Page 1 of 1

ongelmia säädettävän ruiskun kanssa

Posted: Mon Oct 09, 2006 13:41
by Jankos
Koska ruiskuboksi on muu kuin mega niin kirjoitan tänne.

En edes muista minkämerkkinen systeemi on mutta joku ei niin tunnettu.

Ongelmana siis laihalle meneminen 3-4-5-vaihteilla kun ajetaan tiellä.

Penkissä pelaa kaikilla vaihteilla ihan jees.

Logeista ei näy ruiskutusajoissa muutoksia, jännitteet ok, kaikki sähköisenä ok.

Bensanpaineet pysyy mittarin mukaan vakiona. Bensapuolessa mulla on epäilys kun on turvatankki mistä kahdella MSD ruiskupumpulla (ihan sama tilanne yhdelläkin pumpulla) imetään ainetta. Voiko nuo pumput tehdä ilmakuplia ja ne aiheuttaisi moottorin laihalle menon? Toisaalta mikä on se suurin ero että ajaessa tulee ongelmia? Tärinä tietty mutta voiko se tuollasta tehdä.

Jos jollakin muuta ajatusta niin kerro ihmeessä. Kaveri on pari konetta räjäyttänyt tämän takia, ei ole halpoja nuo takomännät ja lohkot tuollasiin 16v koneisiin.

Posted: Mon Oct 09, 2006 15:50
by jani
ohjaako toi ruisku myös sytkäennakoita. Jos ohjaa niin vähennä ennakkoa tasakaasulla . Onko pakolämpöjä mitattu

Posted: Mon Oct 09, 2006 16:03
by Jankos
Juu kirjotin huonosti, menee siis isoilla vaihteilla kaasu pohjassa soratiellä ajettaessa laihalle, kierrokset on tuossa tilanteessa yli 6500.

Mutta sytkän ohjaa kyllä ja sekin on login mukaan ok. Kaikki lukemat on ihan vastaavat kun 1-2-vaihteilla mutta silti muuttuu laihalle, eikä edes auta vaikka laittaa kartan niin paksulle että seos on noin 10.

Kyseessä on siis ralliauto ja käyttöolosuhteissa se tuota tekee, ei penkissä.

Posted: Tue Oct 10, 2006 5:45
by jani
paljonko eroa on imuilman lämmöissä penkitys tilanteessa verrattuna ajoaikaiseen imulämpötilaan.ja mitä jarrussa mappiarvot näyttä verrattuna ajoon eli onko moottorin kuormitus ajossa täysin sama kuin penkissä

Posted: Tue Oct 10, 2006 11:00
by Jankos
Mappiarvoja ei ole kun on kartta on kierrokset X potikan asento.

Imuilman lämmöistä ei ole tietoa penkissä, mutta tuosta luulisi eron tulevan jo pikkuvaihteilla? Kiihdytysrikastuksien kuvittelin ensin sohlaavan mutta ne on nollassa.

On se kumma vehje vaan.

Posted: Wed Oct 11, 2006 21:59
by HN
Mielestäni kannattaisi käydä läpi bensalinjat, että virtaus varmasti riittää ja suodattimien läpäisykyky.

Posted: Sun Oct 22, 2006 8:04
by Jankos
Todennäköisesti tuli kuntoon.

Suuttimet oli jossakin vaiheessa vaihdettu ja olivat laittaneet matalaohmiset vaikka boxi ei sitä salli.

Vikamoodi oli siis boxin lämpeneminen ja alkoi sitten pätkimään, ei kuitenkaan hallitusti softalla vaan jokin rautasuojaus :shock: