Page 1 of 1

MOTRONIC 1.3 -> MegaSquirt Piirilevy

Posted: Thu Jan 11, 2007 11:38
by 205
Tällanen piirilevy on lähdössä syövytykseen
Korvaa ainakin BMW:n 1.3 version motronicista
muutamia toimintoja jää pois kuten bensan kulutus ja diagnostiikka tietoja

MS-1 ja MS-2 prossut :!: VAIN EXTRA KOODILLA :!:

EXTRANA:
:!: KNOCK, EGT ja WASTESPARK lähdöt sytkämoduulille :!:

Image

Kun on tullut "painosta" ja testattu niin ilmoittelen lisää

P.S. Jos jollakin tarkkaa tietoa tuosta bensan kulutus mittarista, niin pistä viestiä :!:

Posted: Thu Feb 15, 2007 18:17
by Turtana
eli tuo on imeisesti sitten esim 325i sopivaa mallia, mites toteutit jännitteen syötön boxille ? bemarin ecuunhan tulee jatkuva jännite akulta ja ohjaa päärelettä kun näkee kierrosluvun kampipyörältä.
Jos tuota käyttää niin ecussa on jatkuvasti sähköt päällä. "virtalukon" jännitettä muistaakseni boxiin ei tullut ollenkaan.

Tietty onhan tuohon helppo konsti laittamalla yhden pienen releen joka saa esim puolan + navasta ohjauksen ja maadoittaa pääreleen lähdön.
tätä tapaa tuppaan itse käyttämään (51 ja 54 pinneihin johdot kun eivät ole käytössä) ja ei tarvitse modiin kuin pikku pätkän piuhaa ja releen, tietty voisihan tuon koko systeemin soveltaa ecuun sisällekkin ja tehdä erillinen piiri ne555 piirillä nuuskimaan vr muuntimen lähtöä, jos tulee tietty määrä pulsseja jää päärele päälle ja mega saa sähkönsä.

voi nyt tietty olla että hakoteillä ollaan :D korjata saa.

muistaakseni bensankulutus mittarille meni suuttimien PW en nyt muista menikö kumpikin, vaatii varmaan oman "kartan" jos haluaa että näyttää oikein isommilla suuttimilla.

Posted: Fri Feb 16, 2007 15:12
by KariM
MS rekisteröi bootin yhteydessä MAP-lukeman ulkoilmanpaineeksi. Jos tuossa yhteydessä kone pyöriikin jo startin voimin, saattanee mittaustulos olla pielessä?

E: Kulutusmittarista: LE-jetin yhteydessä johdotin kulutusmittarin signaalin led17:ään, jonka toiminnoksi squirt. Vakiosuuttimilla ajotietokone alkoi näyttää riittävän järkeviä lukemia.

Posted: Tue Feb 20, 2007 9:16
by 205
Nasta 27 - IGN ON+START virtalukolta.
Kiitoksia KariM:lle kulutusmittarin tiedosta :!:

Posted: Thu Mar 08, 2007 10:30
by jantunen
Elikkä tuo pin 36 main relay ctrl vissin ohjaa maata tuonne pääv. releelle?
ja paluuna pin 37 power input +12?

Posted: Mon Mar 12, 2007 20:26
by 205
Joo "maadoitaa" tuota pää releen ohjausta samoin lambdan releen ohjaus.

Motronic MEGA

Posted: Sat Apr 21, 2007 10:50
by 205
Image

PCB Service Finland LAATUA :!: :!: :!:

Posted: Sat Apr 21, 2007 13:20
by rally_racer
Levystähän tuli nätti kun sika pienenä :wink:

Hiljaa "hyvä" tulee ?

Posted: Mon Aug 13, 2007 19:02
by 205
Pikkasen on tapahtunut edistymistä tässä projektissa, mut eiköhän se valmistu :D

Image

komea

Posted: Wed Aug 15, 2007 22:45
by Jan1
Onpas nättiä jälkeä, hatunnoston arvoinen motronic ;)

Posted: Tue Jan 19, 2010 18:14
by Heiska
KariM wrote:E: Kulutusmittarista: LE-jetin yhteydessä johdotin kulutusmittarin signaalin led17:ään, jonka toiminnoksi squirt. Vakiosuuttimilla ajotietokone alkoi näyttää riittävän järkeviä lukemia.
hieman noob kysymys, mut kumpaan napaan johto tulee ja otitko ledin pois?