Page 1 of 1
Anturien sijoituksesta
Posted: Sun Oct 22, 2006 12:12
by vetukka
Eli ilmanlämpötila-anturi ahtoputkeen ennen imusarjaa ja mappi plenumiin ilmeisesti? Minkälaisen kiinnityksen tämä mappi vaatii? Entä aiheuttaako mitään ongelmia kun kaasuläppä tulee ennen ahdinta(remmi)?
Posted: Mon Oct 23, 2006 14:57
by volvoman
Pistäisin molemmat anturit IMUSARJAAN, ainakin itsellä toimii volvon 2,5L 16v neloskoneessa hienosti. Cossun lämpöanturi imusarjassa kaasuläpän vieressä, ja MAP letku lähtee kaasuläpän vierestä myös megan boksille.
Tarkoitushan on nimenomaan mitata SYLINTERIIN menevän ilman paine ja lämpö, koska näillehän bensakartat lasketaan.
Mitens remmillä on kaasuläppä ennen remmiä, itse ainakin pistäisin kaasuläpän koneesta riippumatta imusarjaan suoraan, paitsi kaasari+remmi kombinaatiossa, jossa kaasari olis remmin imupuolella....

Posted: Mon Oct 23, 2006 15:29
by risu
Toisaalta, jos lämpöanturi on oikein lähellä kantta, voi imusarjaan johtuva lämpö vääristää lämpöanturin lukemia. Periaatteessa sama ilma sinne koneeseen menee ennen ja jälkeen kaasuläpän. Vähän se ilma lämpenee lähempänä kantta, mutta virheen luulisi olevan ihan eri luokkaa kuin edellä mainitussa tapauksessa.
EDIT-> missasin ton ahtimen sijoituksen alotusviestissä, tietenkin anturi ahtimen jälkeen.
Posted: Mon Oct 23, 2006 15:31
by vetukka
kyllä se tommosella roots-ahtimella yleensä ennen ahdinta laitetaan, muutenhan se ahtaisi väkisin kaasuläppää vasten. Keskipakoahtimessa se on eri asia, mutta kun kaasuläppä suljetaan niin toi jatkaa silti ahtamistaan läppää vasten.