Page 1 of 1
Ford taunus v6 (2.3)
Posted: Thu Nov 23, 2006 1:06
by Mazta_mies
Elikkäs, olis tuommoinen projekti alkamassa. Näin aluksi, mahtaisiko joku tietää olisiko mahdollista saada tuohon sopimaan joku tehtaalainen ruiskumallin imusarja?? Jos ei, niin olisiko järkevää toteuttaa "2-piste" ruisku, jossa käyttäisi märkää imusarjaa ja korvaisi kaasuttimen kahdella ruiskusuuttimella??
Posted: Mon Nov 27, 2006 19:19
by Mazta_mies
Muuten mitenkäs tollasen tanarin sytkä, toimiiko ruiskun kanssa??
Ja jos jollain saittuis oleen muutenkin tietoa tollasen koneen "squirtauksesta", niin neuvoja otetaan ilolla vastaan.
Posted: Mon Nov 27, 2006 19:46
by I_me
Minkähän ikäinen tanekka on kyseessä ja minkä kokoisella koneella?
Granadan 2.8 konetta on ainakin ollut ruiskulla, sekä k-jetronikilla että jollain sähköisellä.
Skorpion 2.9 imusarjakin saattaa käydä.
Posted: Tue Nov 28, 2006 23:45
by Mazta_mies
Itse asiassa mulle tarjottiin jo tollasta imusarjaa, jonka pitäis mennä kiinni tohon.
Auto on vuosimallia 81 ja moottori kuulemma joku 70-lukunen. Tilavuus on toi 2.3 ja varustettu weberin 2-kurkkuisella kaasarilla. Sytkä on joku "ihmemalli", johon en ole ennen törmännyt, siinä on joku motorcraft:in "säätöyksikkö" (sellaseks sitä joku jo kerkes sanoa) + alipaine säätö.
Tosiaan ostin auton äskettäin, joten en ole vielä hirveästi kerennyt siihen perehtymään.
Posted: Wed Nov 29, 2006 6:34
by I_me
...Itsellä oli tässä jukunen vuosi sitten 79/80 Granada 2.8, Siinä oli myös sytkää ohjailemassa sellainen n.VHS kasetin kokoinen motocraftin poksi ja jakajassa oli alipaine säätö.
Kaasari oli kaksikurkkuinen solex/pierburg.(ei pelannut sitten ei vähääkään)
Pienenä vinkkinä, ei tosin liity mitenkään megaan, mutta itse moottoriin.
Kannattaa avata venakopat ja katsoa että ovatko kuinka kuivat, nuissa tuonikäisissä fordin V6 koneissa on jonkinverran sitävikaa että öljy ei nouse kunnolla kanteen asti. Omassakin meinasi kuskinpuolen kansi olla melko heikolla öljynkierrolla.
Posted: Wed Nov 29, 2006 20:57
by Mazta_mies
Juu tosiaan, kuulin joskus että noissa voortin v-koneissa olis tota vikaa.
Mutta takasin tohon megaan, mites toi sytkä, toimiiko megan kanssa?
Ja mites muuten toi mega päätti sen ruiskutus hetken?
Olisiko "fiksumpaa" soveltaa noista GM:än, kuin mazdan antureista (mazdan antureita varosto täynnä)???
Miten toi tyhjäkäynti megassa, tyhjäkäynti venttiilillä vai "ruuvista"?
Posted: Mon Apr 23, 2007 8:43
by tanari
mulla on muuten yks fordin 302koneesta oleva läppärunko 2suuttimella, saa 80e:llä
