Page 1 of 1

Mikä megoista sopivin?

Posted: Wed Oct 25, 2006 21:05
by Olli
Tarkoitus olisi Volvon koneeseen laittaa Mega ohjaamaan sekä bensansyöttöä että sytkää. Koneeseen on tulossa läjä muutoksia ja turbo.

Sen verran mitä foorumia tutkin, että huomasin Megojakin saavan montaa erilaista. Miten pystyisi määrittämään mikä olisi paras juuri omaan projektiini?

Lopputulos tulee olemaan aika lähellä tuolla menestystarinoissakin esiintyneen Tapsa84-nimimerkillä kirjoittaneella. Olisiko hänen käyttämä kokoonpano paras?

Voin antaa koneesta tarkempia tietoja mikäli se vaikuttaa.

Posted: Thu Oct 26, 2006 11:28
by reve
Sopivuushan on aika suhteellinen juttu.

Tapsalla on ihan hyvä peruspaketti. Tapsahan käyttää triggaukseen vr-anturia, joka on ehkä vähän vaikeampi ja häiriöherkempi kuin hall, mutta toisaalta myöskin parempitarkkuuksinen ja nopeampi.

Meillä on nykyisin käytössä volvossa:
-peruspiirilevy B&G V2,2
-oma lisäkortti, jossa motorola map 4bar sekä extran outputit+inputit
-bosch lämpötila+tps -anturit, matalaohmiset siemens suuttimet
-innovate lc-1 laajakaista
-triggeröinti kampiakselilta honeywellin hallilla, 6-1 ratas hihnapyörän takana
-sytkäpäätteinä 2xVB921
-wastefirepuolana fordin edis-puola
-koodina nykyään extra 0.29q2

Tämä on todettu käytössä ihan toimivaksi volvon ahdetussa vinokoneessa. Auto on ollut erilaisissa muodoissa ja kokoonpanoissa kaksi kesää ajossa. Autossa on muiden asioiden lisäksi kokeiltu aika paljon erilaisia MS-kokoonpanoja, ja tälläiseksi se on nyttemmin "hioutunut". Nykyisellään on mielestäni käyttötarkoitukseen varsin hyvin soveltuva suht varmatoiminen paketti.

Posted: Mon Nov 27, 2006 22:05
by Olli
Olisiko kenelläkään tietoa millaisilla mitoilla tuo triggeri kannattaisi teettää tuolle b230-koneen kampuralle?