Page 1 of 1

Tyhjäkäy huonosti kaasun löysätessä...

Posted: Mon Dec 25, 2006 17:49
by V740
Muuten ruisku pelaa nyt aivan hyvin, ja jonkun verran säätöjä tehty...

Onkelmaa tuottaa vain tuo tyhjäkäynti. Eli käy aivan hyvin tyhjäkäyntiä kun vääntää käymään, mutta sitten kun ajaa ja kiihdyttää vähän niin sen jälkeen kaasun löysätessä tyhjäkäynti tippuu 600rpm ja alle ja lopulta sammuu jos ei koske kaasuun...Mutta sitten kun käynnistää uudestaan niin käy taas normaalisti tyhjäkäyntiä...???

Onko tuo nyt jostain säädöistä kiinni vai onko ongelma tekniikka puolella Autona Volvo 740 2,3litran vinokone vaparina. Tyhjäkäynti venttiilinä toimii alkuperäisestä k-jetistä otettu lisäilma luisti...Auttakee :)


Ja sitten mulla on nyt seokset täyskaasulla 11-12 onko hyvät? tasa kaasulla nyt on aika tarkasti 14.5-14.9 Kuinka laihalle tuon voi säätää tasaisella kaasulla???

Posted: Mon Dec 25, 2006 19:42
by volvoman
Kuullostaa ihan kun lisäilmaluisti jotenkin temppuilisi.

Seokset kaasupohjassa vaparissa riittää about 12,5:1, ja tasakaasulla sitten niin laihalle vaan ettei nyi. Kattikoneessa 14,7:1 seokset pitäis yrittää pitää pakokaasutestin takia.

Omassa 16v vaparivinokoneessa seokset täyskaasulla about 12,5:1, ja sitten tasakaasulla siinä 15-18:1 ympärillä, riippuen kuormituksesta tietenkin.

Posted: Thu Dec 28, 2006 0:53
by V740
Ei vain auta, vaikka mitä on kokeiltu. Testasin myös ilman tuota lisäilma luistia...sama homma, kunnolla kun käyttää kierroksia ja löysää tuntuu että sammuu. Mikä nyt avuksi??? Imuvuotoja olen koittanut etsiä mutta ei löydy...onko tuossa lisäilma luistissa asennus suunta?? eli voiko letkut olla väärinpäin? voiko suuttimissa olla vika?

Posted: Fri Dec 29, 2006 2:07
by V740
Nyt huomasin, että silloin kun kierrokset putoaa tuonne alas kaasun löysätessä, niin megatunessa kierrosluku mittari hyppii tuolta 500rpm-1800rpm. Auton oma mittari ei hypi...??? tarvinko xg1-xg2 välillä hyppylankaa kun mulla menee xg1-x11... voisiko tässä sittenkin olla joku maadoitus tai joku sellainen vikana?? Sytkänä on siis alkuperäinen boschin EZK ja kierrosluku signaali otetaan puolan miinuksesta suojatulla kaapelilla...

Posted: Wed Jan 03, 2007 16:52
by V740
Kokeilin eri kokoisia kondensaattoreita puolalle menevän johdon väliin...
4,7 mikron konkka näyttää vähän auttavan...mittari ei enään hypi tunessa silloinkun kierrokset tippuvat...nyt jää jo käymään jotain 600rpm. Mutta joku vielä aiheuttaa, että ne ei jää 900rpm

Voiko tuottaa konkkaa laittaa johonkin piirilevylle(vaihtamalla joku komponentti), että sitä ei tarvitse patentoida tuon puolan johdon väliin???

Posted: Wed Jan 03, 2007 23:47
by V740
Jeps, vika selvisi...vika olikin tuossa sytkässä, olin unohtanut, että tuo alkuperäinen sytytysjärjestelmä tarvii kans kaasuläpän asento tunnistimen...tai siinä k-jetin imusarjassa on vain sellainen mikrokytkin joka on kytkettynä kun kaasuläppä on kiinni....en tiedä sitten millä saan tuon mikrokytkimen patentoitua tuohon sähköruiskun imusarjaan...

Ja nyt ei näytä tarvitsevan edes tuota kondensaattoria ei näytä enään kierrosluku tietokaan hyppivän...

Onko megaan mahdollista laittaa ohjausta tuolle...eli vaikka jollain relellä kun kaasuläppä on kiinni niin maadoittaa releen ja kun kaasua painetaan vähäsenkin niin rele päästää... vai pystyisikö megalla ohjata suoraan tuota signaalia jota mikrokytkin alkuperäisenä ohjaa...

Mittailin niin niihin mikrokytkimen johtoihin tulee 7,2volttia sytytysboksilta...

Posted: Fri Jan 05, 2007 0:16
by I_me
Kyllähän sen ohjauksen saa helpostikkin megasta.
Nuita Outputs Juttuja käyttäen. Helpoin taitaapi olla laitta ohjaus output 4 ( led 18 )