä. Tilalle voit laittaa päätekivet VB921 tai vastaavat tai sitten syttyyksikkö jostakin autosta tai tarvike määrä riippuen pyttymäärästä.

Toi ratas ei taida oikein vissiin toimia välttämättä. Taitaa olla liian ohut toi ratas. Mut multa löytyy trikkeri yks 145mm halkaisijainen. Tai sit laitat tappeja siimapyörään ja anturi siihen lukemaan.

Mut suosittelen vielä ekaks lukemaan läpi tuo ms-extra manuaali, siellä on kerrottu kaikki vaihtoehdot, millä tuon pystyy toteuttamaan.
Ja tossa ylhäällä stickinä on topicci missä on toi yleisin vaihtoehto kerrottu esimerkillä. TVH:n kirjoittama.

Posted: Wed Jan 31, 2007 11:52
by country sedan
Ite tein Edikselle 36-1 triggerin ohari Fordin hihnapyörään 35kpl:lla m5 6-kolo pultteja. Ei kovin teknisen näköinen, mutta toimi.
Kaikesta päätellen tuo Edis vr-antureineen ei tuntuisi olevan kauhean nirso triggeröinnistä.

Posted: Fri Feb 02, 2007 19:54
by CarinaTA-12
taidan tehdä tuon sytyn kuitenkin edisillä kun sellaiset löytyi kotoa yhdestä auton jämästä.

Käykö suorasytty puolaks mikä vain puola paketti? vai pitääkö olla nimenomaan fordin oma yksikkö?

Posted: Fri Feb 02, 2007 21:40
by JaniM
No eikös siinä ole jäljellä puolaa? Ediksestä en tiedä onko nirso, mutta muuten käy mikä vaan melkein, esim. 406 puola.

Posted: Sat Feb 03, 2007 19:28
by CarinaTA-12
JaniM wrote:No eikös siinä ole jäljellä puolaa? Ediksestä en tiedä onko nirso, mutta muuten käy mikä vaan melkein, esim. 406 puola.
Ei ollut jäljellä kuin piuhasarja.. kone meni toiseen vehkeeseen..


Mites käviskö supran puolat? Olis hyvä säilyttää alkuperäiset tulpanjohdot koneessa ja toyotan puolissa olis samanlainen johdon paikka..

Posted: Mon Apr 30, 2007 18:43
by BlackEscort
En ilennyt uutta aihetta aloittaa.

Siis alotan vasta tuon efin kanssa pelleilyä ja osan tiedänkin jo, mutta...
Kyseessä ford ohc ja siihen suora sytty turbolle.

Trigger antureineen, megasguirt, suorasytty puola tupla kipinällä(bosch 0221503001). Siksi yksi puola kaikille syl. kun ahdasta muutenkin pellin alla.

Mitä vielä tarvitaan? Nollasta lähdetään liikkeelle niin onko tuossa jo hyvät osat mitä kannattais ajatella pellin alle? Jos tuohon tarvitaan jotain lisää niin mitä ja mistä(pelkkä varaosa numero ei kerro vielä mitään, kenen valmistama tai myymä)
Romikset on kierrelty jo aikoinaan, joten uusia osia tulossa muutenkin ja budjetti huitelee nyt jo taivaissa, siis mitään käytettyjä osia en ole etsimässä ja mieluusti merkki osat (bosch tms.)...