MS V2.2 ja stimulator: täyskaasurikastus ei toimi oikein yms

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

MS V2.2 ja stimulator: täyskaasurikastus ei toimi oikein yms

Post by BlackZ »

Sain tuon kasattua ja nyt kun alkoin sitä testailee niin tekee seuraavaa:

Stimulator:
- molemmat suutinpankit vilkkuu kuten pitää
- bensapumpun valo palaa koko ajan
- Fast Idle palaa koko ajan, MIKSI??? (joku asetusko väärin??)

Mega:
- suutinledi vilkuttelee kuten stimulatorissakin
- kylmäkäynnistysrikastus vilkuttelee himmeästi koko ajan vaikka Warmup Enrichment on 100%, MIKSI??? (ja jos RPM potikasta heittää n. 6000rpm palaa koko ajan)
- täyskaasurikastus vilkuttelee ilmeisesti normaalisti kun teki TPS kalibroinnin (vilkuttelee tosin TPS potikkaa kiertämällä aukipäin vaikka ei täyskaasulla olisikaan, NORMAALIAKO???)

Niin ja megatunesta näkee että vilkuttelee myös tuota FAN/Outputtia ihan miten sattuu...

Onkos tossa toiminnassa nyt jotain hämärää? Vai onko mulla jotkin säädöt vaan päin persettä?
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
jose
Megasquirttaaja
Posts: 49
Joined: Thu Oct 12, 2006 15:57
Location: Alahärmä

Post by jose »

mulla on ajossa ruutta ja vilkuttelee fan outputtia, mutta eikös se rupee toimiin ku laittaa output asetukset megasta kohilleen..? toimii kyllä vallan mainiosti vaikka vilkuttaa kokoajan megatunessa.
BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

Post by BlackZ »

Ok. Mutta miksikäs tuo Fast-Idle palaa koko ajan ja miksi tuo kylmäkäynnistysrikastus vilkuttelee himmeästi koko ajan vaikka Warmup Enrichment on 100%..???
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Katso että sulla on oikea luku basic settings->constants:in fast idle-kentässä. tämä siis jos sulla on fidle conffattu on/off tyyppiseksi ja codebasessa fidle on idle control. Toi luku on vedenlämpö jonka jälkeen fast idle sammuu. Muistaakseni kierrosluku piti olla myös yli starttaukseen säädetyn kierrosrajan että toi warmup menee pois.

Tarkista myös codebasesta että sulla on led18 ylipäänsä warmupiksi konffattuna jos sitä haluat sen näyttävän. Jos se vilkuttelee se voi olla konffattuna irq-triggeriksi jolloin näet sytkäsisäänmenon pulssit.

Muutenkin suosittelisin tutustumaan megamanualiin sekä extran dokumentointeihin ennen kuin kiesiä kytkee tulille. Megatunessa painamalla F1 saa myös jonkin verran ohjeita aina kyseiseen valikkoon.
Tiara Kit Car - MsnS-E
BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

Post by BlackZ »

risu wrote:Katso että sulla on oikea luku basic settings->constants:in fast idle-kentässä. tämä siis jos sulla on fidle conffattu on/off tyyppiseksi ja codebasessa fidle on idle control. Toi luku on vedenlämpö jonka jälkeen fast idle sammuu. Muistaakseni kierrosluku piti olla myös yli starttaukseen säädetyn kierrosrajan että toi warmup menee pois.

Tarkista myös codebasesta että sulla on led18 ylipäänsä warmupiksi konffattuna jos sitä haluat sen näyttävän. Jos se vilkuttelee se voi olla konffattuna irq-triggeriksi jolloin näet sytkäsisäänmenon pulssit.

Muutenkin suosittelisin tutustumaan megamanualiin sekä extran dokumentointeihin ennen kuin kiesiä kytkee tulille. Megatunessa painamalla F1 saa myös jonkin verran ohjeita aina kyseiseen valikkoon.
Jep, kiitokset nyt toimii kaikki, arvasit ihan oikein joka jutun! 8) Oon ton megamanuaalin lukenu pari viikkoa sit, vaan eipä tainnu kovin paljoa päähän jäädä... :oops: Pitää alkaa nyt perehtymään kunnolla tuohon megamanuaaliin tässä samalla kun suunnittelen sen adapterin ton Camaron ja MS:n väliin.. :roll:
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
Post Reply