Page 1 of 2
Säätämistä Dyno-rullien päällä
Posted: Fri Jan 19, 2007 8:48
by p_valtonen
Tommonen
firma tarjoaa Megaruutan säätämistä Dyno-rullen päällä.
Samalla saa kuulemma vielä teholaputkin mukaan, niin ei tarvia puhua Esson hevosista.
Yhteystiedot löytyy
täältä
Tonne olis tarkotus vielä oma laitos säätöön, kun vaan saan sen nippuun.
Posted: Fri Jan 19, 2007 11:08
by BlackZ
Johan on kallis paikka eikä tuolla ainakaan mainita että sais vääntömomenttia edes mitattua...

Täällä Oulussa on ainaki pari paikkaa huomattavasti halvempaa ja saapa väännnön mittauksetki yms. tehtyä...
Oulun seudulla asuville (ja miksei muilleki) voisin suosittella Jäälin autosäätöä (Prokkola), hyvää palvelua ja pätevä kaveri hommassaan, ja hinnat on kyl eriluokkaa ku esim. ylläolevassa linkissä...

Posted: Fri Jan 19, 2007 11:38
by risu
Itseasiassa vääntöähän noi kaikki penkit mittaa. Teho on tapa ilmoittaa väännön suhde kierroslukuun nähden. Eli jos sulla on teho tietyllä kierrosluvulla tiedossa niin siitä näkee heti väännönkin.
Teho on vääntö*rpm/vakio(riippuen käytetyistä yksiköistä).
Posted: Fri Jan 19, 2007 11:40
by BlackZ
risu wrote:Itseasiassa vääntöähän noi kaikki penkit mittaa. Teho on tapa ilmoittaa väännön suhde kierroslukuun nähden. Eli jos sulla on teho tietyllä kierrosluvulla tiedossa niin siitä näkee heti väännönkin.
Joo vaan eipä se vaan silti läheskään joka pajan lapussa lue muutaku noi tehot... Ei lue vääntöä eikä sitä millä kierrosluvulla se maksimivääntö olis ollu...
Posted: Fri Jan 19, 2007 18:42
by jake74
BlackZ wrote: Täällä Oulussa on ainaki pari paikkaa huomattavasti halvempaa ja saapa väännnön mittauksetki yms. tehtyä...
Oulun seudulla asuville (ja miksei muilleki) voisin suosittella Jäälin autosäätöä (Prokkola), hyvää palvelua ja pätevä kaveri hommassaan, ja hinnat on kyl eriluokkaa ku esim. ylläolevassa linkissä...

kuka tuo toinen on?
kuulin että kuivaniemessäki tulee kohta puolin mahollisuus säätää ruiskuautoja.
Posted: Sat Jan 20, 2007 11:10
by axe
olikos se ihan urbaani legenda, kun muistelisin että joskus oli puhetta että AMWorks:kin säätää megasquirttia?
Posted: Sat Jan 20, 2007 11:39
by Veskunderi
Muistelisin että saa itte säätää, ukot neuvoo mihin suuntaan?
Posted: Sat Jan 20, 2007 13:20
by p_valtonen
Penkin omistaja on päivittänyt sivuja. Mm hintoihin liittyvää tarkenusta on nyt tehty. Puuttui mm penkitykseen sisältyvät jutut yms...
Pelkkä rah hinta oli liian hämäävä.
Käykääs kattoo.
Posted: Sat Jan 20, 2007 15:12
by BlackZ
jake74 wrote:BlackZ wrote: Täällä Oulussa on ainaki pari paikkaa huomattavasti halvempaa ja saapa väännnön mittauksetki yms. tehtyä...
Oulun seudulla asuville (ja miksei muilleki) voisin suosittella Jäälin autosäätöä (Prokkola), hyvää palvelua ja pätevä kaveri hommassaan, ja hinnat on kyl eriluokkaa ku esim. ylläolevassa linkissä...

kuka tuo toinen on?
kuulin että kuivaniemessäki tulee kohta puolin mahollisuus säätää ruiskuautoja.
No mittaa ja säätäähän ne tuolla meidän ammattikorkean autolabrassakin ihan nelivetoautojakin...

Ja ymmärtääkseni osaaminen on tuollakin enempi ku kohdallaan. Omakohtaisia kokemuksia ei vielä ole, mutta kuukauden-kahden sisään on ku vien Camaron nyt sinne penkitettäväksi noiden muutosten valmistuttua..

Posted: Sat Jan 20, 2007 16:01
by petski3
Sporttiatuo säätää kanssa mekaruuttaa, siellä on ilmeisesti säädetty jo kymmeniä mega autoja.. tosin täytyy olla oma läppäri / softat mukana kun on niin monta eri versiota megasta.
olikohan nyt uusimmassa gti teippituning lehdessä se 400hp corolla missä on megasquirt niin takalasin kokoinen tarra missä lukee "dynotuned by sporttiauto"
Posted: Sat Jan 20, 2007 16:25
by Jasen2624
Itekki oon käyttäny pari kertaa tuola jäälissä ja kyllähä tuo seppo osas säätää tuota omaa mekaaki aika hyvin. Ja ei oo oikein pahat hinnat.
Posted: Sun Jan 21, 2007 19:09
by nohkis
Sporttiautossa kävin omaa megaani säätämässä ja auton penkitettävänä. Janne kertoi mihin suuntaan sytkää ja pensaa piti veivata ja näytti vaikutukset aina joka vedon jälkeen teho- ja vääntökäyränä. Säädöt tehtiin tottakai omalla läppärillä.
Dynotuned tarraa en saanut

Posted: Tue Jan 23, 2007 13:06
by procharger
Hyvä että tarjonta lisääntyy.Kovin vähän oli tuolla street turbon sivuilla tietoa dynosta,esim onko siinä jarrua ja kuinka tehokas jarru on jos semmonen on.Viellä kun olis neliveto penkki.
Posted: Tue Jan 23, 2007 19:36
by kärppä
Sporttiautos tuo miunkin keksintö penkitetty ja samoin tavoin kuin edellä on mainittu ett omal läppäril jne.
Ensisäädöt tehtiin Esatech:illä kun se on lähellä kotikylää,sielläkin onnistui samal tyylil eli vedon jälkeen kertoi missä ongelmaa ja ite sai säätää,siellä oli minusta halpaakin,90e ja 1,5h-2h säädeltiin...

Posted: Wed Jan 24, 2007 19:10
by cortna
Posted: Mon Jan 29, 2007 13:17
by reve
Ihan mukava ja järkevän hintainen paikka. Kyseiset rullat ovat vaan vähän pienet tehokkaammille autoille.
Posted: Mon Jan 29, 2007 14:04
by turbosbc
Mikähän paikka olisi Tamperetta lähinna josta saisi leimasedälle kelpaavan lapun?
Posted: Mon Jan 29, 2007 14:12
by cortna
Valkeakoskella harinen rullat löytyy mutta ei tietoo säätääkö
mega ruuttaa kun itte myyvät hesteckiä
http://www.hestec.fi/palvelut.htm
Posted: Mon Jan 29, 2007 17:03
by turbosbc
Ei tarvikkaan säätää, pikemminkin täytyy varoo ettei tuu liikaa tehoo lapulle...

Posted: Wed Jan 31, 2007 17:49
by micco
turbosbc wrote:Mikähän paikka olisi Tamperetta lähinna josta saisi leimasedälle kelpaavan lapun?
Itse olen hakenut pari teholappua C.A.R Sarkkolalta Hauholta. Säätöihin ei ole koskettu mutta eiköhän nekin siellä onnistu.
Posted: Wed Feb 07, 2007 9:29
by Volkkarijermu
Eivät säädä, kysäsin kerran.
Posted: Wed Feb 07, 2007 10:39
by Höylä
Volkkarijermu wrote:
Eivät säädä, kysäsin kerran.
pitää muistaa sitten laittaa boikottiin tuo harisen firma

Posted: Wed Feb 07, 2007 11:05
by risu
Mulla on joku muistikuva että joku ois harisellaki megaa käyny säätämässä. Karttojen rukkaamiset pitää tehdä itse läppärillä, eli firman puolesta ei läppäriin kosketa mutta kai sieltäki kerrotaan missä ollaan pielessä. Varmaan näin toimitaan valtaosassa dynopaikkoja.
Posted: Wed Feb 07, 2007 20:34
by VesQ
Onkos Sarkkola "opetellut" tuon megan säätämisen jo, vuosi pari sitten kyselin niin aikoi ruveta tarkemmin megaa tutkimaan/säätelemään
Mitäs muuten noin tuntiveloitus
Posted: Wed Feb 07, 2007 21:21
by hedelma
VesQ wrote:Onkos Sarkkola "opetellut" tuon megan säätämisen jo, vuosi pari sitten kyselin niin aikoi ruveta tarkemmin megaa tutkimaan/säätelemään
Mitäs muuten noin tuntiveloitus
oma auto säädettiin Sarkkolalla viime kesänä.
Perttu ajoi ja minä näpyttelin MegaSquirttia.. hinta on "kohtuullinen"
Posted: Wed Mar 14, 2007 10:06
by MrX3M
Siis maksoit jollekkin että se ajaa sun autoa

?? ja ite hoidit säädöt? turun seudulla paikkoja TAI yksityishenk. ketä säätäisi?
Posted: Wed Mar 14, 2007 11:58
by procharger
MrX3M wrote:Siis maksoit jollekkin että se ajaa sun autoa

?? ja ite hoidit säädöt? turun seudulla paikkoja TAI yksityishenk. ketä säätäisi?
Oletko kysynyt sporttiautosta,siellä ne ainakin on ennen säätäneet megaa.
Posted: Sun Apr 22, 2007 11:57
by Krisse
Onkos meillä uusia operaattoreita tiedossa näihin hommiin?
Onhan tässä threadissa noita jo ollukin, mutta mä haen tässä nyt sellasta että mä vaan meen sinne ja maksan ja sillä sipuli. Suurin osa vaan näyttää olevan 'ne neuvoo miten ite säädät' mutta mua kiinnostaa 'vain maksaa'.
Helsinki-Hämeenlinna-Mikkeli-Imatra kaaren sisäpuoli olisi suotava, vaikka kyllä mä Sporttiautoonkin mailin väänsin. AMWorksiin mailasin, suapi nyt sitten nähä kuin 'avaimet käteen' säädön ne pystyy/suostuu Megalle toimittamaan. Toho threadin alussa mainittuun Street-Turboon en ole vielä kirjoitellut.
EDIT: Tuli jo näin SU iltapäivällä replyä Amworksista etteivät tee.
Posted: Sun Apr 22, 2007 19:02
by meizzzi
SS-motorssiin menossa keskiviikkona ms:n kanssa. Sanoivat että muutamia ovat noita säätäneet, että katsotaan miten käy. Itse kuitenkin säädän tarvittaessa. Laitan sit ilmotusta että millanen paikka ja mitä tekevät....
Paikka siis otalammella, lähellä helsinkiä.
Posted: Mon Apr 23, 2007 8:11
by KariM
Megan kohdalla avaimetkäteen-säätäjiä on kenties keskimääräistä vähemmän, koska nämä DIY-setit tapaavat liian usein olla turhan epämääräisiä puolittain toimivia rytöjä, joista kukaan (jos itse asentaja) ei ota selvää. Vaikka kuinka olisi tehty virallisten esimerkkien ja ohjeiden mukaan, ei dynopaja pysty siihen luottamaan, ja homma saattaa äkkiä mennä vianhauksi. Puolittain toimivaa ei taas kannata säätääkään, koska korjauksen jälkeen se on hukkaan mennyttä työtä.
Tee-se-itse, jossa paino on sanalla itse. En pyri arvostelemaan kenenkään asennuksia, vaan tuomaan ymmärrystä "me ajetaan/neuvotaan, sä säädät" -palveluille.