Suuttimien etuvastusten mitoittaminen?
Posted: Sun Apr 24, 2005 19:43
Pohjatiedoiksi laite on brittiläinen kahdeksan sylinterinen bensakrematorio tyyppinen moottori.
Ongelmana tällähetkellä 8kpl matalaimpedanssista suutinta (2,4Ohm).
Jos lasken etuvastuksen manuaalin ohjeiden mukaan ((14/2)-2,4=4,6Ohm) eli käytän 2A virranrajoitusta per suutin. Kun kytken yhteen pankkiin neljä suutinta rinnan. Loppuu manuaalin ohjeen mukainen 5A sulake kesken. Onko minun siis pakko käyttää flyback boardia jotta saan lisää tehonkestoa MS:ään.
Vai...
Jos rajoitan virran etuvastuksella 1A herää kysymys kuinka paljon jännitettä suuttimet vaativat toimiakseen? Koskä tällöin suuttimelle jää enään ainoastaan 2,4V jännite. Sama kysymys kyllä tulee mieleen jo käytettäessä 2A rajoitusta jolloin suuttimelle jää 4,8V.
Tuo manuaalin ohje siis mielestäni toimii ainoastaan käytettäessä neljää suutinta.
Onko kenelläkään valmista ratkaisua kahdeksalla matalaimpedanssisella suuttimella varustetulle järjestelmälle? Tai tietoa yleisesti matalaimpedanssisista tai peräti tietoa Roverin vakiona käytettävien suuttimien sähköisistä ominaisuuksista.
Ongelmana tällähetkellä 8kpl matalaimpedanssista suutinta (2,4Ohm).
Jos lasken etuvastuksen manuaalin ohjeiden mukaan ((14/2)-2,4=4,6Ohm) eli käytän 2A virranrajoitusta per suutin. Kun kytken yhteen pankkiin neljä suutinta rinnan. Loppuu manuaalin ohjeen mukainen 5A sulake kesken. Onko minun siis pakko käyttää flyback boardia jotta saan lisää tehonkestoa MS:ään.
Vai...
Jos rajoitan virran etuvastuksella 1A herää kysymys kuinka paljon jännitettä suuttimet vaativat toimiakseen? Koskä tällöin suuttimelle jää enään ainoastaan 2,4V jännite. Sama kysymys kyllä tulee mieleen jo käytettäessä 2A rajoitusta jolloin suuttimelle jää 4,8V.
Tuo manuaalin ohje siis mielestäni toimii ainoastaan käytettäessä neljää suutinta.
Onko kenelläkään valmista ratkaisua kahdeksalla matalaimpedanssisella suuttimella varustetulle järjestelmälle? Tai tietoa yleisesti matalaimpedanssisista tai peräti tietoa Roverin vakiona käytettävien suuttimien sähköisistä ominaisuuksista.