Page 1 of 1

Sytkälähtöjen häiriö herkkyys? Maadoituksista...

Posted: Fri Sep 22, 2006 19:33
by Tapsa84
Kuinka herkkiä ovat nuo johdot häiriöille mitkä mulla lähtee noista ledeistä VB:lle?

Olisko järkevin maadoittaa nuo sytkäkivet suoraan lohkoon... on varmaan :lol:

Kuinka maadoitetaan vr-anturi ja lm-piiri? Tällähetkellä asentotunnistimen johdot (maa ja suojamaa) on maadoitettu samaan kuin lm-piiri. MS:n maadoitus ja lm-piirin maadoitus erillään.

Nimittäin pientä katkomista tyhjäkäynnillä.

Posted: Thu Jan 18, 2007 20:40
by PaPu
tästä ois kyl kiva saada jotai informaatiota ku itellä tekee samaa

Posted: Fri Jan 19, 2007 8:54
by ArttuH
Mun nähdäkseni olennaisin juttu noissa sytkäpuolen maadoituksissa on puolanohjaimien (VB921 tms.) maadoitus. Noissa kulkee kohtuullisen suuria ja vaihtelevia virtoja, joita ei kannata päästää pyörimään muun elektroniikan pariin. Etenkin tuolla v2.2 levyllä on maadoitukset melko hentoa tavaraa eikä takuulla ihan loppuun asti mietittyjä, joten puolien virrat kannattaa pitää sieltä poissa. Eli sytkäpäätteiltä erilliset maadoituspiuhat koriin, koneeseen tai akkuun.

Anturipuolen maadoitus on sitten vähän enemmän sellaista tapauskohtaista hienosäätöä. Nyrkkisääntönä voisi pitää anturipuolen maadoittamista MS:n piirilevylle. Näin ei pääse syntymään mitään maavirtasilmukoita piirilevyn ja esim. moottorin välille. Ja johtojen häiriösuojasukka kytketään sitten vain toisesta päästä.