Page 1 of 1

Ei tahdo kone käydä kunnolla

Posted: Sat Sep 23, 2006 13:58
by mk2 16v
Kone on rs2000 16v megasquirtilla ja edis4. Mitä säätöjä tarvii tehdä että kone alkaa käymään oikein? Nyt kone käy kuin kävisi vain kolmella pytyllä. PW on asetuksissa 10 paikkeilla, mutta kun käynnistää niin PW mittari näyttää 4ms? Afterstart enrichment on 50% ja muitakin on kokeiltu tuleoksetta. Käynti on niin epätasaista että ei voi edes tyhjäkäyntiä säätää. Tuota dutycycleä mittaria kans vähän ihmettelin ku se on alle 1% käynnistettäessä. Paljonko se on normaalisti? Asetukset on tehty megamanuaalin mukaisesti. Lueskelin foorumia mutta ei oikein löytynyt vastausta. VE taulukoita ei kai kannata yrittää säätää ennen kuin saa auton käymään tyhjäkäyntiä kunnolla?

Posted: Sun Sep 24, 2006 11:21
by Masi_K
VE llä se tyhjäkäyntikin haetaan. Mutta ihan varmasti asetukset ovat oikein ? Kierrostieto tulee yms ? Puola uusi ?

Posted: Sun Sep 24, 2006 18:41
by mk2 16v
Puolat ovat käytetyt. Asetuksista en ole aivan varma, kun en tiedä mitä ovat oikeat asetukset. Laitoin samat VE table ja sytkä tadlen ku tässä foorumissa oli jollaki 1.9gti peugeutissa. Sen jälkeen auto alkoi toimimaan vielä huonommin :o Autossa on vanhat tulpatkin paikoillaan, pitää ne vaihtaa ja katsoa tuo TPS anturin kytkentä ettei vain olis sekin väärin käsin. Nyt kuitenki tuo dutycycle näyttää n10% tyhjäkäynnillä. Paljonko on normaalisti PW?

Posted: Sun Sep 24, 2006 19:13
by Masi_K
pw normaalisti tyhjäkäynnillä ja autoon kuuluvilla (omilla) sumuilla jotain 2-4ms luokkaa.

Posted: Thu Sep 28, 2006 21:47
by mk2 16v
Vaikka PW laittaa 2 kone käy samanlaisesti, huonosti. Kone ei tahdo vastata kaasuun, kun laittaa kaasua niin kierrokset ei lähde nousemaan. MAP mittari on kokoajan 100 kpa, olisikohan vika mahdollisesti siinä? Kuinka pitkä kestää mapin letkun olla?

Posted: Fri Sep 29, 2006 5:57
by I_me
Otappa mapin letku irti ja ime siitä, muuttuuko lukema tunessa?
Nythän se mega käyttää sen kartan 100kpa kohtaa, eli seos ei ole varmaan sinne päinkään.

Posted: Fri Sep 29, 2006 14:44
by mk2 16v
Ei vaikuta imeminen mitään. Varmaan tuo mappi sökö. miten voi ottaa alphaN moodin käyttöön ja miten sillä säädetään?

Posted: Fri Sep 29, 2006 14:47
by teg
Tarkista että map on oikein päin piirilevyllä ja että siellä ei ole mitään tinasiltoja.

Posted: Sat Oct 07, 2006 19:11
by mk2 16v
Mappi oli oikein päin, eikä ollu tinasiltoja. Nyt näyttää siltä että mega ei ymmärrä kaasuläpän antamaa infoa. Mega näyttää kokoajan kaasulle n80. megalta mitattuna kaasuläpän singaalipiuha näyttää tyhjäkäynnillä 1,5v ja täyskaasulla 3,7v silti mega ei reagoi kaasun painamiseen. Kun virrat laittaa päälle megan kaasuläpän arvo alkaa n30 nousemaan tasaisesti ja lopettaa nousun arvossa 80.

Mikähän tuossa megassa on hätänä?

Posted: Sat Oct 07, 2006 19:43
by Höylä
mk2 16v wrote:Mappi oli oikein päin, eikä ollu tinasiltoja. Nyt näyttää siltä että mega ei ymmärrä kaasuläpän antamaa infoa. Mega näyttää kokoajan kaasulle n80. megalta mitattuna kaasuläpän singaalipiuha näyttää tyhjäkäynnillä 1,5v ja täyskaasulla 3,7v silti mega ei reagoi kaasun painamiseen. Kun virrat laittaa päälle megan kaasuläpän arvo alkaa n30 nousemaan tasaisesti ja lopettaa nousun arvossa 80.

Mikähän tuossa megassa on hätänä?
ootko kokeillu ajaa koodin uudestaan tai eri koodia, mullakin joskus lähti vaeltamaan tuo tp, mutta yleensä siihen auttoi uudelleen kalibrointi, mutta muutaman kerran joutui ajamaan koodin uusiksi sisään...

Posted: Mon Oct 09, 2006 16:29
by mk2 16v
En ole kokeillut uutta koodia. Mittari ei nouse ollenkaan kaasua painettaessa. Onko kellään ollut samanlaista vikaa?

Posted: Tue Oct 10, 2006 7:34
by kalsket
Jos/kun ei map- saati tps-signaalit tuu perille niin jokseenkin mahdotonta on purkin toimia toivotusti.

Posted: Tue Oct 10, 2006 15:31
by mk2 16v
Joo sen verran osasin itsekin päätellä. Nyt vain kiinnostaisi mikä tuossa megassa on kun se ei ymmärrä kaasunasentoa vaikka tps anturi toimii oikein.

Posted: Tue Oct 10, 2006 15:55
by msivula
Seuraa TPS -sinkkua megan laudalla ja katso, missä se häviää.. Esim. läpiviennit saattavat olla viallisia..