Page 1 of 1

LM1815N sekoilee

Posted: Tue Sep 26, 2006 19:05
by jukkaj
Elikkä väsäsin tommosen juovalevylle ja anturina fordin VR ja 36-1 pyörä!

Kone käy tasaiseen 1200rpm mut vähänkään kun koskee kaasuun niin kierrokset onmitä sattuu.. :(

Oiskohan häiriöstä johtuva vai tossa piirihässäkässä vika?
Anturin johdosta toinen tuotu piiriin tietty toinen suojan kanssa
maihin.

Piiri on samassa kotelossa mega kans ja VB921 tälle samalle levylle juotettuna. Kannattaako noi maadoitukset erottaa. lm ja megan ja vb välit?
Vb tuotu 2x1,5mm2 kaapeli auton rungosta.

Alkuun meinas noi vb:eet lämmetä mut kun auto kävi vähän aikaa niin niitähän kesti jopa sormella koskee.. :)

Mimmonen jäähdytys on riittävä noille VB:eille mulla ne on vaan partcon kotelon päädyssä kiinni!!

Olihan sitä tässäkin taas kysyttävää!! :shock:

Posted: Thu Sep 28, 2006 21:19
by PaPu
itseä on aina hämännyt tämä.. eikös se ole niin päin että tuo vr anturi ei tarvitse singnaalin muunninta ja hall anturi tarvii koska hall anturihan on se joka lähettää sitä siniaaltoa.. elikkäs sinuna kokeilisin ilman sitä muunnin hässäkkää miten sitten toimii.. korjatkaa jos olen väärässä

Posted: Thu Sep 28, 2006 21:35
by teg
VR antaa siniä.

Posted: Thu Sep 28, 2006 21:40
by PaPu
ihmetyttää vaa ku töissä noissa mettä koneen mittapyörissä ruvettiin käyttää hall antureita ja ne antaa vaa tota siniaaltoo.. ja ennen niissä oli vr anturit ja ne taas anto kanttia.. ja ku mun vekkulissa on hall anturi j a se vaatii ton signaalin muuntimen.. en sit tiiä
_________________

Posted: Fri Sep 29, 2006 8:23
by teg
Sulla on nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin. Hall-anturi antaa kanttiaaltoa ja vr siniä.

Posted: Sat Oct 14, 2006 13:48
by pjr
näinhän se asia menee..
Image

Posted: Tue Oct 24, 2006 9:24
by TVH
Kannattaa kokeilla säätää anturin etäisyyttä pyörästä, se on todella tarkka siitä. Oikea välys noin 0.5-2mm

Posted: Thu Jan 04, 2007 21:39
by jani
Mettäkoneen mittapyörissä käytetään tuota induktiivianturia ainaskin ponseen kourissa