Page 1 of 1

mikäköhän on

Posted: Tue Jan 09, 2007 17:30
by Aki
moi
olen kokeillut muutamaa koodia 029g-029t mut pätkii sytytystä.
jakajan sisällä on kaksi vr:ää, toisen ratas 24 hammasta ja toisen kaksi.
muunnin on lm1815 kummassakin. 24h menee siihen optolle u4 pinni 6 ja 2h prossun pinniin 11.
testi olosuhteissa se resetoi n.1-2sek välen. (pyöritän jakajaa porakoneella) kierros luku käy nollassa ja jatkaa taas, samoin myös bensan syöttö.
hertsi mittarilla ku mittaa niin anturieta tulee tasainen luku myös silloin ku megassa tuo "piikki" esiintyy.
kierrokset mäkyy oikein megassa (piikissä 0) ja kierros luvulla ei merkitystä piikkiin.
ei hävitä megasta virtaa missään vaiheessa.

ohjelman asetukset pitäis olla oikein

jos jotain ideaa niin...

Posted: Tue Jan 09, 2007 17:55
by volvoman
Samankaltaisia ongelmia itelläkin tolla 4x VW COP + honeywell 1gt101DC + 20-1 ratas nokalla.

Anturi kytketty 1k vastuksella +12v linjaan ylösvedolla, +12v linjaan virransyöttö, ja miinus ja signaali 24 pinniin, R5 vastus vaihdettu 3k, ja ED konkka vaihdettu isommaksi ilman tuloksia.

Sytkäulostulot ledien kautta, 330ohm ylösvetovastuksilla +5v linjaan.

Eli vetää resettiä sekunnin parin välein, kun sytytys on päällä, ilman sytytyspuolien virtaa voi pyörittää vaikka miten paljon. Ja jos kytken pois 3.pytyn puolan, ni toimii, mutta pätkii about 20-30s välein.

Posted: Tue Jan 09, 2007 18:14
by W-PH
Mikä koodiversio käytössä? 029u versiossa piti tulla toimiva?
korjaus ainakin sytytysennakoissa näkyviin "piikkeihin". Osa
testaajista on kommentoinut päivityksestä olleen apua.

Posted: Tue Jan 09, 2007 18:50
by Aki
viimeisin jolla kokeilin on ollut tuo 029t

lm1815 jännitteen olen ottanut kaasuläpän tunnistemelta.

bensapumpun releen ohjaus myös sekoilee, ku on päällä kaikki ok. jos sammuu syyssä tai toisesta niin piikki tulee.(ite relettä ei kytketty)
mites bensapumpun asetuksia muutetaan?

sytytys ulos tulo on led17 ja ei kytketty sen pitemmälle.
lämpötila anturit (vesi/ilma) on kytketty ja toimii. kaasuläppä potikka on ja toimii.

laite testikäytössä pöydällä.

Posted: Tue Jan 09, 2007 19:42
by W-PH
Onko sytytysmoduli/puola kytketty "testipenkissä" ?
Millainen virtalähde/liitokset/maadoitus?

Posted: Tue Jan 09, 2007 20:15
by risu
29t versiossa ei ole vielä korjausta.

Posted: Tue Jan 09, 2007 21:04
by Aki
virtalähde on 12v muuntaja (ulos 12.9v ilman kuormaa).
kurmitusta siinnä on vain mega, jännite ei tipu 12.5v alle.
mitään sytytys rojuja ei ole, vain se led17. samaa piikkiä tulee vainka sytkä ulostulo fidle, tai suorasytkä led17,18,19 (6-kone).

mikäs on nyt uusin koodi ja missä sen saa?

Posted: Tue Jan 09, 2007 22:31
by Höylä
Aki wrote:virtalähde on 12v muuntaja (ulos 12.9v ilman kuormaa).
kurmitusta siinnä on vain mega, jännite ei tipu 12.5v alle.
mitään sytytys rojuja ei ole, vain se led17. samaa piikkiä tulee vainka sytkä ulostulo fidle, tai suorasytkä led17,18,19 (6-kone).

mikäs on nyt uusin koodi ja missä sen saa?
muuntajalla ei kuulemma mega toimi, itsellänikin oli melkoisia ongelmia aluksi, kun testailin megaa akkulaturin kans...

Posted: Tue Jan 09, 2007 22:36
by volvoman
Nii, voisko tossa pirun koodissa olla vika, nyt sisällä 0008HR, eli HighResolution koodi, en muista minkä pohjalle toi tehty. En ookkaan tainnu tosiaan koskaan saanu ajettua montaa metriä tolla koodilla, 029d tais toimia kohtuullisesti...

Posted: Wed Jan 10, 2007 21:37
by Aki
virtalähde ei ole sellainen laturi tyyppinen vaan parempi.
siin on kunnon suodatus, ei piikkejä eikä jännitteen putoamista.
autossa tulee normaali ajossa paljon enemmän jännite piikkejä kuin voi kuvitellakkaan.

luulen et koodi pitäis vaihtaa, mut mihin?

Posted: Thu Jan 11, 2007 6:22
by fraatti
pistä joko uusin hires tai sitten 29v

http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=23059

Posted: Tue Jan 16, 2007 14:37
by Aki
olen tehnyt vaik mitä ja pätkiminen jatkuu.
syy on kai tuo toinen tikkeröinti.
yhdellä anturalla ei pätkimistä (24ham. 6-kone, msns 4x kierrosluku).
mutta ku laittaa generic wheel/2nd tigger/on missing ym.
jo pätkii.
2. tikkerin lm1815 muutimen ja prossun jalan 11 välissä on 1kohm vastus, ei kai sii ole kiinne?
joutokset ole tarkistanut jo pari kertaa, ei mittaamalla ja silmin katsomalla vikaa.

Posted: Tue Jan 16, 2007 14:38
by Aki
olen tehnyt vaik mitä ja pätkiminen jatkuu.
syy on kai tuo toinen tikkeröinti.
yhdellä anturalla ei pätkimistä (24ham. 6-kone, msns 4x kierrosluku).
mutta ku laittaa generic wheel/2nd tigger/on missing ym.
jo pätkii.
2. tikkerin lm1815 muutimen ja prossun jalan 11 välissä on 1kohm vastus, ei kai sii ole kiinne?
joutokset ole tarkistanut jo pari kertaa, ei mittaamalla ja silmin katsomalla vikaa.

Posted: Sun Jan 21, 2007 9:57
by Aki
onkohan nois prossuissa eroja?
vaihdoin viime talvena kasatusta msstä prossun ja sit meni viel lisää sekaisin.
nyt ei edes kierrokset näy oikein (reilusi liikaa), vaik samat asetukset ja koodi ku ed. prossussa.
kokeilin myös toista levyä niin prossut vaikutti olevan se syy.

miten se prossun voi kotikonstein puutata ja aloittaa alusta?