Page 1 of 1
Minkälaiset nastat hallille
Posted: Mon Jan 01, 2007 21:42
by vetukka
Saatiin tossa kampuran päähän hihnapyörä sorvattua ja aattelin kun sitä tossa porailee niin vois samalla laittaa nastat siihen kehälle hallia varten jos sen tunnistuksen joutuu kuitenkin ottamaan kampuran päästä(jakaja toinen vaihtoehto). Halliksi tulisi varmaan siinä tapauksessa honeywell, minkälaisen nastan se tarvii halkasijaltaan ja mihin kohtiin ne tulisi kiinnittää? Eikö tossa ihan 2 kpl riitä... Ja lisäksi mihin kohtaan nastaa se asteluku mitoitetaan? Kiitoksia jo etukäteen niille, jotka viitsivät neuvoa tyhmää

.
Posted: Mon Jan 01, 2007 23:40
by risu
Voit myös porata reiät hihnapyörän lautas-osaan ja siitä hallilla tutkia missä kohdin reiät ovat. Ei tartte tapitella. Mulla tulee omaani 12-reikänen kampuran pyörä. Jos reiät tulee epätasasella välillä niin kannattaa tasapainottaa silleen ettei anturin kohdalta ota pois tavaraa.
2kpl riittää jos käytät megaa msns-moodissa eli jakajan kera. Suorasytkällä tarttet vähintään 3kpl reikiä neljänneskierroksen välein.
Posted: Mon Jan 01, 2007 23:40
by risu
edit -> tuli tuplana viesti
Posted: Tue Jan 02, 2007 11:38
by vetukka
Joo tuskin tulee suorasytkää. Eli eikö niitten reikien paikoilla ole sitten sen kummemmin väliä vaikka vetäisi nollaan toisen ja 180 asteeseen toisen? Ja edelleenkin, kuinka ison reiän toi anturi sitten tarvitsee?
Posted: Tue Jan 02, 2007 15:13
by risu
Kunhan ovat 180 asteen välein niin riittää, mutta tuolleen joudut käyttämään time based-asetusta. Helpompaa olisi pultata vain jakaja jossa on hall-anturi jo valmiina jos kuitenkin kipinä jaetaan jakajalla.
Reikien sijainnilla on merkistystä ainoastaan anturiin nähden. Eli anturin sijoutuspaikka määrää reikien sijainnin ja päinvastoin. Jos meinaat käyttää next cyl-moodissa anturi jonnekkin 10 asteen hujakoille? (joku voi kertoa lisää jolla enemmän kokemusta tästä - next cylissä ei voi asettaa sitten anturin asennuskohtaa pienempiä ennakoita mutta helpottaa käynnistämistä), muutoin anturi asennetaan suhteessa reikään niin, että se näkee reiän 60 astetta ennen ykk:ta.
Reiän koko vähintään vähän isompi kuin hall-anturille speksatun pienimmän hampaan väli. Liian isoa reikää ei voi tehdä joten se ei tule ongelmaksi. Tärkeämpää on se että reiät ovat varmasti tasan 180 jaolla ja samalla säteellä.
Ainiin ja jos hihnapyörä on alumiinia niin sittenhän se ei toimi noin, halli tarvii rautaa joten sitten voi porata reiät ja pistää vaikka pultit läpi joiden päästä haistelee onko rautaa vai ei.
Posted: Tue Jan 02, 2007 15:31
by vetukka
Varmaan sit hyvä vaan laittaa jotkut tapit siihen niinkun meinasinkin. Osaatko sanoa jotain minimihalkaisijaa, tohon ei mitään mahdotonta sovi?
Oli muuten hyvä kun tuli puheeksi toi anturin sijoitus, olisin kuitenkin taas nollat taulussa porannut ne vaan sen yläkuolokohdan mukaan.
On mulla semmonen jakajakin mis on halli, mutta tässä vaiheessa ei osaa sanoa sopiiko se tonne koneen jatkoksi, ja näytti muutenkin parhaat päivänsä nähneeltä.